Haaruitval?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Haaruitval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 11:56

Telkens als ik mijn haar borstel of mijn haar afdroog blijven er heel veel haren in de borstel zitten. En ook in de handoek. Ik kan ook gewoon een pluk haar uit mijn haar pakken. Is dit wel gezond? Opzich heb ik er niet echt problemen mee. Maar het kan wel eens vervelend zijn als ik een ligt shirtje aan heb, omdat ik bruin haar heb.

Weet iemand wat dit is?

Rosa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:58

Hoe groot is een pluk haar? Want het is wel normaal dat je gewoon haren verliest hoor. Er komen er ook weer veel bij op een dag.

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 12:02

Ja dat weet ik..
Maar het is nu wel extreem veel.. Nouja meer dan het eigenlijk ooit geweest is.
Ik schat zo'n 10-15 haren..

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:49

Ik heb dat ook enorm Heel erg Ik trek er zo grote plukken haren uit Maar ik heb ook aardig dik haar

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:32

schijnt dat het temaken heeft met de hoeveelheid vitamines die je binnen krijgt. denk dat je te weinig binnen krijgt

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:33

Soms heeft t ook wel eens te maken met verven.. ik weet niet of je dat doet?

xDAANTJEE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:35

euhm gemiddeld verliest een mens 80 tot 100 haren per dag heb ik geleerd vorig jaar dus niks om je druk over te maken ik heb ook altijd heel erg veel haaruitval als het erger wordt heeft dat meestal te maken met stress ..

xx

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:55

Gebruik je misschien medicijnen? of heb je veel last van stress?, eet je wel gezond. Als je dat allemaal doet/niet hebt dan hoef je je niet zoveel zorgen te maken, sommige periode's heb je het gewoon erger ik heb het als het warmer/kouder word

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:20

Weet je zeker dat het niet gewoon dode haartjes zijn die los laten? Ik heb er in de lente en in de winter last van, het lijkt dan wel alsof ik aan het verharen ben. Maar dan zijn het ook iets van 10 haren die wel van verschillende plekken op mijn hoofd komen. Dus niet 1 pluk van 1 plek. Als het echt een hele pluk van 1 plek is zou ik even naar de dokter langsgaan. Want het kan meerdere dingen betekenen. Ik wil je niet verontrusten maar soms is het ook een symptoon van vrij serieuze ziektes. (Wanneer je echt hele plukken verliest)

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:37

Heb ik ook.. nu wat minder. Heb er namelijk pillen voor gekregen. extra vitaminen.

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 15:47

Ah oke, ja het kunnen ook dode haartjes zijn. Ik ga binnenkort naar de kapper dus misschien is het dan over..
Verder ja stress.. Ik krijg binnenkort te horen of ik ben geslaagd of neit voor mijn vmbo examen dus daar kan het ook wel aan liggen.
Ik heb 1 keer een spoeling in mijn haar gehad dus daar zal het niet aan liggen denk ik..

bakkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:25

meer vitamine b nemen...haal een potje bij de kruidvat ofzo....dit kan best helpen dit heeft mijn kapper mij ook een paar jaar geleden geadviseerd.....
vitamine b is geloof ik goed voor je haar ofzo

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:29

Iedereen heeft bepaalde periode's in zijn leven dat er even haaruitval optreed.

Maar het kan ook heel goed komen door stress, slecht eten enz enz.

Ik zelf had vroeger mooi dik gezond haar, en kreeg toen opeens haaruitval, heb dat maanden mischien wel jaren gehad, vond het zo eng en heb er zo vaak om gehuild, en heb alles geprobeert, medicijnen, speciale shampoo, aparte middeltjes voor in je haren te smeren en noem maar op, zoiets alles wat er is, maar niets hielp echt.

Het is erna even gestopt, ik heb wel een stuk dunner haar gekregen erdoor en niet meer echt dat mooie gezonden haar...

En heel erg helaas, begint mijn haaruitval weer opnieuw...
Ik hoop dat het nu gewoon even een periode is.

zieta_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:59

slecht en ongezond eten kan het ook zijn, daar krijg je ook haaruitval van

Ghani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 23:01

Ik heb op het moment ook erg last van haar uitval. Het kan een tekort aan vitamine zijn, Maar het ligt ook aan de tijd van het jaar!

Nu heb ik zoveel haar, dat ik het niet eens zo erg vind dat mn haar een beetje uitvalt .