Nu ben ik erg gevoelig voor blauwe plekken, ik hoef me waar dan ook op mn lichaam maar te stoten, en ik heb een blauwe plek. Nu vind ik dat natuurlijk niet zo kick, want heel mn benen zijn paars/blauw!
Nu vroeg ik me af, of iemand hier misschien wat dingetjes weet om van blauwe plekken af te komen.
ik ben ook gevoelig voor blauwe plekken. ik pas meestal op dat ik mij niet stoot. maar dat lukt niet altijd.. je hebt zo;n tube genaamd Bellifleur voor kneuzingen en verstuikingen.. dat heb ik er een tijdje op gesmeerd en dat werkt wel..
ik heb ze ook wel redelijk snel en ze gaan echt na heel lang pas weg. was pas flauwgevallen en op mn knieen geland (maand of 2 geleden) en ze zijn nu nog steeds blauw...
Zalf van Dr Reckenwegh en dan nummer R30. Is een homeopathische zalf, je stoot je been: smeert er zalf op en je krijgt geen blauwe plek en als je die wel krijgt is hij met 2 dagen weg. Super zalf is dat!!
Arnica pilletjes slikken van VSM. Ik word volgende week geopereerd en mij is aangeraden om alvast te beginnen met die pilletjes om blauwe plekken te voorkomen/verminderen. Die pilletje bevorderen de doorbloeding enzo.
Een blauwe plek (bloeduitstorting) is een verkleuring van de huid, soms met zwelling. Blauwe plekken zijn meestal het gevolg van een klap, vallen of stoten. De kleine bloedvaten onder de huid zijn gescheurd zonder dat de huid zelf beschadigd is; het bloed sijpelt tussen de weefsels door en bereikt de oppervlakte, waar het als een blauwe verkleuring onder de huid zichtbaar wordt. Blauwe plekken kunnen als een onschuldig op zichzelf staand fenomeen voorkomen, bijvoorbeeld na een val waarbij u verder niet geblesseerd raakt. Wanneer u zich blesseert, kunt u blauwe plekken voorkomen of tenminste de zwelling tegengaan door een koud, nat kompres of een zakje ijs tegen de geblesseerde plek te houden. Bovendien wordt hierdoor de pijn verzacht. Het koude kompres kunt u direct combineren met de werking van Arnica, door enkele druppels Arniflor tinctuur op het kompres te druppelen. Daarna kunt u de aangedane plek behandelen met een gelei. Bij langdurige inspanning, zoals bij topsport, kunnen ‘spontane’ blauwe plekken ontstaan. In dat geval doet u er goed aan om voldoende rust te nemen.
Homeopathisch geneesmiddel voor inwendig gebruik Eerste hulp bij letsel Arnica montana D6 tabletten
Homeopathische geneesmiddelen voor uitwendig gebruik Bij blauwe plekken ten gevolg van letsel, heeft een stimulerend effect op de doorbloeding Arniflor gelei of zalf