Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elaine schreef:Je hebt een pm! Bedankt voor de info in ieder geval![]()
Nog meer tips/trucs?
Ik kreeg ook als tip ademenen in een boterhamzakje, werkt dat?
britt schreef:Betreffende het ademen in een boterhamzakje....
Ik heb me laten vertellen door een oud collega van "manlief" (die een opname in een sanatorium in Davos achter de rug heeft) dat je beter beiden handen over je neus kan houden i.p.v een boterhamzakje en daarin kan ademen.
Daarbij is het aan te bevelen te blijven lopen, zodat het bloed in je lichaam rond blijft stromen tijdens een aanval van hyperventilatie.
Ik gebruik geen zakjes meer wanneer mijn dochter een aanval heeft, we doen het op de manier zoals hier boven beschreven.
Elaine schreef:Allemaal vraagtekens en de dokter geeft onduidelijk antwoord. Mijn situatieschets:
- Gezonde (nou ja bijna dan) hollandse meid van 17, bijna 18
- Wonende in Ridderkerk, geen overdreven drukke plek
- Weinig problemen met thuis, liefde, school, werk oid behalve dan de dagelijksje stress momentjes (ik krijg iets niet af, blabla)
- Voelt zich gelukkig en op haar gemak bij vrienden, famillie en collega's
- Vrij zelfverzekerd
(als ik bovenstaande lees lijkt het wel een date-advertentie)
Nou heb ik sinds 2/3 maanden last van hyperventileren en flauwvallen/duizeligheid met uitgaan/feestjes/restaurants enz.
Als er teveel mensen bij me gaan staan of om me heen krijg ik het heel warm en ga ik hyperventileren.
Volgens de dokter ben ik paniekerig, en miss een beetje claustrofobisch (maar heb verder in kleine ruimtes oid nergens last van), enfin.. paniekerig voor grote groepen mensen.
Ik heb het in een soort danscafe hier, waar ik al jaren kom, ook opeens. Ik word duizelig, ga moeizaam ademhalen en als ik niet oppas ga ik tegen de vlakte.
Wie o wie weet hoe dit opeens kan en wat ik hier tegen kan doen?
isabel schreef:Iemand zei ook tegen mij, ga ademhalen in een broodzakje, heb ik ook weleens gedaan, nu ook nog wel eens als ik het heb, moet zeggen het helpt wel iets.