Yasmin pil, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

summerfeel

Yasmin pil, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 22:44

ik weet dat er een centraal anticonceptieforum is maar ik wil het hier alleen over de yasmin pil hebben. ik zit er namelijk over te denken om over te stappen naar deze pil, maar heb er wel wat slechte dingen over gehoord... zeer verhoogd risico op trombose bijvoorbeeld...

ik vroeg me af of hier dames zijn die yasmin slikken of geslikt hebben en wat hun ervaringen zijn...

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:06

Ik heb héle slechte ervaringen met de Yasmin pil. Hij was zowiezo te zwaar voor mij en en kwam ook kilo's aan. M'n libido ging ook ernstig omlaag.. Afbeelding

Maar het is natuurlijk voor elke vrouw anders, ik zou even informeren bij de huisarts wat het beste voor je is en wellicht kan je het een tijdje proberen en later toch weer overstappen op een ander. Let echter wel op dat mijn libido ernstig omlaag ging (niet erg bevordelijk voor het vriendje) en dat het iig bij mij erg lang duurde voordat het weer een beetje omhoog ging.

summerfeel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 23:15

oow dat is het tegenovergestelde van dat ik laatst hoorde... toen werd gezegd dat het het libido verhoogde en dat het gewichtstoename verminderde...
iig thnx voor je reactie.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:17

summerfeel schreef:
oow dat is het tegenovergestelde van dat ik laatst hoorde... toen werd gezegd dat het het libido verhoogde en dat het gewichtstoename verminderde...
iig thnx voor je reactie.

Nouja het is natuurlijk bij elke vrouw verschillend. Mag ik vragen waarom je over wil stappen op de Yasmin pil? Ik was toen overgestapt omdat ik toen nog best veel buik- en rugpijn had. Nu ben ik weer terug op de Lovette.

ellepel

Re: Yasmin pil, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:07

ik slik de yasmin pil

ik slik hem nu vier maanden, ik had eerst de diane pil vanwege acne klachten,maar aangezien ik al zo'n 12 jaar die pil slikte en dat eigenlijk niet zo goed is besloot ik een andere te proberen..

via mijn arts kwam ik op de yasmin.
die is iets lichter dan de diane en heeft een andere werkzame stof erin zitten..volgens hem een hele goede pil

ik ben tevreden over deze pil, mijn puistjes zijn nog steeds weg en ik ben zelf iets in gewicht omlaag gegaan( maar dat kan ook toeval zijn)

ik merk geen verschil met deze pil, wel heb ik het idee dat me beter voel dan met de andere

kamaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:11

zoals ellepel ook zegt ...zo werkt ie ook...hij is juist bedoeld om mensen hun libido/humeur omhoog te schroeven...ook zou deze pil juist geen gewichtstoename bevorderen (zoals tegenover gen enkele pil dat meer doet door de kleine hoeveelheid hormonen !)

summerfeel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 09:54

tjah het verhaal over humeur en libido was wel zon beetje mijn reden...
maar aangezien ik ook negatieve verhalen hoor...

kamaron: hoe weet jij dan dat het zo werkt?? eigen ervaring?? ergens gelezen??

alle info is nuttig hoor

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:58

*volgt dit topic ook ff*

Ik heb ook al in verschillende artikelen gelezen, dat het een positief effect op je kan hebben. Dat trombosegevaar is altijd bij de pil, en zo lang je niet de risicogroep zit, heb je heel weinig kans hierop.

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:03

Ik gebruik Yasmin al ongeveer anderhalf jaar. Hiervoor had ik Micogynon (Zeg ik dat goed?). Ik kan niet zeggen dat ik veel verschil merk tussen deze twee maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. En van dat positieve effect heb ik nog niets gemerkt hoor.....

kamaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:27

summerfeel schreef:
kamaron: hoe weet jij dan dat het zo werkt?? eigen ervaring?? ergens gelezen??

alle info is nuttig hoor

Ten 1e ben ik verpleegkundige
ten 2e heb ik dit hele ding met mijn huisarts nageplozen toen ie net op de nederlandse markt kwam

summerfeel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 13:10

okeej, nee dat is dus handig om te weten, je hebt er wel echt verstand van. er zijn namelijk ook mensen die wat zeggen, maar dat dan wanneer ze alleen maar wat "gehoord" hebben...

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:32

Is door deze pil niet een meisje gestorven?
Hier stond nog wat in over dat centraal toppic...
Kan het zo even opzoeken.

Ik zelf wou deze pil eerst ook, maar de huisartsen hier willen hem niet voorschrijven...

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:37

Heb het al gevonden, het staat in dit toppic,

viewtopic.php?136&t=594437

En dit staat erover:

manzano schreef:
manzano schreef:
Deze pil is een tijdje uit de handel geweest.... en niet voor niets. Bekenden van mij hebben/hadden een rechtzaak tegen deze producent lopen... waarom? Hun dochter is dankzij deze pil overleden (mijn vriendin).

Goed, even een kleine correctie.
Ik reageerde misschien een beetje te snel en emotioneel. Al is het wel 100% waar wat ik hierboven zeg.... zij was destijds een van de eerste gebruikers (de Yasmin pil is vrij nieuw) en wellicht hebben ze hem nu aangepast. En ik geloof best dat hij voor mensen goed kan werken, maar ik kan er gewoon niet zo goed tegen als dat ding als wonderpil wordt gepromoot (goed voor je libido, je wordt er niet dik van etc etc). Want dat is het voor haar absoluut niet geweest. Is dus een beetje persoonlijk.

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:59

mickeytje schreef:
Is door deze pil niet een meisje gestorven?
Hier stond nog wat in over dat centraal toppic...
Kan het zo even opzoeken.

Ik zelf wou deze pil eerst ook, maar de huisartsen hier willen hem niet voorschrijven...

dingetje schreef:
Ik gebruik Yasmin al ongeveer anderhalf jaar. Hiervoor had ik Micogynon (Zeg ik dat goed?). Ik kan niet zeggen dat ik veel verschil merk tussen deze twee maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. En van dat positieve effect heb ik nog niets gemerkt hoor.....

Oké... Nu stap ik dus definitief over op de Nuvaring....
Gaat het maandag direct regelen...

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:17

Er is inderdaad 1 meisje aan doodgegaan, maar dat zegt niks.. die pil is overigens allang verbeterd, en huisartsen willen hem wel voorschrijven hoor! Nuvaring is bijna precies dezelfde hormonen, zie het centrale topic, en de hormonen gaan ook gewoon door heel je lijf..

summerfeel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 15:39

ja mijn huisarts zei dat de pil inderdaad veel verbeteringen is ondergaan, en in amerika is yasmin de meest voorgeschreven pil...
gezien het feit dat ik niet rook en geen gevallen van trombose in mijn fam heb kon het geen kwaad zei hij...

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:40

Ja het is en blijf je eigen keuze, maar ik hoorde ook niet zo heel veel goeds over deze pil, en vond het al helemaal vreemd dat bijna geen huisarts hem hier wilde voorschrijven? toen heb ik echt besloten om de microgynon te pakken, waar ik erg tevreden over ben

Maar goed, zoals ik al zei, het is en blijf je eigen keuze.
Er zijn ook genoeg gebruikers van de Yasmin en die zijn er tevreden over.

ikke_kellY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:59

ik gebruik hem ong. anderhalf jaar en ik vind het een prima pil nooit problemen meegehad ik ben niet aangekomen, heb aleen nog steeds last van puistjes dus bij mij werkt hij daar niet tegen.
ik vind hem ook een beetje duur vergeleken met andere

succes ermee

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:04

ik ben nu halverwege mn eerste strip dus kan er niet echt iets over zeggen. Maar volgens mijn HA kwam ik er niet van aan.
dat hoop ik dan maar.

Wel vind ik m viezer dan de mycroginon die ik hiervoor had

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:12

viezer???

kauw je erop ofzo?
t is wel zo dat de yasmin pil wat slapper is ofzo, als ik em inneem valt ie op mijn tong al zowat uit elkaar,dus ik moet echt snel water er achteraan nemen Knipoog

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:23

Ik begin vanaf vandaag aan de yasmin pil, dus kan er nog niet zoveel over zegge.. Ben wel benieuwd hoe die bij mij aanslaat..

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:49

ellepel schreef:
viezer???

kauw je erop ofzo?
t is wel zo dat de yasmin pil wat slapper is ofzo, als ik em inneem valt ie op mijn tong al zowat uit elkaar,dus ik moet echt snel water er achteraan nemen Knipoog

Nee ik kauw er niet op, maar bij de mycrogynon zat er een omhulseltje omheen en deze is wat bitterder zeg maar. Ik moet m echt duidelijk sneller doorslikken, maar ag Tong uitsteken

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:51

( reactie(s) van Ellepel gelden voor mij ook !!! ) Ja

van diane naar yasmin, perfect. Met de diane voelde ik me duidelijk slechter.

vieze pil? ik proef niks... enne hij valt bij mij ook niet uitelkaar.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 05-07-06 11:53, in het totaal 2 keer bewerkt

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:51

Ik slik nu een aantal maanden Yasmin. Ik had eerst Microgynon maar daarmee kreeg ik zulke mood swings...de dagen voordat ik ongesteld moest worden waren een ramp...ik werd dan heel erg depressief , kon alleen maar huilen.
Toen ben ik advies van de doc overgestapt op Yasmin en daar was ik in eerste stantie wel tevreden over. Ik heb nauwelijks moodswings eigenlijk , maar mn libido is wel heel erg omlaag gegaan en ik ben ook aangekomen. Ik ga dus binnenkort maar weer naar de doctor om te kijken wat de andere opties zijn.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:05

Ik slik deze pil ook, ik denk iets langer dan een half jaar. Ik ben er wel tevreden over. Ik ben wel iets aangekomen, een kilo of 2 / 3.