Straks allergie-test in het ziekenhuis. Ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Straks allergie-test in het ziekenhuis. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 10:22

Ja
Ik moet dalijk naar de allergeoloog (ofzoiets?) voor een allergie test.
Ben echt ontzeeeeetteeeeend nerveus want ik weet niet wat ze gaan doen.
Heeft iemand ervaring hier mee? En viel het mee of tegen?

Groetjes.

Ellebelletje

Re: Straks allergie-test in het ziekenhuis. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:26

Mijn schoonzusje heeft dat ook gehad...

Zij kreeg allerlei stickers op haar rug met verschillende stoffen.
Na een paar dagen wordt de hele lap stickers weggehaald en kijken ze waar je huid op heb gereageerd.

Tenminste bij haar is dat zo gedaan..!

Succes in ieder geval!!

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 10:27

Laten we hopen dat dat 't is Ik hoorde ook met naalden en sneetjes en en
oooh bah

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:39

-> MW

Natasja_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:41

Ik heb dat ook gehad

er werd eerst zo'n hokjesveld op m'n onderarm getekend , en in elk hokje werd een stofje gedaan. Ze dopen een soort van mesje in een vloeistof met een bepaalde oplossing, en daarmee wordt een puntje gezet in je arm. Je voelt het wel, maar het doet niet echt pijn!

Een uurtje later werd de uitslag bekeken,en m'n arm zat hélemaal onder de rode bulten

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:43

Ik heb het ook gehad.

Indd de stickers op mijn rug die een paar dagen moeten blijven zitten.....en ook de testen gehad op mijn onderarm...doet geen zeer alleen als je een reactie hebt gaat het JEUKEN!!!

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:49

Naalden kan. Sneetjes kan. Klein prikje... hoef je je echt geen zorgen over te maken.

Principe is er wordt een druppeltje met antigeen(waar je tegen allergisch kan zijn)op je voorarm gezet en er wordt doorheen geprikt, voel je nauwelijks.

Als je erop reageert, kan dat een indicatie voor allergie zijn.(Normaal gezien laten ze je weer van een min of 30 buiten wachten om je weer binnen te roepen voor de test af te lezen...)

Als het goed is leggen ze je alles uit voor het begint.

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 11:36

Oh gosh. Ik ben echt nerveus. Ben heel bang voor prikken en naalden..

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:25

Valt goed mee hoor

Ik heb er 2 gehad. De eerste was allemaal plakkertjes op je rug en de tweede was kleine sneetjes in je arm

dovish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:57

Ik heb het ook gehad, met de prikjes in mijn onderarm. Ze deden geen pijn, 't zijn echt hele kleine prikjes. Alleen de assistente van de arts is wel flauwgevallen, dat was een rare gewaarwording. Daarna mocht ze ook niet meer prikken

twinducklin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:30

Ik heb ook een allergietest gehad door middel van sneetjes..
Het klinkt erger als het is, ze doen inderdaad die allergeendruppels op je huid en prikken er dan doorheen. Waarbij de bedoeling is dat ze je alleen door je huid heen prikken ( dus dan bloed je niet ) en dat voel je wel maar doet geen pijn.
Het enige wat je echt voelt is jeuk als je allergisch bent

Ethelate

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:47

Ze plakten stroken stickers op mijn onderarmen met nummertjes, en bij elk nummertje werd een vloeistof gesmeerd, prikje/krasje met een naald en vervolgens een uur wachten en kijken of er reactie op kwam. Dat kan irritatie geven.
Doet echt geen pijn

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:07

En? Alles goed doorstaan?

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 18:22

Hahha omg ik schaam me echt dood.
Ik zou 15 prikken in mijn rug krijgen en 15 krasjes op mn onderarm. En ik. Fobie voor naalden, begon gelijk hysterisch te huilen. Helemaal in paniek, ik zag mezelf al met naald en al de behandelkamer gillend uitrennen.

Toen ze mij zo zagen, hebben ze het op de peuter manier gedaan , Dus allebei mn onderarmen met prikjes

concluse; allergisch voor boompollen. (hooikoorts dus) en tijdens mijn hooikoorts periode ben ik ook allergisch voor banaan, hazelnoten en garnalen.

Ik voel me echt een baby nu ..

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:48

Ach... Ik heb ooit eens zo tegengestribbeld toen ik een Tetanus-prik moest, dat de HA en mams me met z'n 2en hebben vastgepakt Mams heeft m'n broek naar beneden getrokken en de HA prikte snel in m'n ass

In het vervolg toch maar gewoon in m'n arm

Ojajoh

Re: Straks allergie-test in het ziekenhuis. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:31

ik kreeg met mijn allergietest allemaal kleine krasje op mijn arm (net kittennageltjes) niet echt pijnlijk dus..

daarna werden er druppeltjes met vloeistof in gedaan..

het ergste vond ik nog dat ik zwaar allergisch reageerde op brandnetels en mijn hele arm heet en opgezwollen was van dat ene druppeltje
ik moest 2 dagen met een nat waterverbandje lopen om de zwelling en het rotgevoel tegen te gaan..

Kido

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:53

MarJoo_ schreef:

Ik voel me echt een baby nu ..

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:54

Ik doe ook allergietesten (bij huisarts) wij druppelen de vloeistof op de onderarm en vervolgens "krassen" we dit met een naald in. Heb het zelf ook gehad om te voelen hoe dat bij een patiënt aanvoelt. Pijn doet het zeker niet, ik vond het gewoon kietelen. Allergietesten kun je op allerlei verschillende manieren uitvoeren.

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 13:37

Vond het ook kietelen idd.
Maar vind mezelf nu achterlijk dat ik zo hysterisch reageerde over die prikken op me rug..

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:56

Haha de peuter manier hoe je dat zegt.

Ah joh t komt wel goed

Kan je wel naar paarden

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 14:00

Ja! gelukkig was ik niet allerigsch voor paarden, katten e.d

Dus alleen voor Boompollen en sommige voedsels.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 00:10

Marjoo: Kan het me goed voorstellen dat je er tegenop zag, het is tenslotte onbekend je weet niet wat je te wachten staat.
Boompollen zijn echt een hoop mensen allergisch voor. Gelukkig ben je niet allergisch voor dieren!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 00:15

Quellian schreef:
Ach... Ik heb ooit eens zo tegengestribbeld toen ik een Tetanus-prik moest, dat de HA en mams me met z'n 2en hebben vastgepakt Mams heeft m'n broek naar beneden getrokken en de HA prikte snel in m'n ass

HAHAHAHA.. dat herken ik!

Toen ik een jaar of 9 was had ik keelonsteking en medicijnen.. (daantje had een hekel aan medicijn en ze besloot de kuur te stoppen )
Dat was niet slim want toen kreeg ik dubbel zo erge reactie op mijn keelontsteking.
Ik werd de volgende morgen benauwd en blauw wakker.
(keel was zodanig opgezet dat ik in ademnood was)
Dus mijn pa crost met mij naar de HA en tja toen moest ik een dikke vette prik van dat wijf!
En ik wou NIET, maar ja als ik wilde ademen moest ik wel..
Dus pap heeft me vast gegrepen, mijn mouw de lucht in gedaan en PRIK!! hij zat .. (en hij deed niet eens pijn)

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 00:34

daantjuhhh schreef:
Quellian schreef:

HAHAHAHA.. dat herken ik!

Toen ik een jaar of 9 was had ik keelonsteking en medicijnen.. (daantje had een hekel aan medicijn en ze besloot de kuur te stoppen )
Dat was niet slim want toen kreeg ik dubbel zo erge reactie op mijn keelontsteking.
Ik werd de volgende morgen benauwd en blauw wakker.
(keel was zodanig opgezet dat ik in ademnood was)
Dus mijn pa crost met mij naar de HA en tja toen moest ik een dikke vette prik van dat wijf!
En ik wou NIET, maar ja als ik wilde ademen moest ik wel..
Dus pap heeft me vast gegrepen, mijn mouw de lucht in gedaan en PRIK!! hij zat .. (en hij deed niet eens pijn)

Geweldig die verhalen, ik heb het zelf vorig jaar mee gemaakt in het ziekenhuis na een val van een paard. Er moest bloed achter de longen weg gehaald worden, toen ik die naald zag wilde ik het maar al te graag op een lopen zetten. Helaas zat ik met een klaplong en gebroken en gekneusde ribben en kwam dus ook niet ver

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 00:37

Hahaha, ja ik ben nu 22.. (ik wil nog steeds 21 zeggen).. en ik ben nog steeds doodsbenauwd voor naalden hoor.
En mijn broertje heeft een hartafwijking en veel operatie's achter de rug en die moet nog regelmatig allerlei prikken en dan zit hij toch te gillen en te trappen en ik maar zeggen... rustig maar, doet niet pijn, ze zijn heel voorzichtig,, ik vind het ook niet eng.. enz..
Haha, maar ondertussen scheit ik nog 10 meer kleuren dan mijn eigen broertje..