Weerstand verhogende middelen (tegen ontstekingen)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caritas

Weerstand verhogende middelen (tegen ontstekingen)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 20:58

Bestaan er natuurlijke middelen om je weerstand te verhogen? Ik neem tenminste aan dat een ontsteking (wat in feite een bacteriele infectie is) mede veroorzaakt kan worden doordat je weerstand niet optimaal is. Ik heb vorig jaar tot twee keer toe een antibioticakuur gehad (welk middel weet ik niet meer helaas): twee keer tegen een wortelkanaalontsteking en een keer tegen angina (zal sinds augustus geweest zijn). De angina is op zich wel weg MAAR mijn keel is toch nog steeds dik (waar je amandelen van oorsprong zitten) en er zitten ook nog steeds witte stippen. Nu heb ik dus weer opgezwollen lymfeklieren en een dikke wang + kiespijn dus weer naar de tandarts en na terugkeer vandaag voor vervolg wortelkanaalbehandeling van gisteren weggestuurd met receptje voor een kuur Amoxicilline.
Wat kan ik nu zelf doen om te voorkomen dat dit zich blijft herhalen? Ik word er namelijk echt niet goed van. En goed zal het ook niet echt zijn.

Honeybee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:12

Ik ben zelf heel vatbaar voor allerlei ziektes. Wel balen, maar bij mij helpt het gewoon om genoeg vitamines te slikken.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:14

Hmmm.. nee sorry, niet vaak ontstekingen.

Slik als ik me minder fit voel wel Supradyn Forte, turbo vitaminepillen... dat helpt vaak wel. Heb er al een boel griepdagen mee voorkomen.

Heel vervelend probleem voor je!
Wellicht dat de site van Pilliewillie wat voor je kan betekenen (orthomolucaire benadering) : http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/

Sjimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:20

bij mij helpt vitaminepillen slikken en echinaforce van dr. vogel.
Je kan ook nog urticalcin slikken dat bevordert de kalkopname wat ook positief schijnt te zijn voor je afweersysteem.

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:37

je hebt tegenwoordig dat actimel toch
dat schijnt toch weerstand verhogend te zijn
maarja dat heeft weer niks te maken met je kaak lijkt me??

Takkel

Re: Weerstand verhogende middelen (tegen ontstekingen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:37

Echina Force idd!
Homeopathisch middel om de weerstand te verhogen. Werkt goed! Zowel in tabletvorm als druppelvorm (toevoegen aanwater) verkrijgbaar.

testebeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:52

HE koninginnen gelei werkt super goed de pillen zijn niet goedkoop maar ik heb te weinig wwerstand en dit is het enigste wat werkt bij mij om mijn weerstand op peil te houden ander ben ik telkens ziek

HEt heet Gelee Royale/ Royal Jelly er is een website van als je interesse hebt kan ik je het adres geven waar ik ze altijd bestel moet je me maar PB-en

kris_

Re: Weerstand verhogende middelen (tegen ontstekingen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:22

Takkel schreef:
Echina Force idd!
Homeopathisch middel om de weerstand te verhogen. Werkt goed! Zowel in tabletvorm als druppelvorm (toevoegen aanwater) verkrijgbaar.

Het is eigenlijk een fytotherapeutisch middel. Werkt wel goed naar mijn mening.