stomme tandarts..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

stomme tandarts..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 20:02

Ik ben het nu helemaal zat met die man
Ik heb echt al een jaar of langer een gruwelijke kiespijn.
Zo erg dat ik er moelijk door kan eten of soms letterlijk over mijn nek moet door de pijn. Is misschien moelijk voor te stellen maar het is echt zo.
Maar meneer de tandarts doet er niks aan want mijn kiezen aan die kant (rechtsboven) zijn mooi gaaf volgens hem.
Nou liep ik al een poos met het idee dat er dat er een onsteking zit, gezien het heel erg gaat bonken daar als ik buk of me inspan. En helemaal als ik opsta wil je het niet voelen. Dus paar keer bij de tandarts geweest maar hij zag nix dus er zal ook wel nix zitten.
Nou zat er vorige maand opeens een bult daar, maar ik had zoiets van, ja zal wel goed zijn. Maar sinds vorige week is die plek open en loopt er steeds pus uit, mijn mond in. Je wilt niet weten hoe goor dat is en vooral hoe zeer het nu doet daar.
Dus ik bel de tandarts weer op, leg uit wat er aan de hand is en wat denk je dat ie zegt.... Je hebt volgende maand een afspraak staan voor controle dan kijk ik er wel even naar
Ja lummel maar ik heb nu pijn in me bek!!!!! Maargoed zal wel wachten, maar ik hoop dat ie er dan wel wat aan doet, het is nu toch wel heel duidelijk dat daar iets niet goed zit...
Sorry mensen, dit komt misschien wat overdreven over, maar ik zit er echt doorheen nu. Loop al zo lang met die walgelijke pijn... Ben echt geen pieperd, maar nu... Word er ook zo humeurig van...
Het lucht trouwens wel ff op om me gal hiet te spuwen
Laatst bijgewerkt door Zonnebloem op 24-05-06 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:04

tijd voor een nieuwe tandarts?
ga je toch lekker naar de weekendtandarts morgen? krijg je vast een ander en een behandeling mogen ze niet weigeren!
voor nu; veel spoelen met gedestilleerd water en neem maar een pijnstiller hoor!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:06

Niet wachten! 98% van de tandartsen in NL zijn prutsers (ik kan er over mee praten, helaas)... Bel direct een andere tandarts, waar je meteen terecht kunt. Ontstekingen in de kaak kunnen nml voor heel wat ellende zorgen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:06

Mijn vader heeft dat ook. Onze eigen tandarts kan niks vinden, maar toch heeft hij er heel veel last van. Hij gaat dan ook na een andere tandarts. Als is het alleen maar voor deze keer. Het lijkt me geen pretje om nog een maand met zoiets rond te lopen.

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:09

had je echt een bobbel met pus? heb ik 2x gehad en dat is volgens de tandarts onstoken en toen werden die kiezen eruit gehaalt. waren nog melkkiezen gelukkig. hoop voor je dat dat niet het geval is maar ik denk het eigelijk wel. ga anders naar de noodtandarts of de weekendtandarts. dit is zeker niet goed!

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:11

jemig
Ze nemen je gewoon niet serieus Tijd voor een andere tandarts

Kieffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:12

Ik zou naar een andere tandarts zoeken en tot die tijd zorgen dat je het goed schoon houd en zo nodig een pijnstiller nemen.
Succes ermee!

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:15

98% van de tandartsen in Nl zijn prutsers..? Hmm, hopen dat ik in de toekomst, bij die andere 2% hoor..

Maar een ontsteking in je mond is idd echt niet fijn.. Ik heb zelf ook heel lang met kiespijn rond gelopen en op den duur word je er echt wanhopig van. Als ik jou was zou ik ook proberen een andere tandarts te zoeken, maar zal wel moeilijk worden op dit moment, en anders idd in het weekend naar een weekendtandarts gaan, dan maar doen, alsof de klachten net zijn begonnen. Sterkte ermee..

Zonnebloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 20:40

geluksvogel schreef:
had je echt een bobbel met pus? heb ik 2x gehad en dat is volgens de tandarts onstoken en toen werden die kiezen eruit gehaalt. waren nog melkkiezen gelukkig. hoop voor je dat dat niet het geval is maar ik denk het eigelijk wel. ga anders naar de noodtandarts of de weekendtandarts. dit is zeker niet goed!

Jep, een hele echte
Was eerst gewoon een bobbel, bobbel is iets naar beneden gezakt en is toen op het laagste punt zeg maar open gegaan. Is nu nog steeds open en er loopt ook nog steeds pus uit. (nou ja geel wit goedje met wat bloederigs erdoorheen, en sorry voor dit onsmakelijke detai) dus neem aan dat dat pus is. Maar in elk geval ZIE je nu iets dus hij kan niet meer zeggen dat ie nix kan zien...
Grote lummel dat ie er is...
Gewoon zeggen dat ik nog maar ff moet wachten, terwijl ik haarfijnuitgelegd heb waarom ik langs wilde komen... Het is al zo'n tijd bezig, denk bij mezelf van die laatste paar weken moet ook nog maar kunnen... bah. Zit dr echt ff doorheen.

Zou zoiets trouwens zomaar op kunnen komen? Als dat zou kunnen is het misschien wel een idee om naar een noodtandarts te gaan... Maar als zoiets helemaal niet kan sta je daar ook mooi voor aap...

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:47

Zonnebloem schreef:
geluksvogel schreef:

Jep, een hele echte
Was eerst gewoon een bobbel, bobbel is iets naar beneden gezakt en is toen op het laagste punt zeg maar open gegaan. Is nu nog steeds open en er loopt ook nog steeds pus uit. (nou ja geel wit goedje met wat bloederigs erdoorheen, en sorry voor dit onsmakelijke detai) dus neem aan dat dat pus is. Maar in elk geval ZIE je nu iets dus hij kan niet meer zeggen dat ie nix kan zien...
Gewoon zeggen dat ik nog maar ff moet wachten, terwijl ik haarfijnuitgelegd heb waarom ik langs wilde komen... Het is al zo'n tijd bezig, denk bij mezelf van die laatste paar weken moet ook nog maar kunnen... bah. Zit dr echt ff doorheen.

@ TS: je mag met dit soort dingen echt niet wachten! Ik heb drie wortelkanaalbehandelingen gehad, omdat ik daarvoor te maken had met een prutser van een tandarts. Kortom: ik heb nu drie kronen... (lees: behandeling van bijna 4000 euro)... Geloof mij ajb als ik zeg dat je niet moet wachten

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:54

Zonnebloem schreef:
geluksvogel schreef:

Jep, een hele echte

Zou zoiets trouwens zomaar op kunnen komen? Als dat zou kunnen is het misschien wel een idee om naar een noodtandarts te gaan... Maar als zoiets helemaal niet kan sta je daar ook mooi voor aap...

bij mij kwam het wel idd zomaar op. ik dacht echt van '' wat is dat voor een rare bobbel bij mijn tandarts. ik gelijk naar mijn tandarts gevolg: kies eruit..later weer hetzelfde. lkker hoor. echt je moet naar de noodtandarts gaan. anders gaat het echt fout! wil je echt niet hebben! bel maar een noodtandarts!

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:34

Schimmelig schreef:
Niet wachten! 98% van de tandartsen in NL zijn prutsers (ik kan er over mee praten, helaas)... Bel direct een andere tandarts, waar je meteen terecht kunt. Ontstekingen in de kaak kunnen nml voor heel wat ellende zorgen!

ben wel heel benieuwd waar deze redenering vandaan komt?
denk dat het eerder anders om is hooguit 2% ofzo.
gezien het regeltjes land Nl en alle wetten wbt tot gezondheidszorg.

( ja ik ben tandartsassistente en ik heb inmiddels wel bij zoveel tandartsen gewerkt en stage gelopen dat ik echt wel wat gezien heb)

On topic, bellen!!!. Klinkt als een fistel (is een ontstekings uitgang op zich zit er geen spoed achter mogelijk dat je de komende dagen zelfs minder last gaat krijgen omdat de druk nu van de ontsteking af kan)

Wij krijgen ook wel regelmatig pijnklachten waar we nog even niets mee kunnen. Heel vervelend voor mensen maar als je het duidelijk uitlegt snappen mensen het vaak wel. Vraag aan de tandarts waarom hij zolang niets kon vinden e.d.
soms kun je niet precies zeggen welke kies ontstoken is en om dan maar in een wilde weg wortelkanaal behandelingen te gaan doen is ten eerste erg kostbaar ,en slecht voor je kiezen en ook zonde wat als het niet nodig is, is het eigenlijk niet zo best voor je kies.

Mocht je meer willenw eten : pb maar.

Oja een ontstekling is pas te zien op foto's als het bot en weefsel gaat oplossen.Dan zit de ontsteking er al wel even dus jkan best zijn dat hij al wel ontstoken was maar nog niets op de foto te zien was.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:37

Nimber schreef:
Schimmelig schreef:

ben wel heel benieuwd waar deze redenering vandaan komt?
denk dat het eerder anders om is hooguit 2% ofzo.
gezien het regeltjes land Nl en alle wetten wbt tot gezondheidszorg.

( ja ik ben tandartsassistente en ik heb inmiddels wel bij zoveel tandartsen gewerkt en stage gelopen dat ik echt wel wat gezien heb)

On topic, bellen!!!. Klinkt als een fistel (is een ontstekings uitgang op zich zit er geen spoed achter mogelijk dat je de komende dagen zelfs minder last gaat krijgen omdat de druk nu van de ontsteking af kan)

Wij krijgen ook wel regelmatig pijnklachten waar we nog even niets mee kunnen. Heel vervelend voor mensen maar als je het duidelijk uitlegt snappen mensen het vaak wel. Vraag aan de tandarts waarom hij zolang niets kon vinden e.d.
soms kun je niet precies zeggen welke kies ontstoken is en om dan maar in een wilde weg wortelkanaal behandelingen te gaan doen is ten eerste erg kostbaar ,en slecht voor je kiezen en ook zonde wat als het niet nodig is, is het eigenlijk niet zo best voor je kies.

Mocht je meer willenw eten : pb maar.

Oja een ontstekling is pas te zien op foto's als het bot en weefsel gaat oplossen.Dan zit de ontsteking er al wel even dus jkan best zijn dat hij al wel ontstoken was maar nog niets op de foto te zien was.

In Nederland kan iedere idioot zich tandarts noemen ''het tuchtcollege'' doet werkelijk geen moer... Ik denk dat je de echt goede tandartsen ongeveer op twee handen tellen kunt.

Zelf iets teveel ellende meegemaakt bij verschillende tandartsen, zoals je misschien al las.....

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:27

Zeker naar een andere tandarts gaan!
Ik zit nu ook bij een andere, en wat die vond van mijn vorige tandarts zijn werk in mijn mond... *kuch*.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:31

Uhh, wat dacht je van een andere tandarts? Dit is duidelijk een tandarts die er niet veel van af weet, of gewoon te lui is om verder te kijken dan z'n neus lang is.

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:40

Laat je niet zo afschepen en bel een andere tandarts!!
Vraag een vriendin/buurvrouw bij welke tandarts die zit en maar daar een afspraak mee! Dit kan zo echt niet langer. Dat die man je nog te woord durft te staan.

Onze vorige was ook zon geval. Mijn moeder had donderse pijn in har kies. Nee niks. oorgezeurd*nou vooruit we maken een foto. Wortel ontsteking. Nouja.. nu heb ik geen tijd. volgende maand ?? Nou OK, maand later werd er geboord enszo.. knalde dat boortje af, bleef in haar kies zitten en kan er niet uitgehaald worden. 3X raden wat er ook op de rekening staat : een boortje van 150 euro

Sommige...
We zijn nu gelukkig overgestapt naar een tandarts die je binnen een paar dagen kan helpen.

marle_sheila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:05

wat een raar verhaal.. :S Ik zou er inderdaad ook zo snel mogelijk mee naar een andere tandarts gaan.. je weet nooit wat het is. Veel succes ermee in ieder geval!

Livado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:01

Tijd voor een andere tandarts !!
Wordt alleen maar erger zo. Veel succes

Zonnebloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 15:11

Thanx voor alle reacties.
Ik wacht nog ff af tot mijn afspraak voor controle volgende maand, maar als ie er dan niets aan doet ben ik weg daar. Ik heb in het verleden ook al rottigheid met deze tandarts gehad dus die stap word steeds makkelijker om te nemen.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:12

Ah, zo'n tandarts had ik ook. Alles op de lange baan en alles was een 10-jaren plan. Ben inmiddels overgestapt naar een ander, was het echt zat Had een gaatje gevonden tijdens de controle en ik kon pas 11 maanden later terecht om het te laten vullen. Kreeg natuurlijk onwijs last!

Gewoon in het weekend bellen naar een ander, dan moeten ze je wel helpen

Meissie17

Re: stomme tandarts..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:05

Ik was meteen naar de weekendarts gegaan of naar een andere tandarts daar kan hij je toch niet mee laten wachten of wel Ik had een keer last van me tand was een gaatje en ik kon gelijk de volgende dag terecht en dat is heel wat minder erg dan wat jij hebt

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:16

In 1 zin; GA NAAR EEN ANDERE TANDARTS en dump die wie je nu hebt!
Laat hij niet eens foto's ofzo maken :|?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:35

Dit is echt niet goed hoor. Als ik jou was zou ik direct naar een ander gaan en des noods naar de EHBO in het ziekenhuis. Zo'n ontsteking kan hele vervelende (blijvende) gevolgen hebben.

maffe_moses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 00:16

heb ik ook gehad.. een bobbel.. bleek dus een enorme ontsteking te zijn en als die pus eruit kwam dat was egt goor. k heb een hele goede tandarts, die doet er meteen wat aan!

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:07

**Ik ben in staat een nieuwe voor je te bellen voor een afspraak!!**