Citaat:
Slik nu medicijnen. 1 tabletje per dag (Xyzal). En dit werkt erg goed. Soms vergeet ik hem wel te slikken, en dat merk ik dan ook.
Hey, die slikte ik ook
Ik heb het inmiddels zelf maar afgebouwd en slik het enkel als ik het echt nodig heb.
Ik heb in de loop der jaren al een hoop van die pilletjes (antihistaminica) gehad, ze werkte bijna allemaal wel, alleen degene waar ik het het beste op deed werd uit de handel genomen
Als je echt heel veel last hebt van je allergie kun je ook een desensilibatiekuur krijgen, dat heb ik ook gedaan. Ik kon kiezen tussen dat en prednison, dus de keus was niet moeilijk.
Dan moet je drie jaar lang iedere dag een aantal druppeltjes innemen, wat je naar steeds meer opbouwt. In die druppels zit het allergeen waar je niet tegen kunt, het is de bedoel dat je lichaam aan het allergeen went zodat je op een gegeven moment geen last meer hebt van de allergie.
Alleen kreeg ik meer last van de drupeltjes dan van mijn allergie, dus ik heb voortijdig afgehaakt...
Ook al slik je medicijnen, het is nog steeds het belangrijkste om het allergeen uit de weg te gaan. Dus hoezen om je bed, regelmatig stofzuigen(gladde vloeren) en iemand anders de zolder(of je kamer
) op laten ruimen.