Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ier_ schreef::\ Heh, bah. Da's niet niets. Gelukkig heb ik er zelf geen ervaring mee. Wel wil ik je even sterkte wensen met het genezen van je been!
Overigens denk ik dat dit topic op Mens & Welzijn [MW] moet dus ik TEM ff.
Edit; is al verplaatst voor ik TEMde.
John_1983 schreef:Ik weet waarover je praat. heb ik ook gehad (necrose). Wanneer er geen gekneust weefsel meer over is (of dood), zal het dichttrekken en misschien een huidtransplantatie nodig zijn.
plien4tarzan schreef:Die "watten" of "doekjes" met zeewier werken erg goed. ze zorgen dat wondensneller genezen, niet ontsteken en ze plakken niet vast aan wondvocht ed.
Als jij denkt of voelt dat het paardrijden niet goed is zou ik daar gewoon verder met je dokter over praten.
Ik heb ooit een heel klein plekje gehad maar dat was niet de moeite om naar de dokter te gaan. Dat duurde een tijd en toen was het weg.
ik vermoed dus dat als jij "oogkassen" uit je benen hebt dat het best een tijd kan duren. Nu scheelt het natuurlijk wel dat al het dode weefsel is weggehaald.
De wonden goed in de gaten houden en als ze onrustig worden of je last krijgt gewoon gelijk de dokter bellen.
Succes!
polly2 schreef:John_1983 schreef:Ik weet waarover je praat. heb ik ook gehad (necrose). Wanneer er geen gekneust weefsel meer over is (of dood), zal het dichttrekken en misschien een huidtransplantatie nodig zijn.
Hoe lang heeft het bij jou dan geduurd voordat het dichttrok?
Alle dode weefsel is nu weg als eht goed is.
superlotje schreef:De snelheid waarmee het dichtgroeit is van een paar punten afhankelijk.
De doorbloeding in je been is het belangrijkste. Hoe beter de doorbloeding, hoe sneller het kan genezen.
Bij jou is het dus de vraag in hoeverre de doorbloeding is aangetast door het compartimentsyndroom.
Je leeftijd, het is nou eenmaal zo dat je leeftijd van invloed is op de snelheid van de genezing.
Verder is de kleur van de wond erg belangrijk.
Om een wond te laten genezen wil je een rode wond krijgen.
Bij jou was de wond eerst zwart, necrotisch, wat verwijderd is. En aangezien je nu een alginaat gebruikt (dat zeewierspul) neem ik aan dat de wond nu gelig is.
Zodra de alginaat al het gele spul eruit heeft gewerkt krijg je een rode wond die zal kunnen genezen.
De oppervlakte en vooral de diepte van de wond bepaalt natuulijk ook hoe lang het duurt voor dat hij dicht is. Alleen kan ik dat vanf hier niet zien.
Heb je goed overleg met je arts over wat het plan is en hoe lang hij denkt dat het zal duren?
Over het paardrijden: doe het alleen als je het ziet zitten.
Het is erg begrijpelijk dat je het een naar idee vindt om met 2 'gaten' in je been te gaan rijden. Maar aan de andere kant, als je het wel ziet zitten en de arts vind het nog steeds goed, waarom niet?
superlotje schreef:De afmetingen van je wonden vallen mij trouwens mee hoor, de wonden die ik tegenkom in het ziekenhuis zijn in het algemeen groter.
Citaat:Citaat:superlotje schreef:
De afmetingen van je wonden vallen mij trouwens mee hoor, de wonden die ik tegenkom in het ziekenhuis zijn in het algemeen groter.
Ja...eigenlijk ben ik dan maar een beetje een mieperd...of niet dan...
superlotje schreef:
Dat je het zelf verzorgd vind ik een grote stap. Knap dat je dat wilt.
superlotje schreef:Netjes die wedstijd!
Waren ze een beetje tevreden bij de controle?
superlotje schreef:Ik vind het er netjes uitzien!
Mooi rood en doorbloed, ook de wondranden zien er goed uit.
Wat gaat er tegenwoordig in/op de wond?