afvallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 18:35

Hoi,,

Vraagje: wie weet er een site waar op staat hoe je gezond kan afvallen?
en waar je kunt berekenen of je te zwaar of te licht bent etc,,(die bestond wel maar weet alleen niet meer hoe die heet)

Ik wil graag afvallen..
ja ik weet dat het eigenlijk niet goed is maar ik wil wat kilo's lichter worden,geen gezeik meer van dat ik te dik ben etc.
In kleren passen die ik graag wil/waarvan ik kan zeggen wat staat dat je leuk

ik was wel bezig met niet meer snoepen/niet zo veel snoepen maar dat lukte me niet meer dus,,

alvast bedankt

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:22

Kijk eens rond op het voedingscentrum!

Al die dieetmethodes raad ik je sterk af, omdat ze vaak te zwaar zijn om vol te houden en daardoor het Jojo-effect krijgt.

Sonja Bakker schijnt voor veel mensen te helpen, in haar boek staat volgens mij een volledig menu wat je kan volgen.
Maar gezien je nickname (sorry ), denk ik dat je nog thuis woont en is het lastig om dan een heel menu te maken.

Op het voedingscentrum zie je de richtlijnen voor wat je nou moet eten op een dag. En dat je elke dag voldoende uit de schijf van 5 moet eten.
Het werkt vrij simpel, je moet meer calorieën verbranden dan je inneemt, wil je afvallen.
Probeer ook eens te kijken naar de keuze van voedingsmiddelen, als het goed is vind je op het voedingscentrum ook tabellen van de goede keuze, de "slechte" keuze en de middenweg.
Zo kun je bijv. kijken wat je het beste op je brood kan doen.

Probeer dingen als frisdrank, snoep, chocoladepasta als bood beleg eens te vervangen door thee, fruit en jam(halva), dat scheelt weer een hheleboel.

Daarnaast lekker veel bewegen!

Als je meer vragen hebt kan je me Pb'en. Ik studeer voeding dus vind het altijd leuk om te kijken of ik je kan helpen.

www.voedingscentrum.nl

Gr. Jocelyn

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:15

Heike
Mede-oprichtster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 03:05

En dus een slotje.