Auw, pijn in schouder, wat kan dat zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Auw, pijn in schouder, wat kan dat zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 15:29

Ik heb pijn in de linker schouder. Op de rug tussen blad en wervels in zeg maar. Het voelt een beetje als hevige spierpijn. Bewegen dat voel ik erg goed en is ook niet echt prettig.
Toch geloof ik niet dat het spierpijn is. Ik heb er al een aantal weken last van, de ene dag meer en de andere dag weinig (vandaag weer meer)
Ook geen verdikking aan wezig op dat gebied.
Maseren laat ik mijn vriend ook niet meer doen, want dat maakt het alleen maar erger.
Heb niet lopen sjouwen, geen gekke bewegingen gemaakt, ben ook helemaal niet linkshandig enz....

Tja, wat kan het zijn? Iemand enig idee wat voor kwaaltje ik nu weer heb, ik wil er namelijk heel graag weer vanaf

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:50

Je huisarts zal je hoogstwaarschijnlijk verder kunnen helpen.

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:23

Stress? Te veel in eenzelfde houding gezeten?
Ik heb er ook een tijdje last van gehad, linkerschouder, wel iets hoger dan bij jou denk ik... Moest toen voor iets bij de dokter zijn, en tegelijk eens geinformeerd wat het zou kunnen zijn. En blijkbaar heb je in je rug enkele punten/plaatsen die erg gevoelig zijn als je met stress zit... hij ging eens voelen: AUW! nog nooooit gemerkt dat er iets anders kon pijn doen dan mijn schouder, maar toch, hij wist de plaatsjes. (te maken met accupresuur)
Conclusie: stress (niet dat ik me daarvan bewust was ofzo)

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:31

CANS of te wel RSI. Ik vind het een erg typische klacht. Zou er idd mee langs de huisarts gaan die kan het beter beoordelen en je doorverwijzen naar de fysio.
Juist omdat het erger wordt als er gemasseerd wordt... dat betekent eigenlijk dat je spieren niet gewoon vast zitten, maar dat het iets anders is (overbelasting ivm CANS lijkt mij logisch). Pin me d'r niet op vast, maar het is wel een héél typisch voorbeeld

snoef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:34

ik heb al een jaar een blesure aan mijn schouder, overlaste monikskapspier.
voelts aan als spierpijn idd, en kan ook een onwijs brandende pijn met zich meebrengen heb jij dat ook?
De dokter weet er vast wel wat meer van

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:45

Ik had het in mijn rechter schouder. Zat een zenuw bekneld (combi van stress en muisarm). Bij de fysio gelopen en na een aantal behandelingen ging het beter en eigenlijk is het nu weg.
Ik zou even langs je HA gaan voor een doorverwijzing. Ik ken de pijn, dus loop er niet te lang mee door! Sterkte.