Wie is bekend met chiropractor/manueel therapeut.......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renaatje1981

Wie is bekend met chiropractor/manueel therapeut.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 21:49

.... Patrick Smolenaers uit Diest (bij Maaseik, België)? Hij is me aangeraden door mijn stalhouder, schijnt binnen 1 behandeling pijn blijvend te kunnen verhelpen en moet ook zeer betaalbaar zijn. Hij schijnt ook bekende ruiters/sporters te behandelen bij spier-/gewrichtsklachten.

Ik loop namelijk al sinds m'n 16e met rugklachten rond en sinds m'n 20e met ontzettende kramp in m'n linkerschouder/bovenarm tijdens het rijden en het lijkt alsmaar erger te worden. Ik heb al de halve apotheek naar binnengewerkt op aanraden van m'n huisarts en volgende week worden de eerste röntgenfoto's gemaakt.

Wie weet dus iets van deze chiropractor/manueel therapeut? Ik hoor 't graag!

0mandy0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:30

dat is toch dat ze iets kraken meetsla je rug ik vond het pijnlijk

Munji

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:13

Ik weet niets van die chiropractor, maar ben wel laatst gescand door 1. Er was niet veel mis aan mijn rug maar het minimale pakket aan behandelingen die hij verkocht was 24. Na wat praten kon hij ook wat in 12 behandelingen doen. Een behandeling kost 50 euro!!!!! En vaak is hij in 5 minuten klaar (mijn zus staat onder zijn behandeling). Ik geloof best dat het kan helpen, maar dan moet je wel wat geld mee nemen. Mijn verzekering zou maar een fractie vergoeden dus ik ben er niet aan begonnen.

Vue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:01

Niet met die, wel met anderen.
Ben ook een rugpijnfiguur, en het is heel even een benauwd gevoel, en daarna voelt het zooo heerlijk los.

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:07

Ik ken de persoon die je zoekt niet maar ik ben regelmatig gekraakt..

De eerste keer schrok ik mij de pleures omdat je je botten echt hoort daarna raak je er aan gewend pijn heb ik er nooit echt aan over gehouden juist verlichting wel blauwe plekken hehe

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:58

Ben ook niet bekend met die jij zoekt. Maar wel met anderen.
Heb nu 2x een behandeling erop zitten. Ik schrok van de pijn en het gevoel dat het weer op zn plek schiet.
De eerste behandeling is meestal het ergst en houd je na de tijd het meeste last van (hangt natuurlijk vanaf hoeveel er gedaan is). Ik heb er wel 2 weken nog last van gehad dat het erg gevoelig was, en de eerste 3 nachten kon ik niet op mijn rug slapen, deed gewoon teveel pijn.

Toevallig vrijdag de 2e en voorlopig laatste behandeling gehad en die viel erg mee. Helemaal geen last van over gehouden en voelt nu goed.

Ondanks dat het alles behalve fijn is kan ik het iedereen aanraden

Coot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:02

Ik heb geen ervaring met die man. Maar wel met een chiropractor. En hij heeft mijn pijn zeker velicht maar niet weggehaald.

Ik wil nog wel even zeggen dat er verschil zit tussen een manueel therapeut en een chiropractor.
Een chiropractor doet minder pijn en gebruikt andere middelen dan een manueel therapeut

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:30

ik kom er al 4 jaar ( chiropractich centrum)
eerst zijn rontgenfoto`s gemaakt en nu word ik elke week gekraakt, mn rug en nek. Ik heb nu andere verzekeling en word volledig vergoed ( moet alleen zelf voorschieten)
Kraken doet geen pijn, en zijn ook niet je botten die kraken maar is lucht die vrijkomt.

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:15

Ik ben laatst bij de chiropractor geweest, vond het geen naar gevoel ofzo en binnen 4 behandelingen moet duidelijk zijn of ik er baadt bij heb...

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:51

Ik ben bijna een jaar in behandeling geweest bij een chiropractor, ben er tenslotte maar gestopt, ik kon maar blijven terug komen en hield de klachten gewoon steeds...

Mijn nek en hele rug werd gekraakt, ik vond dat gevoel wel lekker eigenlijk

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:57

Ik loop ook bij een chiropracter.Eerst 3 x per week nu 1x per 3 maanden.Vind het wel een prijzige aangelegenheid.Met 10 minuten sta je weer buiten maar wel € 38,50 armer.Gaat aan de lopende band in de praktijk waar ik kom.3 chiropraters en 6 kamertjes Heb er toch wel enige baat bij gehad .Vooral mijn schouder is een stuk opgeknapt.Af en toe vind ik het wel een vreemd gevoel.Vooral als ze met je nek aan de gang gaan.

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:53

Ik moet per behandeling 50 euro betalen.
en idd het gaat aan de opende band jij gaat er uit en er zitten meteen weer 4 nieuwe mensen in de wacht kamer

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:01

Ik heb heel goede ervaring met chiropractors. Ik had altijd last van m'n arm, bij verschillende fysiotherapeuten geweest, niemand wist wat het was en ze konden me allemaal niet helpen.
Toen een keer naar een chiropractor geweest. Er zat dus iets een beetje scheef in m'n rug en daar kwam die pijn in m'n arm vandaan. Even recht gezet en de pijn is nooit meer terug gekomen.
Als ik nu merk dat er iets niet helemaal lekker is ga ik er weer heen.
Bij ons kost het 40 euro per behandeling en het wordt volledig vergoed (daar hebben we speciaal naar gekeken bij het zoeken naar een nieuwe verzekeraar)

Mijn paard is ook van z'n rugprobleem afgeholpen door een chiropractor

mirre

Re: Wie is bekend met chiropractor/manueel therapeut.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:17

Ik heb wel ervaring met een manueel therapeut, ben bij 2 verschillende geweest, die eerste kon me niet helpen, maar bij die 2e ging het wel goed! Ben er redelijk positief over. Mijn verzekering vergoed het gewoon.

santos

Re: Wie is bekend met chiropractor/manueel therapeut.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 00:05

Krijg 1x per 4 jaar last van mijn rug. Gaat helemaal vast zitten. de fysio doet er 12 behandelingen over om het los te krijgen. Ben vorig jaar eens naar een chiroprakter geweest. Koste 45 euro per keer, maar kreeg 37 euro terug van de verz. Na 1 jaar kon ik werkelijkniet meer op mijn paard zitten en besloot toch maar weer eens de fysio op te zoeken. Na 3 (zeer pijnlijke) behandelingen zit alles weer op zijn plaats en rijd ik weer paard als vanouds. Geef mij maar gewoon de fysio dus, maar dat zal per geval, persoon verschillen. Gewoon proberen dus, lijkt me

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:03

De chiropractor waar ik kom is aangesloten bij de vereniging van chiropractie in Nederland.
Ik heb nog nooit pijn gehad tijdens het kraken, wel moet je nadat je gekraakt bent een paar dagen rustig aan doen omdat alles dan zo los zit.
Door de behandelingen kan ik weer normaal paardrijden. Ik heb een blessure gehad in mijn schouder en die werd alleen maar erger door behandelingen van de fysio. Ik kon een glas water niet eens meer optillen. Ook met een andere blessure werd de pijn alleen maar erger door behandeling van een fysio.
Ik ben toen op aanraden van een collega naar een chiropractor gegaan. Die heeft met toen een tijdje heel intensief behandeld en van lieverlee, werd de tijd tussen twee behandelingen steeds langer. Ik kom nu twee keer per jaar even op controle. Mocht ik eerder ergens last van hebben kan ik gewoon bellen en even langs komen.
Ik ga dus voortaan eerst naar mijn chiropractor als ik ergens pijn heb wat een spierenkwestie is. Hij heeft al diverse keren precies de plek kunnen laten voelen waar het fout zat en waar de uitstralingspijn zat.

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:39

ik kwam bij een manueel therapeut voor mijn nek en rug, het gaf idd een gek geluid dat gekraak en ik was altijd een week schor als ik daar weg kwam. maar het hielp zeker weten goed!

Maya1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:42

lorie schreef:
Ik ken de persoon die je zoekt niet maar ik ben regelmatig gekraakt..

De eerste keer schrok ik mij de pleures omdat je je botten echt hoort daarna raak je er aan gewend pijn heb ik er nooit echt aan over gehouden juist verlichting wel blauwe plekken hehe

ja dat had ik ook de eerste keer! Mijn rug zat vreselijk vast en opeens begon ie overal keihard te kraken! ik denk dit gaat niet goed!! Maar n paar dagen later (toen de blauwe plekken weer weg waren ) voelde het wel stukken beter!