Allergie huisstofmijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toledo

Allergie huisstofmijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 09:07

Ik heb net gehoord dat ik een allergie heb voor huisstofmijt. Iemand die hier ook last van heeft en wat ik hieraan kan doen? Volgende week woensdag heb ik een afspraak met de dokter, dan hoor ik er meer over.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Lisjuh87

Re: Allergie huisstofmijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:11

Mijn vriend heeft het ook hij heeft speciale hoezen voor over de matrassen, kussens en dekens. En veel wassen en stofzuigen enz.

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:50

Ja.

Vorig jaar hebben ze eindelijk eens bloed geprikt. Had al mijn hele leven lang last van niezen, en jeuk in mijn ogen. Allerlei druppels en zalfjes gehad maar niets hielp.

Toen kwamen ze op het intelligente idee mijn bloed te prikken. Op een schaal van 0 tot 5 kwam er voor huisstofmijt een 5 uit! Vrij heftig dus.

Slik nu medicijnen. 1 tabletje per dag (Xyzal). En dit werkt erg goed. Soms vergeet ik hem wel te slikken, en dat merk ik dan ook.

Verder goed schoonhouden van je huis. Vaak stofzuigen. Het leuke is dat je dat eigenlijk niet zelf moet doen. Dan krijg je heel veel last

Geen vloerbedekkingen in huis (gaat stof in zitten), dus ik heb allemaal laminaat.

Daarnaast heb ik hoezen voor om mijn matras, dekbed en kussen. Die kun je bestellen. Als je een bewijsje van je huisarts meestuurt wordt dit als het goed is helemaal vergoed. En je hebt er 12 jaar garantie op (wel navragen bij je ziektekosten verzekeraar..... ik kon dus nog zelf 90 euro dokken).

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:45

Zazoutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:36

Ik heb precies hetzelfde als Takkel!
Maar ik heb andere medicijnen. Ook voor mijn hooikoorts gelijk. Maar ik vergeet ze eigenlijk ALTIJD te slikken!
Ik slik ze alleen als ik er heel erg last van heb. Dat is idd niet zo slim maarja, ik heb het idee dat die pilletjes niet werken voor mij want ik heb het wel geprobeerd!
Gelukkig word het nu steeds minder, hoeveel last ik ervan heb!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:05

Je hebt speciale stofzuigers voor allergiepatienten. Wij hebben er ook 1 thuis, goed ding. Hij heeft een HEPA filter.

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:43

Ik ook. Heb hoezen, verder eigenlijk niks. Toen ik nog thuis woonde heeft mijn moeder een Nilfisk met Hepa filter gekocht. Een tijdje terug kocht ik zelf een Dyson, daar zit nl. geen zak in, ook met hepafilter. In het huis waar ik nu woon zit een centraal stofzuigsysteem, überhandig, kan ik zelf schoonmaken.
Idd regelmatig wassen en op 60 graden. Ik had een 4 voor m'n allergie, is officieel het enige waar ik allergisch voor ben, maar heb meer last van pollen momenteel

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:45

Zo'n stofzuiger wordt neem ik aan niet vergoed?
Hoe duur zijn die krengen?

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:53

Mijn man heeft dat ook erg.

Wij hebben overal gladde vloeren. Stofzuigen of swifferen elke dag alles. Verder hebben we gladde gordijnen, hoezen op kussen en matras. Ook was ik beddegoed elke week op 60 graden, en staat de kledingkast op een aparte kamer (dus niet in de slaapkamer) dit voorkomt ook stof.

Maar nog heeft hij weleens last.

Zo'n speciale stofzuiger hebben we niet. Dus daar heb ik geen ervaring mee.

Sterkte met je allergie!

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:46

En vraag om Xyzal Als je toch naar de dokter gaat.

Werk super!

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:45

ik heb het ook. Ik vermijd stoffige ruimtes enzo, weinig contact met dieren zoals konijnen enzo (vanwege stro) etc.
ook anti-allergie hoezen om je kussen&matras&dekbed heen, gladde vloeren en minimaal 4 keer in de week stofzuigen in de huiskamer en minstens 1x in de week op de slaapkamers helemaal en nog een keer de swiffer.
We hebben ook een hele goede stofzuiger etc.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:25

Nou die stofzuigers hebben ze ook bij de betere electrozaak. En zo schrikbarend duur zijn ze niet. Lees eerst de info op de allergiewinkel maar eens door dan kom je al een hoop te weten. Heb net even gekeken. De goedkoopste is 119 euro en de duurste 399. En daartussen heb je nog allerlei smaken.
Ze hebben daar ook allerlei spul om huisstof mijt om zeep te helpen.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:57

Takkel schreef:
En vraag om Xyzal Als je toch naar de dokter gaat.

Werk super!

Idd ik neem ook elke avond Xyal en het helpt echt wel goed!
bij mij toch alsik het 1 dag vergeet benik eraan

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:33

Citaat:
Slik nu medicijnen. 1 tabletje per dag (Xyzal). En dit werkt erg goed. Soms vergeet ik hem wel te slikken, en dat merk ik dan ook.

Hey, die slikte ik ook
Ik heb het inmiddels zelf maar afgebouwd en slik het enkel als ik het echt nodig heb.
Ik heb in de loop der jaren al een hoop van die pilletjes (antihistaminica) gehad, ze werkte bijna allemaal wel, alleen degene waar ik het het beste op deed werd uit de handel genomen

Als je echt heel veel last hebt van je allergie kun je ook een desensilibatiekuur krijgen, dat heb ik ook gedaan. Ik kon kiezen tussen dat en prednison, dus de keus was niet moeilijk.
Dan moet je drie jaar lang iedere dag een aantal druppeltjes innemen, wat je naar steeds meer opbouwt. In die druppels zit het allergeen waar je niet tegen kunt, het is de bedoel dat je lichaam aan het allergeen went zodat je op een gegeven moment geen last meer hebt van de allergie.
Alleen kreeg ik meer last van de drupeltjes dan van mijn allergie, dus ik heb voortijdig afgehaakt...

Ook al slik je medicijnen, het is nog steeds het belangrijkste om het allergeen uit de weg te gaan. Dus hoezen om je bed, regelmatig stofzuigen(gladde vloeren) en iemand anders de zolder(of je kamer ) op laten ruimen.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:58

Ik heb hier ook last van.

Gewoon goed schoon houden, stofzuigen, en stoffen met een natte/vochtige doek (anders gaat het stof dwarrelen en wordt het alleen maar erger). Verder heb ik speciale hoezen om matras, kussen etc.

Medicijnen heb ik ook o.a. xyzal, werkt erg goed. Ik gebruikte het ook elke dag, heb het nu zelf afgebouwd.

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:23

Stofzuiger wordt niet vergoed nee. Dyson kostte 400 €, maar voordeel is dat je dus nooit zakken hoeft te kopen. Wat de Nilfisk kost weet ik niet.
4x per week stofzuigen? Hmmm, van mijn arts moet het 2x per week, maar ik doe het al jaren me tpijn en moeite 1x per week... ben niet zo'n huisvrouw geloof ik Swiffer vind ik wel de vinding van de eeuw, heb ook een enorme hekel aan dweilen en dat moet ook 1x per week...