Ziekte van Lym, 2(!)weken antibiotica, vakantie, bijwerking?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JollyHumpy

Ziekte van Lym, 2(!)weken antibiotica, vakantie, bijwerking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 09:35

Hey Bokkers....

Vanmorgen hoorde ik dat ik de ziekte van Lym heb... Erg goed geplanned want ik ga vanmiddag op vakantie naar Italië voor twee weekjes. Ik kan vandaag nog precies mijn antibioticakuurtje van twee weken ophalen .

Ik baal dus behoorlijk. Weten jullie wat de bijwerkingen zijn van Antibiotica? (ik hoorde al enge dingen, vrouwen+antibiotica is niet goed voor je zuurgraad ofzo, maar waar krijg je dan precies last van? ) Slecht voor je vertering, huidaandoeningen, niet te lang in de zon enz...

Hebben jullie tips voor mij? Of ideetjes wat ik kan doen als de rest van de klas lekker in de zon ligt te bakken?

Dankjewel!
Liefs Briede

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:36

het kan zo zijn dat de pil niet werkt als je antibiotica slikt..
dat is niet bij allemaal zo, dat zou je moeten navragen...

Guinevere

Re: Ziekte van Lym, 2(!)weken antibiotica, vakantie, bijwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:41

JollyHumpy schreef:
(ik hoorde al enge dingen, vrouwen+antibiotica is niet goed voor je zuurgraad ofzo, maar waar krijg je dan precies last van? )

Vaginale schimmelinfectie

Fijne vakantie!

JollyHumpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 09:45

Guinevere schreef:
JollyHumpy schreef:
(ik hoorde al enge dingen, vrouwen+antibiotica is niet goed voor je zuurgraad ofzo, maar waar krijg je dan precies last van? )

Vaginale schimmelinfectie

Fijne vakantie!

ow getver,
Dankje!

skessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:46

Ik heb ook de ziekte van Lyme en ben al meer dan een jaar aan de antibiotica.

Zorg voor probiotica als je antibiotica slikt! (niet tegelijk innemen met de antibiotica)

Mocht je vragen hebben, dan mag je me pm-en.

JollyHumpy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 09:49

skessa schreef:
Ik heb ook de ziekte van Lyme en ben al meer dan een jaar aan de antibiotica.

Zorg voor probiotica als je antibiotica slikt! (niet tegelijk innemen met de antibiotica)

Mocht je vragen hebben, dan mag je me pm-en.

hej, dankje ik heb je ge-pm-t!

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:13

Bijsluiter goed lezen. Ik zit nu al ong. 3 weken aan de antibiotica. Daarvoor nog 2 kuren. Voel me dr niet fijn mee, maar heb bijna geen last van bijwerkingen.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:06

Mijn vriendin heeft tijdens 1 weekse buitenlandse schoolreis ook antibiotica moeten slikken. Ze had geen bijwerkingen eigenlijk.

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:24

je hoort geen rare bijwerkingen te hebben van antobiotica hoor,hooguit een klein beetje diarree.
en bij sommige antibiotica even oppassen ivm een verminderde werking van de pil.
wel altijd je kuur afmaken he

Haagsemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:58

Ik weet het niet zeker hoor maar is het ook niet zo dat je vlekken kan krijgen als je in de zon gaat zitten?

Dat hoorde ik van mijn schoonmoeder ik slikte amoxicilline en mocht niet onder de zonnebank want dat geeft vlekken. Zij zal het denk ik ook wel weten aangezien ze elke maand er wel aan zit

bluebeauty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:38

Ik ben apothekersassistente. Met amoxicilline mag je wel in de zon, met doxycycline niet! Daar krijg je idd vlekken van als je in de zon gaat zitten

Maar_kl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:30

heb je de ziekte van lyme of is het tegen de ziekte van lyme door een tekenbeet

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:56

ik heb negen weken doxy geslikt, en geen enkele bijwerking ondervonden...ja, dat mijn tong een beetje zwart zag.
verder mag je inderdaad niet in de zon.....dus, lange mouwen en een hoed op je bol

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:20

Welk type antibioticum heb je gekregen? Bijwerkingen en do's maar vooral don't's verschillen heel erg per soort. Pijnlijke en verkleurende tong bijvoorbeeld kan komen door een schimmelinfectie in je mond doordat je de tablet niet met genoeg water heb doorgeslikt. Daarom goed je mond spoelen! Verder beinvloeden sommige ab soorten de werking van de pil maar niet alle.
Ik heb nu een kuur amoxicilline gekregen tegen een zenuwontsteking maar mag je nu wel of niet in de zon. In de bijsluiter (en online) staat juist daarover niets vermeld. Ik neem aan dat ik gewoon in de zon mag/kan en onder de zonnebank.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:55

@ roosmarijn; bluebeauty schreef: Met amoxicilline mag je wel in de zon, met doxycycline niet

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 06:28

Hey, wat naar!! Net nu je weggaat.... Ik heb 2x een kuur gehad en geen echte bijwerkingen. Was alleen wat moe in het begin.

Veel plezier op vakantie....toch nog!!

Tancreda4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:17

Ik heb hetzelfde gehad. Ik had wat buikpijn soms, en idd had het bij mij effect op mn zuurgraad... GEK werd ik ervan. Jeuk, pijn... Blug. Ik had er een zalfje voor gehaald, weet niet meer hoe het heet, maar om de zuurgraad in stand te houden... Ook niet echt een pretje als het al geirriteerd is en die zalf prikt...

Je zou eventueel zo'n zalfje voor de zekerheid ook kunnen meenemen. Je weet maar nooit. Misschien ben jij een gelukkige en heb je GEEN bijwerkingen. Ik kreeg er na 1,5 week wel last van dus (en dat ging nog een halve week a week door nadat ik ermee was gestopt...)

Haagsemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:28

bluebeauty schreef:
Ik ben apothekersassistente. Met amoxicilline mag je wel in de zon, met doxycycline niet! Daar krijg je idd vlekken van als je in de zon gaat zitten

Oke ja wist niet precies bij welke dat wel en niet was. Wist wel dat het bij een paar was.

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:22

idd probiotica slikken. dit werkt vooral goed voor je darmen omdat antibiotica ook de goede bacterien (in je darmen die je nodig hebt) plat legt.
zelf werd ik behoorlijk misselijk van de antibiotica.

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:53

Ik heb een paar jaar terug gehad, uitslag een dag voor ponykamp en medicijnen waarmee ik niet in de zon mocht, dus dat was einde verhaal...
Maar ach we zijn nu jaren verder en je bent waarschijnlijk een stuk ouder dan ik toen (was 12 ofzo), dus hopelijk mag je er gewoon mee in de zon