automultilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winxz_Bas

automultilatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 20:34

ik vind het heel moeilijk om te vertellen maar ik ga het toch doen

ik werd al jaren lang gepest op dat ik anders was dan iedereen
ookal dacht ik dat dat niet zo was ik had 1 vriendin maaike
ik kon heel goed met haar overweg todat ze er niet meer was
ze werd ook gepest toen is ze de klas uitgelopen en pakte ze haar fiets
1 uur later werd ik gebeld door de politie dat maaike een ongeluk met de fiets had gehad en dat ze opslag dood was vanaf toen was alles in de war bij mij ik werd boos om alles ik dacht dat het mijn schuld was dat maaike dood was maar dat was het niet ik begon elke keer dat iemand me peste te snijden in mijn armen en benen
net zolang tot ik geen bloed meer kon zien het deed me goed heel goed zelfs het is alsof de pijn van je afdroop en toen kwam er een dag dat ik het zat was echt helemaakl zat ik kon er niet meer tegen
en toen heb ik mijnposen doogesneden ik was zo boos .ik was in coma geraakt omdat ik zoveel bloed verloren had,1 week erna(toen ik uit coma was)mocht ik naar huis daarna kreeg ik 1 keer in de week psygysche hulp maar daar kon ik het niet mee vinden dus ik laat niks los .dat is nu noch niet zo en dus ik snij me noch maar zelden
ik ga nu samen met mijn ouders verder op zoek naar een goede mw

heeft iemand hier nochmeer problemen mee? je mag me pben
groetjes rosa

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:21

Klinkt vreselijk zeg. Ik hoop dat je iemand vindt waar je goed mee kunt praten/mailen

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:27

als de zoekmachine het doet, zal je een heel groot topic tegen komen.
Er zijn er hier "helaas" genoeg met ervaring.
Jij heb je ouders vertelt over jou probleem.(logich je lag in het z.huis) Er zijn er zat die het verbergen, waarvan ouders niet eens weten dat hun kind een groot probleem heeft. Als je de "kriebel" krijgt om te gaan snijden, haal dan je ouders erbij, zodat ze samen jou die "kriebel" onder controle kunnen houden. Schrijven helpt ook wel, schrijf waarom je nu die "kriebel" heb om te snijden.Probeer je gedachtes te verzetten. Jij heb al een stap genomen, nu nog een goede maatschappelijk werkster zien te vinden.
Heel veel sterkte

Zonnebloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:10

heb je een pb gestuurd

Theeglas

Re: automultilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:47

Heey meisie,

Hellaas heb ik hier ook ervaring mee, al ben ik nu zo goed als gestopt.
Dit heb ik gedaan met vooral de hulp van mijn mentrix op school waar ik het heel goed mee kan vinden. Ik ben hellaas ook te ver gegaan en heb dingen gedaan waar ik spijt van heb, hiervoor moet ik ook naar de psygoloog toe al vind ik het ook helemaal niks. Ik begrijp hoe je je voel en als je wil kan je ook zeker altijd elke dag van de week op elk uur bij mij terrecht, ik wil er ook graag over praten.
Nu ik zo goed als gestopt ben denk je er vanaf te zijn maar nee helaas heb je zelfs daarna nog een weg te gaan, namelijk je littekens... het is nu zomer en de hittegolf komt eraan maar d´r zit niets anders op dan alsnog in een lange mouwen shirt te lopen. Dit vind ik echt verschrikkelijk en soms ook niet om uit te houden.

Maar lieve meid laat mij maar wat weten via de pb als je wilt praten of dingen wilt weten, al geld dit natuurlijk voor iedereen.

Heel veel liefs,
Yvon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:23

Hoi Roosje hoe oud ben je?
Ik heb heel veel ervaring op dat gebied, en ken ook veel mensen die hetzelfde hebben meegemaakt, en ervan genezen zijn.

Als je er "veilig"over wil praten, met mensen die er verstand van hebben kan ik je mijn eigen forum aanraden,
zit een speciaal veilig afgeschermd gedeelte op waar ik je toegang tot kan geven.(ik stuur je de link wel)

Ik hoop dat je iemand vind waar je rmee over kan praten, dit gedrag is verslavend, maakt je hele huid kapot maar is gelukkig wel af te leren.

Sterkte!

Vanillia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:58

Iemand die het op zo'n manier op een forum zet neem ik niet serieus.

Citaat:
Zelfs als je koelbloedig genoeg bent en het klaar krijgt een slagader door te snijden, word je daarna door bloedverlies eerst shockerig, dan krijg je het koud en word je angstig en dan ga je instinctief bewegen en hulp zoeken. Doe je dat niet, dan kan het nog uren duren voordat je door shock onherstelbare schade oploopt en helemaal in coma raakt. Want mede door de verwonding van de bloedvaten en de shock sluiten de bloedvaten zich en stopt de bloeding. Daardoor blijft het bloedverlies toch beperkt.

Bron: http://www.klokkenluideronline.nl/modul ... =0&thold=0

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:16

ik snap eigenlijk niet waar jij het overhebt met je slagadres door snijden.
Automutilatie heeft niets met zelfmoord te maken hoor.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:04

nee het heeft meer te maken met :
lichamelijk pijn voelen , zodat het je geestelijke pijn verdrijft.

lor1_1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 02:40

Voor lotgenoten zou ik oa eens kijken op:
www.automutilatie.nl
of zoeken op:
www.psychiatrie.pagina.nl

Ik doe het zelf niet, maar zit wel op een groep met 3 meisjes die het doen/deden.
Ik kan je helaas niet helpen, wel een luisterend oor bieden.

pork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 03:27

Ik schrijf dit onder een schaduw account, omdat redelijk wat mensen me hier kennen. Voor mod's geef me maar een pm voor mn echte naam.

Ik automulteer zelf ook. Maar ik moet zeggen dat ik mezelf niet snij.
ik trek haren ik sla mezelf, tot dat ik met mn hoofd tegen de muur doe beuken. Ik heb (als je meerdere posts kan lezen van mij) het een het ander mee gemaakt. En ik zit ook bij het GGZ. Ik vind wel dat veel mensen denken dat automultatie alleen snijden is, maar er vallen meerdere dingen onder. Ik wil er wel bij zeggen dat ik een hersenbeschadiging heb en kenmerken van een bordeline stoornis.

Wil je met me over dingen praten alleen over pm

Just_me_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:57

Ik heb hier al meerdere dingen over geplaatst.. Ik wilde toch even reageren. Ik weet niet of er mensen zijn die het weten van jou, maar je kan je problemen beter eerst oplossen zodat je geen reden meer hebt om te 'snijden' of wat je doet? Mensen zeggen ik automutileer en daarom heb ik een probleem, je kan beter denken ik heb problemen dus ik automutileer.. Nouja, gewoon een tip, ik hoop dat het je helpt, je mag me altijd pb-en.

lor1_1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:51

Met automutileren onderdruk je toch ahw je psychische pijn?
Das tenminste wat ik altijd heb begrepen, ook van mijn groepsgenoten.
En dat het je een gevoel van controle geeft...
@ Pork: automutilatie hoor je vaak icm borderline stoornis, wat niet wil zeggen dat iedereen die automutileerd ook daadwerkelijk borderline/PDD-NOS oid heeft.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:51

in veel gevallen snij / pijnig je jezelf omdat je je machteloos voelt. Je hebt geen controle meer over bepaalde dingen. Die kunnen je zo diep raken dat je toch controle probeerd te pakken, dan wel niet over de dingen die je al niet meer kan berijken.. Maar door jezelf te snijden. Je doet het immers zelf; controle over een bepaalde pijn.
Dit is algemeen, telt niet voor iedereen. Een basis wat op vele gevallen te vergelijken is. Het is moeilijk te begrijpen, en meestal doe je dat alleen als je het zelf doet.

k_roosje_k
je hebt pb

Winxz_Bas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 20:17

nee het is niet alleen snijden inserdaad ook sigaretten uitdrukken op je huid en verder bijna alles wat pijn en/of zeer doet en ik ben 14 doe het nu rum3 jaar en nee niet alles is borderline

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 22:36

nee egt niet alles is bordeline op sgool zeggen ze zelfs dat ze het juist willen hebben:S

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:28

Als iemand opzettelijk "gek" wil worden, zijn ze al een stapje in de richting..

Wat is dat trouwens toch met mensen die dan hulpverlening krijgen en het er nooit mee kunnen vinden? Ik loop nu stage in de psychische hulpverlening en alhoewel ik sommige delen van mijn privéleven nooit tegen mijn collega's zou durven zeggen {heb helaas ook ervaring met het een en ander}, ik vind wel dat zij echt hun best doen om mensen te helpen.
Wil je er gewoon niet over praten of heb je een probleem met die desbetreffende hulpverlener?

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 14:04

tsjah sommige mensen zijn een beetje raar
maar ja ik wil er wel over praten maar heb er geen goede ervaringen mee met mwers en ik ben ook nog vrij jong 14 jaar maar dat maakt het niet minder erg op als iemand die mij vertrouwd met mij zou kunnen mailen .mijn msn is grumpyrosalie@hotmail.com
je mag het toeveogen groetjes rosalie