overbelasting schouder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

overbelasting schouder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 19:21

Al enige maanden heb ik geregeld pijn in mijn schouder. Niet gewoon pijn, maar echt een nare zeurende pijn. Soms is het er en soms is het weer weg. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? En hoe ik het weg krijg. Ik slik af en toe pijnstillers, maar dat kan natuurlijk niet eeuwig.

Ireen_

Re: overbelasting schouder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:24

Het zou een slijmbeursontsteking kunnen zijn, zeker als de klachten zo wisselen! Wanneer heb je last van je schouder?

Als je al een aantal maanden last hebt is het misschien verstandig om eens naar de fysiotherapeut te gaan (kan zonder verwijsbriefje van de huisarts!)

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 19:26

meestal 's avonds of als ik veel met mijn schouder bezig geweest ben. te veel internetten doet ook geen goed heb ik al gemerkt.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:29

Voorlopig een paar maanden geen bokt meer!!!! Nee hoor flauw! Het lijkt me knap lastig! Ik zou toch even langs je huisarts gaan die heeft vast wel een smeerseltje of zo en anders inderdaad fyciotherapie.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:39

Misschien helpt het voor je gevoel om er wat kouds op te leggen (werkt vaak pijnstillend). Verder zou ik inderdaad even naar de huisarts gaan of gelijk naar de fysio, zodat er onderzocht kan worden waardoor je last van je schouder hebt (het kan bijv ook een peesaanhechting of een irritatie van je gewricht zijn).

paardjes___l

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:10

Ireentjuh schreef:
Misschien helpt het voor je gevoel om er wat kouds op te leggen (werkt vaak pijnstillend). Verder zou ik inderdaad even naar de huisarts gaan of gelijk naar de fysio, zodat er onderzocht kan worden waardoor je last van je schouder hebt (het kan bijv ook een peesaanhechting of een irritatie van je gewricht zijn).

dat zou ik ook doen

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:38

misschien een peesontsteking. Ik zou sws even naar de huisarts/fysio gaan

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 15:30

maandag maar even een afspraak gemaakt!

maffe_moses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 00:21

ik heb dit ook, bij mij komt het meestal als k bijv. op het paard mijn schouders op slot zet, of k trek onopgemerkt me schouders op heb ik zelf dan egt niet in de gaten. k ben ook bij fysio geweest zat hardstikke vast daar, ook door mijn schooltas krijg ik last van me schouders en rug.

Joleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:55

Waar zit de pijn precies? Bij bij zijn het de spieren naast mijn schouders richting de nek. Helaas ontstaan door paardrijden en nu is het bijna chronisch. Moest op advies van de sportmasseur eigenlijk stoppen met paardrijden, omdat de pijn zo erg was. Natuurlijk niet gedaan (nu al wel weer een hele poos trouwens). Heb er ook nu ik niet meer rijdt nog vaak last van. Zeker na veel computeren en dat moet ik helaas nogal veel voor school. Als ik moe ben heb ik er ook heel veel last van. Er is bij mij helaas niks aan te doen.

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:31

Wat vervelend zeg!!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:00

Ik heb het gekregen na een (klein, maar erg vervelend ) auto ongeluk. Mijn schouder die niet in de gordel zat (de rechter dus ) is te ver naar voren "geklapt". Nu 8 maanden later heb ik soms nog last.

Het is idd een zeurende pijn, bij mij vooral bij aanhechting bovenarm en achter op het schouderblad. Het is voor mij een teken dat ik teveel heb gedaan en dat ik mezelf ff moet terug fluiten Teveel doen is bijv. te lang achter de pc zitten of te lang op mijn rechterschouder liggen. Ik slik verder geen pijnstillers maar ik ben dan ook niet echt een pillenslikker.... ff rustig aan en opletten...

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:50

als je je arm naast je laat hangen, en je schouder ronddraait, kraakt het dan? (alsof je schouder trapjes afloopt, dit is niet pijnlijk, wel raar gevoel)

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 11:55

jaaaaaa! dat doet het zeker, dat zei ik van de week nog tegen iemand.

Ik heb op dit moment geen last, maar ga morgen toch maar even naar dokter.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:01

dan hebben we hetzelfde
over het algemeen doet het ook geen pijn, maar bv bij lang achter de pc te zitten, of lang hetzelfde gewicht (schooltas oid) dan begint het te zeuren, ik kan de pijn niet echt lokaliseren, deels onder het schouderblad, deels ernaast, juist?
ik ben ermee naar de dokter geweest
ze heeft eerst overal geduwd, en op een plek deed het ongeloofljk veel pijn
net naast men ruggegraat, ze zei dat het voortkwam uit de nek, maar da ze er niks kon aandoen
ik moest maar eens foto's laten nemen, maar daar zou toch niks op te zien zijn

We zijn er dan niet meer toe geraakt ,maar de laatste tijd krijg ik veel meer last...
overigens is het wel grappig dat kraken
het is overigens begonnen na een tackle (had dan last van men schouder en heb gemerkt dat die ook kraakte, kan ook zijn dat ik het van te voor al had, maar dan pas werd het pijnlijk...)