Hooikoorts of door het weer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Hooikoorts of door het weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 18:09

Hallo

Ik heb sinds het warmer is geworden heel erg last van mijn ogen en neus, 'sochtends nies ik iets van 10 keer, en daar heb ik dan de rest van de dag last van, Loopneus, kei veel last van ogen enz.

Zijn dit symphtomen van hooikoorts? of is dat gewoon door de omslag van het weer? Ik heb het al vaker gehad, maar nog nooit naar de dokter geweest

Robin

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:12

Ik denk idd wel hooikoorts..
Maar ik moet wel zeggen dat veel mensen op dit moment ook verkouden zijn en/of ontstoken ogen hebben!

MAar ik denk toch aan hooikoorts, zou maar eventjes langs de dokter gaan oid.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 18:13

Ja in mijn klas zijn nog 10 mensen ofzo precies hetzelfde als ik heb, kan moeilijk zijn dat ze allemaal hooikoorts hebben ??

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:13

Ik weet het niet zeker.
Maar ik denk dan dat het hooikoorts is.
Der zijn nu veel pollen enz. in de lucht waar sommige mensen erger op reageren/alergisch voor zijn.
Vriendin van me heeft er nu ook erg(er) last van dan anders.
Veel niezen + erg last van ogen + loopneus.
En merk zelf ook dat ik vaker moet niezen terwijl ik (bij mijn weten) geen hooikoorts heb.

Angeliekje

Re: Hooikoorts of door het weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:13

Aan wat je nu allemaal opnoemt, is het denk ik wel hooikoorts. Ik heb er zelf ook ontiegelijk last van (heb nu ook opgezwollen ogen). Ik slik tabletjes om het te verminderen, maar toch heb ik er zo nu en dan nog wel heel iets last van.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 18:15

maar hoe kan het dan dat zo'n beetje 10 mensen van de klas het ook hebben? ik ga binnekort toch maar even naar de dokter voor testst ofzo..

Vraagje: als je gecontroleerd word op hooikoorts, moet je dan bloed laten prikken?

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:16

Robin__ schreef:
maar hoe kan het dan dat zo'n beetje 10 mensen van de klas het ook hebben? ik ga binnekort toch maar even naar de dokter voor testst ofzo..

Vraagje: als je gecontroleerd word op hooikoorts, moet je dan bloed laten prikken?

Ja dan moet je bloedprikken. Ik heb het pas ook gedaan en ik ben allergisch voor kruidpollen (brandnetels enzo). Nies en snotter me de hele dag dood, haha. Nu heb ik het (nog) niet, zal van de week wel komen. Ik blijf braaf mijn pilletjes slikken.

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:17

Je wilt niet weten wat er nu allemaal in de lucht rondzweeft..

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 18:18

ik ben kei bang voor spuiten!!

tja ik weet het, maar het is toch wel zwaar irritant, kan niet normaal ademen, maar het rare is dat ik na een tijdje weer gewoon kan ademen, en dan begint het weer

Anneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:51

Ik denk het ook, dat je hooikoorts hebt.
Ook als ik lees dat je niet normaal kan ademhalen soms.

Al moet ik zeggen, ik snotter ook de hele dag,
en heb ook ontstoken ogen. (Maar das al heel lang zo.)

Even naar de dokter gaan, dan moet je waarschijnlijk
bloedprikken, maar dat zal vast niet erg zeer doen.

Zo rondlopen is ook nix he.

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:53

Misschien hangt het inderdaad wel in de lucht, want mijn vriend heeft de laatste weken ook erg last van zijn ogen, neus enz en hij heeft nooit eerder hooikoorts gehad.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:58

Klinkt idd als hooikoorts. Ik ben artsenbezoeker (vertegenwoordigster van medicijnen) geweest en heb met anti-hooikoorts pillen " geleurd" ...
Vaak kan je huisarts alleen al aan jouw klachten horen dat dit hooikoorts is. Sommige artsen schrijven dan gewoon een pilletje tegen hooikoorts voor (wat vrij onschuldige pilletjes met weinig bijwerkingen zijn) zonder direct bloed te laten prikken. Als je klachten verminderen weet je al genoeg! Wanneer je wil weten voor welke boom/pol of grassoort je allergsch bent zul je wel een bloedtest moeten laten doen maar dit stelt weinig voor!

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:52

CharlotteP schreef:
Misschien hangt het inderdaad wel in de lucht, want mijn vriend heeft de laatste weken ook erg last van zijn ogen, neus enz en hij heeft nooit eerder hooikoorts gehad.

Het kan gewoon plotseling komen, maar je kan er ook weer overheen groeien .

Twaalf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:44

Maris89 schreef:
CharlotteP schreef:

Het kan gewoon plotseling komen, maar je kan er ook weer overheen groeien .

Allergiën bouw je op, al ervaar je het wel als 'plotseling', en kán je ook weer afbouwen (gelukkig voor sommige mensen ).

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:53

Hooikoorts inderdaad!

Het is nu echt verschrikkelijk, logisch dat mensen die er nooit last van hadden het nu wel krijgen...

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:07

CharlotteP schreef:

Hij is trouwens naar de dokter geweest en heeft blijkbaar wel hooikoorts, dus het hangt toch niet in de lucht

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:17

CharlotteP schreef:
CharlotteP schreef:

Hij is trouwens naar de dokter geweest en heeft blijkbaar wel hooikoorts, dus het hangt toch niet in de lucht

Dan hangt het dus juist wél in de lucht