Pijn onder ribben, doortrekkend naar schouder, nek, arm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Pijn onder ribben, doortrekkend naar schouder, nek, arm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 20:59

Zoals de titel zegt. Ik heb sinds zondag een 'stekend achtige pijn' rechtsonder onder mijn ribben. De pijn is ongeveer ter grootte van een vuist zegmaar, en het trekt door naar mijn schouder, nek en rechterbovenarm. Vooral als ik inadem en 's ochtends heb ik er last van.

Ik dacht eigenlijk dat het wel binnen een paar uur over zou zijn, maar het duurt nou al 3 dagen en het is geen preteje. Nou vind ik het een beetje onzin om hiermee naar de dokter te gaan.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:00

ik heb het ook gehad.
het steekt ontzettend. het is nu nog af en toe, ik wist niet wat het was en het is na 1 of 2 dagen over gegaan.
als je het niet helemaal vertrouwd is het misschien toch handig om even een bezoekje aan de dokter te brengen.

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:54

Is het zomaar begonnen of had je bijv. gesport/geklust??
Kan je 's nachts nog slapen?

Je kan je huisarts altijd eerst even bellen voor advies, evt. een afspraak maken. Zeker als je het niet helemaal vertrouwd!

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 19:12

Zomaar begonnen. Ik werd op zondagochtend wakker en toen had ik er last van. Ik kan 's nachts wel slapen. Maar dat kan ik altijd wel.
Momenteel is het echt helemaal doorgetrokken naar mijn nek, das minder. Lachen en hikken is geen pretje. Ik zal eens informeren bij een vriendin van me ma. Dat is een huisarts, dus die weet wel of het zin heeft.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:48

ik heb al 3 dagen ditzelfde, maar dan bij de linkerkant... en in mijn familie zitten hart en vaatziektes, dus ik ga vanmiddag gelijk even langs de huisarts....
je weet maar nooit, ik vertrouw het gewoon echt niet.
ik wou eerst gewoon doorlopen, wnat ik heb dit wel vaker, maar gisteravond wa sik er zelf ook best door in paniek.
en vaak zeggen ze dan van dat het hyperventilatie kan zijn door stress ofzo, maar dit voelde duidelijk niet als hyerventilatie... wel vervelend hoor zulke dingen, maarja ik zal vanmiddag wel te horen krijgen wat ze denken..

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:56

Hyperventilatie kan verschillende uitingen hebben, maar meestal blijft het niet constant aanwezig.
Als je het niet vertrouwd en niet weet wat het is --> huisarts
Ben benieuwd.

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 13:03

Het is zeker geen hyperventilatie. Het wordt al minder. Ik kijk het nog even aan.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:24

ik ben net bij de huisarts geweest ervoor, en men bloeddurk was 100/60 mooi dus en mijn hartslag was ook gewoon goed.
dus ik ben wel blij met het nieuws, waarsch. zijn het spieraanhechtinkjes die licht geirriteerd zijn waardoor ik dus die pijn krijg onder me oksel/zij en in me linkerarm... zegt hij , en hij zal wel weten wat hij doet mag ik hopen.

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 08:40

Blij dat het goed is.

Bij mij is het nu vrijwel helemaal over gelukkig. Heeft toch bijna een week geduurt. Vind het allemaal maar vaag hoor.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:40

waarschijnlijk ook een spier. en dan denk ik aan je middenrif spier.... ben blij voor je dat het over is..