Extreme jeuk na het douchen (droge huis), HELP!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Extreme jeuk na het douchen (droge huis), HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:20

En dus douche ik misschien nog maar één keer in de week. Voor de rest haal ik halsbrekende toeren uit, ondersteboven hangend om toch mijn haar te kunnen wassen. Als ik heb paardgereden wil ik lekker onder de douche jumpen en niet hoeven klooien met een washand...

Ik huil letterlijk na het douchen. Het jeukt zo erg dat het zeer doet. Ik draai er van door.

Het is begonnen sinds ik onder de zonnebank ga. Maar ik smeer me altijd helemaal in en na het zonnen een dikke laag after sun. Verder smeer ik me altijd in met bodylotion na het douchen. Ook scrub ik 1x in de twee weken.

Het stomme is dat er niks te zien is aan mijn huid. Het ziet er niet droog uit en voelt zelfs heerlijk zacht aan! Momenteel smeer ik me iedere avond van top tot teen in met amandelolie, hierdoor wordt de jeuk wel minder maar toch is de jeuk er nog steeds....

Langer dan vijf minuten douchen zou het stomste zijn wat ik kan doen. Dan draai ik echt helemaal door van de jeuk.

Wie heeft er alsjeblieft de gouden tip om hier vanaf te komen? Hét product voor een droge huid? Of misschien wel iets heel anders?

Help me!

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:22

Misschien ben je alergisch voor water? Ik weet het niet hoor, heb er geen verstand van

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:22

douche je niet te warm?
Ik had er ook vaak last van en zet de temperatuur nu wat lager en heb er bijna geen last meer van.

Kiim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:24

Zou je niet naar de doktor gaan?
Verder weet ik het ook niet

Robyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:25

Ik zou als ik jou was even naar je huisarts gaan. Die kan je misschien doorsturen naar een dermatoloog, dit lijkt me niet echt nogmaal.
Ikzelf gebruik na het douchen natusan babyolie die je op je natte huis moet smeren.
Laatst bijgewerkt door Robyn op 07-06-06 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:26

je hebt je huid gevoeliger gemaakt door de zonnebank, dus als je daar neit meer onder gaat zal de jeuk verdwijnen na het douchen.

dorientjuh

Re: Extreme jeuk na het douchen (droge huis), HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:28

Mijn vader kan niet tegen gewone zeep, dus die heeft altijd van die olie, van nivea oid. Misschien dat dat het is?

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:29

Ik zou even voor advies naar je HA gaan. Dit klinkt wel heel gek. Ik heb ook altijd wel iets last van mijn huid na het douchen maar niet zo extreem.
Je kan ook kijken hoe t gaat als je niet meer onder de zonnebank gaat..
Succes

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:32

Welshcobfan schreef:
je hebt je huid gevoeliger gemaakt door de zonnebank, dus als je daar neit meer onder gaat zal de jeuk verdwijnen na het douchen.

idd, ik zou gewoon niet meer onder de zonnebank gaan

Zunzuncito

Re: Extreme jeuk na het douchen (droge huis), HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:36

Een vriendin van me heeft dit probleem ook (en dat zonder zonnebank). Ondersteboven op een stoel in de badkamer en het liefst heel weinig douchen. Ik hoor van haar wel dat ze er in de zomer meer last van heeft en dat het na een kwartier tot half uur weer wegzakt. Ik kan me voorstellen dat je het beste even mee naar de huisarts zou kunnen gaan, maar het zou me niets verbazen als je allergisch voor water zou kunnen zijn...