Blinde Darm Onsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

almroos

Blinde Darm Onsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 01:06

Ongeveer een maand geleden ben ik met spoed opgenomen in het Ziekenhuis. Ik had al een paar dagen last van erge buikpijn rechts onder in de buik, Ik heb hier verder niet echt aandacht aanbesteed omdat het nog dragelijk was.

Maar twee dagen daarna was de pijn zo erg dat ik op mijn stage de huisarts heb gebeld. de asistente zei dat het niet dringend genoeg was en dat ik de volgende dag maar terug moest bellen. afijn de laatste twee uur heb ik met pijn en moeite doorstaan. Eenmaal thuis viel de pijn weer mee, de volgende dag toch maar de dokter gebeld en een afspraak gemaakt.

Voor mijn gevoel nam mijn huisarts mij niet zo serieus. ( ik kom verder nooit bij de dokter ) ik moest een paar tests doen zoals op mijn tenen gaan staan en dan laten "vallen" ik gaf hier erge pijn aan. ook had ik vervoerspijn en drukpijn. de huisarts stuurde me naar het ziekenhuis voor een simpel bloedonderzoekje. maar als ik koorts zou krijgen of moest overgeven moest ik meteen bellen.

Eenmaal in het Ziekenhuis hebben ze bloed afgenomen. de huisarts had er niet bij gezet dat het spoed was. dus mijn bloed zou pas later gecontroleerd worden. inmiddels kon ik bijna niet meer lopen. en werdt steeds witter.

op de terugweg van het ziekenhuis moest ik overgeven. thuis temp opgenomen en ik bleek verhoging te hebben. wij weer naar de huisarts waar ik metteen terecht kon. Nu was het wel serieus, ik werd meteen doorgestuurd naar de chirurg. op de eerste hulp werd weer bloed afgenomen. mijn bloed zat vol met witte bloedcellen dat duidt dus op een onsteking. werd opgenomen en ik had dus een sluimernde blinde darm onsteking te hebben.

wij zijn nu een maand verder en mijn blinde darms zit er nog steeds in.
ik heb nog steeds drukpijn en als ik mij erg inspan heb ik ook weer erge pijn in mijn buik.

de huisarts zegt dat we het nog drie maanden aankijken. maar voor mijn gevoel moet die blinde darm eruit. maar mijn huisarts wil me niet doorsturen.

wat moet ik doen? en heeft verder iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 01:13

Ik zou toch echt bij de eerste hulp zitten in het ziekenhuis van jouw keuze, en toch echt niet afwachten tot je HA je doorstuurt. Soms helpt het echt om mondig te zijn en op je strepen te staan. Sluimerende blindedarmontstekingen kunnen altijd op een onbewaakt ogenblik opspelen...het beste is gewoon dat hij er uit gaat....

Zonnebloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 07:23

En staks barst ie open!!!!
Ja sorry hoor, maar je moet echt snel naar de EHBO gaan. Als zo'n ding onstoken is moet ie eruit. Ik heb dr ook te lang mee gewacht en de gevolgen wil je niet weten. I kzou gewoon mijn mond open doen. Wat een stomme HA zeg.
Toen die van mij dxr uitgehaald werd, zijden ze dat zo'n ding dr ALTIJD meteen uitmoest als ie moeilijk deed. Krijg je antibiotica ofzo of laten ze je gewoon lekker ze lopen?

Hoe is het nu met je, ? Veel sterkte hoor

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:51

Wat een lompe HA heb jij meid bah, walgelijk, ik werd als een speer doorgestuurt en ben ook met spoed geopereert, ik zou indd gewoon even je mond opentrekken voordat het te laat is!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:09

je moet direct naar de eerste hulp. het zieken huis in Utrecht is erg goed. als hij openbarst krijg je buikvliesontsteking en ga je dood meid. en de pijn houden, als t meestal niet binnen een week over is is t serieus, dus doe t vandaag nog, ze hebben hem er zo uit, en mag je de volgende dag naar huis, ben je dr vanaf. sterkte

mangolien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:02

je kan hem er beter meteen uit laten halen om de hele tijd met die pijn te zitten is ook niet plezant ze kunne nu wel wachte tot dat die echt op springe staat maar als je dan niet optijd in het ziekenhuis kunt gerake. Desnoods ging ik gewoon naar een andere dokter!

Goof

Re: Blinde Darm Onsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:43

Wat belachelijk dat ie er niet uitgehaald wordt zeg!

Ik heb een aantal jaar geleden een ontstoken blinde darm gehad, maar mij geloofden ze in eerste instantie ook niet. De huisarts stuurde me naar huis met pijnstillers.
's Avonds ben ik naar de eerste hulp gereden waar ze direct bloed geprikt hebben, maar in mijn bloed waren niet teveel witte bloedcellen aanwezig, dus er zou niets aan de hand zijn.
's Nachts flauw gevallen en de volgende ochtend direct weer naar het ziekenhuis en weer wilden ze me naar huis sturen met pijnstillers, pas toen ik zei :"Snij me dan open, dan kun je zien wat er zit" zijn ze actie gaan ondernemen en gingen ze een kijkoperatie uitvoeren. Als mijn blinde darm inderdaad ontstoken was kon die via dat kleine gaat eruit gehaald worden en hield ik praktisch geen litteken over.
Uiteindelijk bleek dat ie dus zo enorm ontstoken was dat ze alsnog hebben moeten snijden en ik nu met een flink litteken zit, bovendien stond ie op klappen en dan had ik een groter probleem gehad.....
Artsen zijn echt heel laks........

almroos

Re: Blinde Darm Onsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 16:34

Ze wouden ook eerst bij mij een kijkoperatie doen, dit hebben ze uiteindelijk niet gedaan omdat het een overduidelijke linde darm onsteking is. Ik vind het zelf een behoorlijk eng idéé dat dat "ding" op knappen staat.

Maar infeite ben ik uitbehandeld in het ziekenhuis. ben vier dagen opgenomen geweest en mocht naar huis om het verder te laten "afkoelen". kan ik nou wel naar het ziekenhuis heen terwijl ik alleen maar drukpijn heb?

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:40

aan sommige dokters heb je idd niks. Een paar jaar geleden kwam ik ook met buikpijn bij de dokter zegt hij rustig Niet zo zeiken het is maar een buikgriepje. Hij deed geen onderzoek niks,bleef zitten en vertelde het. Mn moeder was hier niet mee eens en zijn terug gegaan dat ze een verwijzing wilde hebben. Na veel moeite hebben we die gekregen. Kom ik bij het ziekenhuis zeggen ze oh geef je niet over. dan kan het je blindedarm misschien wel niet zijn. uiteindelijk hebben ze een echo laten maken en toen werd het spoed want hij stond op knappen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:43

ik had als kind ook zo'n huisarts, het enige wat hj zei tegen mijn moeder was dat meisjes altijd over buikpijn zeuren en dat maar eens wat flinker moest worden. Mijn ouders wilden dus het woord buikpijn nooit meer horen en ik moest niet janken.

Tot ik op school een keer flauw viel en vreselijk moest overgeven, toen zijn ze met me naar het ziekenhuis gegaan, binnen een uur lag ik op de operatietafel en was de blinde darm eruit, samen met nog een aantal meters darm die door een chronische ontsteking van de blinde darm, die al jaren had geduurd, aangetast was.

Na een week ziekenhuis (het is al wel 30 jaar geleden) en een paar weken thuis op de bank liggn (zo lang duurde herstel nog in die tijd) heb ik nooit meer die buikpijn gehad.

Je zal dus op een hele erge aanval moeten wachten of een andere arts opzoeken die je klachten serieuzer neemt als de HA die je nu hebt!

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:04

Een blinde darm moet er toch uit als hij ontstoken is ?! Toevallig heeft mijn broer het 3 weken geleden gehad. Hij had buikpijn belde de HA en moest meteen langskomen met zijn klachten, Dokter zij ook meteen ga maar naar het ziekenhuis, omdat hij pijn aangaf in zijn buik/zij. Savonds werd hij direkt nog geopereerd.

almroos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 22:31

horsewisper schreef:
Een blinde darm moet er toch uit als hij ontstoken is ?! Toevallig heeft mijn broer het 3 weken geleden gehad. Hij had buikpijn belde de HA en moest meteen langskomen met zijn klachten, Dokter zij ook meteen ga maar naar het ziekenhuis, omdat hij pijn aangaf in zijn buik/zij. Savonds werd hij direkt nog geopereerd.

De chirurg die mij toen behandelde in het ziekenhuis zei letterlijk, "de blinde darm is te ontstoken om te opereren, we gaan pas opereren als het echt niet langer kan" nou en daar werd ik dus mee afgescheept.

ik ben nu dus bang, als ik weer naar het ziekenhuis ga. dat ik weer niet geopereerd wordt omdat de blinde darm niet genoeg ontstoken is