Doorverwijzing naar fysio?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Doorverwijzing naar fysio?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 10:02

Bokkers, even een vraagje.
Hoe zit dat tegenwoordig met naar de fysio gaan? Moet je daarvoor een verwijzing van je dokter krijgen?

Weten jullie ook hoe dat zit met de verzekering (ik ben van Zilveren Kruis Achmea)

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:35

be; verzekering ff op, de ene dekt t wel, de ander maar aantal behandelingen. En denk at je voor verzekering idd verwijkaart nodig hebt

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:58

je hoeft sinds 2006 geen doorverwijzing meer te hebben van de huisarts oid,je kunt gewoon een afspraak maken.
wel handig om ff bij je verzekering te vragen of het gedekt word,soms zit net die ene fysio niet bij jou verzekering aangesloten.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:03

In nederland hoef je geen verwijskaart meer te hebben voor de fysiotherapeut. Zie dat je in Engeland woont.

Als je in het buitenland woont is de nederlandse ziektekostenverzekering niet geldig. Dan moet je een speciale ziektekostenverzekering afsluiten voor mensen die in het buitenland verblijven. Ik hoop dus dat je dat gedaan hebt.

Zou niet weten of die andere voorwaarden hebben dan de gewone ziektekostenverzekering dus voor de zekerheid toch maar even de verzekering bellen.

Haagsemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:55

nee hoor gewoon lekker door gaan naar de fysio en je krijgt dan 9 behandelingen max, mits een paar dingen uitgezonderd.

Ik zit ook bij Zilveren Kruis en je moet je bijverzekeren wil je fysio vergoed krijgen, met een paar uitzonderingen
Laatst bijgewerkt door Haagsemeid op 06-06-06 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:59

je hoeft geen doorverwijzing meer te hebben. onder de 18 wordt het nog vergoed, hoe het boven de 18 zit weet ik niet precies, volgens mij wordt dan een gedeelte vergoed.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:02

Haagse meid en Fjordjes hebben jullie wel gezien dat ze in het buitenland woont? weet je wel dat de basisverzekering en de aanvullende verzekering die je eventueel wil afsluiten alleen mogelijk is voor inwoners van Nederland. Zodra je in het buitenland woont moet je daar een speciale verzekering voor afsluiten. Weet je wel zeker dat daar de zelfde regels voor gelden? Stel dat ze op jouw advies gewoon gaat en het blijkt niet gedekt te zijn. Betaal jij dan voor haar de kosten? Nogal makkelijk om te zeggen dat daar het zelfde geld als hier.

Haagsemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:29

Nee sorry inderdaad niet gezien! Enne ik heb niet gezegt dat, dat hetzelfde is als hier.....

UK_eef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 20:42

Dames ik ben al naar mijn Nederlandse huisarts gegaan! Je hoeft inderdaad geen verwijzing meer te hebben. Bedankt voor al jullie hulp!