oogoperatie/correctie voor de 2e keer, wie nog meer????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Libiris

oogoperatie/correctie voor de 2e keer, wie nog meer????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 08:37

10 jaar geleden ben ik door de arts verwezen naar een plastische chirurg, omdat ik een heel klein oog had, wat heel zwaar was. Zo kon ik sávonds al niet eens meer autorijden.
Toen ik op gesprek kwam werd mij verteld dat ze de spiertjes gingen inkorten en dat dat een heel stuk zou schelen.
Toen ik geopereerd werd kon ik gewoon zien dat ze ook een stuk ooglid hadden verwijderd van bijna 1 cm. De operatie was stukken minder geslaagd als verwacht, kon al wel iets beter mijn oog openhouden, maar daar was ook alles mee gezegd....
Het zag/ziet er niet echt mooi uit, 1 oog met een plooi in ooglid en het andere ooglid strak en nog klein ook, dus had "meneer"nog een leuk ideetje, om eventueel boven mijn wenkbrouw een plooitje te maken.....toen had ik het helemaal gehad en heb ik ontzettend zitten te huilen, had al totaal 2 verschillende ogen en dan ook nog een scheve wenkbrauw....

Nu 10 jaar later, heb ik weer ontzettend veel last van mijn oog, is weer kleiner geworden, als de zon maar een beetje schijnt, valt het oog al dicht, soms zit ik op mijn werk echt tegen de binnenkant van mijn ooglid aan te kijken, wat echt vervelend,vermoeiend is....
Omdat ik het oog zeff zover mogelijk open wil doen, krijg je er ook nog eens flinke hoofdpijn van.
Heb ondertussen al weer diversen onderzoeken in het ziekenhuis gehad, neurologisch onderzoek, EMG, Oogarts, Orthoptie en laatst een MRI hier krijg ik dinsdag de uitslag van.
En over 2 weken van de orthoptie, deze was niet helemaal goed, de oogspieren werken niet optimaal mee aan beide ogen, hiervoor moest ik ook weer een bloedtest doen en daar krijg ik de uitslag nog van.
De rest was goed, de oogarts heeft naar het oog gekeken en dat was "gezond"en raadde mij aan om weer een operatie te doen.
Hij had het erover dat er dan iets uit mijn been gehaald zou worden(spiertje?) en dat zou op 3 punten in het oog worden vastgemaakt en dan boven naar 1 punt vastgeknoopt. Weet niet exact meer wat hij zei, heb binnekort weer een afspraak om te kijken of ik het doe..

Nu moet ik je dus eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk niet meer durf....alleen al vanwege het vorige resultaat en ook omdat de operatie zeer pijnlijk was. En wordt het niet slechter.....

In ieder geval zou ik deze keer wel onder narcose mogen....

Is er iemand die ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt?????

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 21:32

niemand ongeveer hetzelfde meegemaakt?????jammer.....

Talishe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:11

Ik heb niet zoiets mee gemaakt, maar ik denk dat wat betreft je vorige operatie, moet je wel bedenken dat het nu 10 jaar verder is. de techniek is erg veel verbeterd. misschien moet je eens op engelstalige forums rondneuzen, daar vind je vast wel iets.