Dik van Antibiotica?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Dik van Antibiotica?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 10:21

Ik heb een blaasonsteking en moet daarom 7 dagen 4 keer per dag antibiotica slikken.
Ik ben er nu 3 dagen mee bezig en ik word een beetje dikker....

Kan dat komen van de antibiotica?

DenK4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:01

Hangt er natuurlijk vanaf welke antibiotica je hebt, anders moet je eens kijken in de bijsluiter wat de bijwerkingen zijn. Ik heb er voor een blaasontsteking ooit 1 gehad en daarbij was een bijwerking dat ik vocht vasthield... daar werd ik iets zwaarder van...

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 11:03

Ik heb Nirtofurantoine, in de bijsluiter staat niks over dikker worden...

Takkel

Re: Dik van Antibiotica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:38

Heb er ook nog nooit van gehoord dat je er dikker van kan worden.

Tenzij je de pil slikt....sex hebt, en geen vervangend voorbehoedsmiddel gebruikt

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 12:30

hahaha, nou ik zal je vertellen dat heb ik wel..
Maar op internet staat dat dit middel geen invloed heeft op de pil.

Moet ik oppassen met andere geneesmiddelen, of met bepaalde voedingsmiddelen?
* In de regel zal uw apotheek eventuele problemen met uw andere recept-geneesmiddelen tijdig signaleren en contact opnemen met uw arts. Weet u niet zeker of dit is gebeurd, vraag het dan na bij uw arts of apotheek.
* Dit middel tast de betrouwbaarheid van de anticonceptie-pil niet aan. Mocht u echter binnen 2 uur na het innemen van de pil moeten overgeven (een mogelijke bijwerking van dit antibioticum), neem dan zo snel mogelijk een nieuwe pil in (uit een reservestrip); raadpleeg zonodig uw apotheker.
* Alcohol tijdens de kuur kan, maar met mate, bv niet meer dan 1 à 2 glazen per dag.

http://www.serviceapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=2038&productId=5603

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:01

Ik heb de zelfde antibiotica een paar keer gehad voor blaasontsteking, werd er niet dikker van maar had wel het idee dat ik er een wat boller gezicht van kreeg (anderen zagen dat niet, dus weet niet of het echt zo was).

Bij de apotheek zeiden ze bij mij dat het geen probleem was met de pil, maar de huisarts zei dat je met antibiotica altijd moet uitkijken, omdat het toch wel zwaar is voor je lichaam (en omdat ik veel last krijg van de bijwerkingen; duizelig/misselijk).

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:55

Altijd uitkijken met antibiotica en de pil! Ook al staat er in de bijsluiter dat het geen kwaad kan. Het gaat vaak genoeg mis.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:01

Ik slik op dit moment hetzelfde, ik heb nergens last van (ik slik wel vaker AB i.v.m. blaasonstekingen, maar ik heb nooit ergens last van).

En inderdaad, gewoon het zekere voor het onzekere nemen. Liever extra bescherming (condooms), dan gaat het zeker goed.

Ik hou wel een beetje vocht vast maar dat komt omdat ik ongesteld moet worden, dat heb ik altijd.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 15:49

Ik zal inderdaad wel een beetje vocht vasthouden, ik voel me een beetje opgeblazen.
Misselijk en moe ben ik ook...
Heel vervelend, niet dat ik de hele tijd kotsmisselijk ben maar soms voel ik het wel.
Moe ben ik de hele tijd wel...
Beetje suf en een beetje meer prikkelbaar....

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:13

En ja hoor, hier nog iemand. Het heerts lijkt wel, al een paar dagen blaasonsteking. Heb nu ook AB en ben wel degelijk aangekomen, buik opgezwollen, alles zit strak. Staat bij mij overigens niets over in de bijsluiter, maar tis wel typsich dat ik een dag na innemen van de eerste pil zo ben aangekomen.

Hoorde overigens dat je juist geen seks mag hebben tijdens een blaasonsteking, geen idee of dat een fabeltje is? Lijkt mij ergens wel logisch met die bacterien..gezien iemand hier zie het veilig te doen?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 12:30

Het is heel erg maar ik ben gewoon gestopt met die vieze antibiotica, ik werd er kotsmisselijk van, moe en chagrijnig....

Maar nu heb ik waarschijnlijk nog steeds blaasonsteking....
klöte....

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:56

Nooit zomaar stoppen met een AB kuur! Hoe veel dagen heb je het in totaal genomen? Ik hoefde steeds maar 5 dagen deze antibiotica te gebruiken bij een blaasontsteking. Als je te vroeg stopt met een antibioticakuur maak je de bacterieen juist sterker en kom je er niet vanaf.

Ik werd trouwens ook heel moe, misselijk, duizelig etc. van die kuren, maar bij mij hielp het om tijdens en vlak na het nemen van die capsule goed te eten (met yoghurt of melk erbij werd ik een stuk minder misselijk).

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:30

Ik gebruik dus hetzelfde en ben ook al dagen misselijk, duizelig, licht in mijn hoofd...
Ik ben zondag zelfs flauwgevallen (is me al wel eens vaker gebeurd). Nu was ik wel op Pinkpop, dus druk en warm dus dat heeft er ook mee te maken.
Maar ik voel me de laatste dagen wel heel vreemd. Gelukkig is vandaag de laatste AB dag.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 08:42

Ireentjuh schreef:
Nooit zomaar stoppen met een AB kuur! Hoe veel dagen heb je het in totaal genomen? Ik hoefde steeds maar 5 dagen deze antibiotica te gebruiken bij een blaasontsteking. Als je te vroeg stopt met een antibioticakuur maak je de bacterieen juist sterker en kom je er niet vanaf.

Ik werd trouwens ook heel moe, misselijk, duizelig etc. van die kuren, maar bij mij hielp het om tijdens en vlak na het nemen van die capsule goed te eten (met yoghurt of melk erbij werd ik een stuk minder misselijk).

Ik had de AB kuur 1.5 dag gedaan en toen het weekend gestopt.
Nu ben ik weer sinds gisteren begonnen...
Ik wist niet dat de bacterien daar sterken van worden...
Ik hoop dat het nog goedkomt!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:46

Als ik jou was, zou ik even de huisarts bellen. Stoppen met AB voordat de kuur afgelopen is, is inderdaad niet goed. Maar zomaar weer beginnen zou ik dan ook weer niet doen....Ik ben er sowieso niet echt voor zelf een beetje met medicijnen te vogelen, ik zou echt even advies vragen bij de huisarts/apotheker.

jolanda_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:52

Dik worden van antibiotica? Neee, kan t me niet voorstellen.
Het enige wat ik weet dat je zoveel mogelijk zon en UV stralen moet vermijden. Anders kun je rode vlekken op je huid krijgen.... Verder de standaard misselijkheid enzo... maar dik worden. NEEEE

Cyrilletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:17

Als je teveel last hebt van de bijwerkingen van die antibiotica moet je gewoon de huisarts even bellen, dan krijg je waarschijnlijk een ander kuurtje.
Als je er erg misselijk van wordt kun je proberen de antibiotica vlak voor of vlak na het eten in te nemen, dat scheelt vaak al een hele hoop.
Nooit zomaar stoppen met een kuurtje maar altijd in overleg met je arts!

jolanda_1985 schreef:
Het enige wat ik weet dat je zoveel mogelijk zon en UV stralen moet vermijden. Anders kun je rode vlekken op je huid krijgen.... Verder de standaard misselijkheid enzo... maar dik worden. NEEEE

Dat ligt maar net aan het soort antibiotica dat je inneemt. Dat je uit de felle zon moet blijven is niet standaard zo bij elke antibiotica.
De meest voorkomende bijwerkingen staan op de bijsluiter, maar niet alle personen reageren hetzelfde op de antibiotica. De 1 heeft veel last van een bijwerking, de ander weer totaal niet.
En vocht vasthouden (en dus dikker worden) kan wel een bijwerking zijn bij bepaalde soorten.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 10:33

Ik ben gister nog onder de zonnebank geweest (een turbobruiner) en ik heb gelukkig geen last van rode vlekken....

Cyrilletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:00

Als overgevoeligheid voor UV-straling niet als bijwerking vermeld stond op de bijsluiter, hoef je ook helemaal niet uit de zon te blijven...

Livado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:29

Heb er wel eens van gehoord......maar of het daadwerkelijk kan durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Stoppen met de kuur is altijd slecht , na 1.5 dag zijn lang niet alle bacterien gedood. Als je zoveel klachten hebt zou ik als ik jou was even langs gaan bij de huisarts.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 10:25

Het is inderdaad niet erg slim van mij geweest...
Maar ik maak hem nu af, ik moet nu nog 1 dag nemen.

Dan ga ik volgende week weer naar de dokter om mijn urine te laten checken.

Jaila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:11

Ik heb ruim 18 jaar achter elkaar AB moeten slikken vanwege een nierafwijking en blaasproblemen,heb ze onderhand allemaal gehad,omdat sommige kuren niet hielpen of dat ik er niet tegen kon (erg ziek van geworden ben).Ben er nooit dikker van geworden,maar wel alle andere klachten die hiervoor vermeld staan.Als je voortijdig stopt met de AB kunnen de bacterien resistent worden voor de betreffende kuur die je voorgeschreven hebt gekregen,en dan helpt het niet meer.Moet je over op een andere AB. Moet dus altijd je kuur afmaken.

Nu krijg ik nog alleen AB als mijn urine op de kweek is gezet en aan de hand van de uitkomst van wat voor een bacterie erin zit,wordt er gericht een AB bijgezocht. Omdat ik een heleboel AB niet meer kan verdragen,of niet meer helpt. Heb soms wel 2 kuren per maand van 10 dagen en soms ook nog eens een onderhouds dosering van 3 maanden,als het niet goed geholpen heeft.Ben ik daar dan weer 2 weken vanaf begint alles opnieuw. Ik ben er nooit dikker van geworden.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:27

Ik moet zeggen dat ik ook het idee heb toch dat ik er iets van aangekomen ben. Heb sinds vorige week een amoxycilline kuur en ondanks het feit dat ik permante buikloop en nagenoeg geen eetlust heb, ik toch dik 2 kg ben aangekomen. Waar het zit, geen idee maar de weegschaal zegt het.

Vladeli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:48

Was het maar zo'n feest! hahaha! Ik ben van mezelf erg dun. Maar wat ik ook eet, ik word niet zwaarder. Nu ben ik vrijdag geopereerd aan mn keelamandelen. En heb nu anti-biotica. Ik kan door die operatie eigenlijk alleen maar drinken. Dus ik val af, maar dat komt bij mijn lichaam niet zo goed uit. Van mijn AB word je dus niet dikker!

Vladeli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:49

Roosmarijn schreef:
Ik moet zeggen dat ik ook het idee heb toch dat ik er iets van aangekomen ben. Heb sinds vorige week een amoxycilline kuur en ondanks het feit dat ik permante buikloop en nagenoeg geen eetlust heb, ik toch dik 2 kg ben aangekomen. Waar het zit, geen idee maar de weegschaal zegt het.

Daar moet je wel mee uitkijken hoor! Bij mij was het advies: Als ik aan de diarree ben, moest ik ermee stoppen! Vooral met dit warme weer droog je dan heel snel uit! Dus veel drinken, en toch proberen te eten. Sterkte ermee!