Aromatherapie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Aromatherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:09

Sinds een paar dagen woon ik op mezelf,eindelijk
Nu kan ik ongestoord gebruik van mijn aromabrandertjes maken,met lekkere geurolie.
Omdat ik er meer van wilde weten,heb ik een boekje van Volatile opgehaald,waarin vanalles uitgelegd staat over aromatherapie.
Dit heeft mijn interesse gewekt,en nu ben ik benieuwd of meerdere mensen dit "doen"/"gebruiken?

Dus olieen om te branden,of om te gebruiken in cremes, bad, wat dan ook.
Elke geur heeft zijn eigen werking,ik heb al een heel lijstje gemaakt met geuren die me wel wat lijken om te gebruiken.
Maar wellicht heeft iemand hier ook nog wat tips,of zo??

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:17

Ik gebruik ook een brander voor olie. Verder gebruik ik etherische oliën op andere manieren (bv door een basisolie en dan voor op de huis en dergelijke, afhamkelijk van de olie en de toepassing). Gebruik voor Aromatherapie het liefst alleen etherische oliën, die zijn zuiver natuurlijk en werken het beste. Let dus op oorsprong.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:00

gebruik jij ook nog speciale merken, Peruaanse Pas?
Ik heb die van Volatile gezien die zijn wel etherisch...

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:40

Vitaroma en Chi gebruik ik veel. Je kunt in de winkel navragen of ze 100% etherisch zijn. Etherische olien kun je ook verwerken in cremes en innemen (pas daar wel mee op, ga niet zomaar zelf aan de slag )

Soms zijn de olien niet 100% etherisch, d.w.z. dat ze wel de geur van de plant dragen maar niet 100% van die plant gemaakt zijn; geurstoffen toegevoegd of aangelengd met andere plantaardige olie. Dat doen ze vaak met duurdere oliën zoals rozen-olie. Dit soort oliën kun je dan alleen gebruiken in aromalampjes. Heel erg goedkope oliën zijn soms ook niet 100% etherisch, let daar op. Zelf geef ik de voorkeur aan 100% etherisch.

Het is wel zo dat elke olie zijn eigen prijs kent omdat de grondstof gemakkelijk of moeilijk te krijgen is. Voor rozen-olie worden speciale rozen gekweekt en er zijn vele kilo's rozen voor nodig om een drupje olie te krijgen. Sinaasappelolie is goedkoop omdat de olie uit de schil wordt gehaald en sinaasappelschillen een restproduct zijn van de sapindustrie.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:57

bedankt voor de informatie!
voor aromalampjes maakt het mij niet extreem veel uit of het een pure geur is, als ik het brand voor een lekker luchtje.
Maar om te verwerken is dat dus wel beter,daar zal ik op letten.

verder niemand die hier iets mee doet?
Misschien in cremes, of als zalfjes of wat dan ook?

Clien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:09

Ik heb ook een brandertje staan heerlijk. En heb ook een boekje erbij. Ik ben al jaren helemaal fan van Lavendel olie, ook om mee te douchen.
Ik ben ook in behandeling van een voetreflexoloog die vele olieen gebruikt. Ze vertelde mij ook dat er veel verschil in olie's zit.

Als ik wat gestresst of gespannen ben druppel ik wel eens wat olie op mijn polsen/kussen of in bad.
Ik ga dit topic in de gaten houden, hou er wel van!

Trouwens waar kopen jullie de olie?! Hier bij 'de tuinen' verkopen ze het ook maar heb geen idee of dat goede is, ik wil niet dat het te 'chemisch'is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:48

hier vlakbij zit een winkel,Erica,die verkoopt allerlei natuurcosmetica en dergelijke,dus ook olieen.
De Tuinen kom ik vrij weinig,soms als ik in apeldoorn ben.