Mening over euthanasie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne_

Mening over euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 17:27

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik moet een opdracht voor school doen waar een gedeelte over euthanasie gaat.Dit is de opdracht:

a. Zoek op internet informatie over euthanasie, zowel van voor- en tegenstanders.

Ik moet het alleen morgen al inleveren dus kom maar op met je mening (met argumenten)
Laatst bijgewerkt door Susanne_ op 23-05-06 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:34

Daar ben je lekker optijd mee

Ik ben voor.

Bingelding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:37

ik ben ook voor! Mijn tante heeft het begin dit jaar "gedaan"! En zij kon niks meer omdat er door haar hele lichaam kanker zat! Ze zou alleen nog maar kunnen liggen en dat wilde ze niet! Ze voelde zich niet lekker en wilde het gewoon niet meer!

Dus heeft zij euthanesie gedaan! Ik vond het moeilijk maar wel een knappe beslissing van haar! Zelf bedenken dat je dood gaat lijkt me heel eng!

Maajaa ik ben er dus voor!

Susanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 17:37

Ja, ik snap dat ik lekker op tijd ben... :S maar ik weet niet of je hebt gehoord over het ernstige ongeluk in raalte waarbij die jongen is overleden?!?! Nou die zat dus bij mij op school.. en ik kon me er niet toe zetten om mijn werkstuk over DOOD te maken.. nu moet ik wel want ik heb geen zin in een 1.. dus... please help me!

Susanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 17:40

dankje Azzaro

NieneWiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:48

Ik ben ook voor.. Als je helemaal niks meer kunt en je hebt alleen maar pijn zou ik uit mijn lijden verslost willen worden..

Maar als iemand alleen in het ziekenhuis ligt en er is geen familie bekend dat vind ik sowieso dat ze het niet kunnen doen als de patient niet zelf kan beslissen. Dan vind ik het echt moord.. Maar als diegene het zelf wil vind ik dat niemand daar tegen in kan gaan..

Susanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 17:51

Dankje Nienewiep

Meisje201

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:40

Voorstander
ik vind dat een mens zelf mag beslissen over leven en dood

Susanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 18:44

thanks

geen tegenstanders op bokt???

_Priscill_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:52

Ik ben ook voor.
Ik vind niet dat je iemand verder moet laten lijden als diegene aangeeft dat hij zo'n pijn heeft en weet dat hij uiteindelijk toch dood gaat.
Ik vind het weer wat anders als je geen heel erg pijnlijke ziekte hebt.

ben dus alleen voor bij mensen die echt elke dag en minuut gewoon vreselijke pijn hebben en daardoor geen normaal bestaan meer kunnen hebbe.

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:55

vóór, absoluut.
Het is je eigen leven en daarom vind ik dat je zelf ook die beslissing moet kunnen maken.
Wanneer je geen kwaliteit van leven meer hebt, door ziekte of ouderdom en je kunt met je volle besef die beslissing maken, wie is een ander dan om te zeggen dan dat niet mag?

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:14

heel saai, maar ik ben ook voor.
Als ik in een bed zou liggen, en ik kan niks meer kunnen doen, en ik zou pijn hebben, zou ik graag een einde maken aan mijn leven.

En als iemand kanker heeft, en steeds meer uitvalt, dan moet die persoon toch zelf uit mogen maken of hij nog verder wilt?

_Ingrid

Re: Mening over euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:26

Ik ben ook een voorstander.
Als je alleen maar kan liggen met een pijnlijke dood in het vooruitzicht zou ik ook over euthanasie nadenken. Ik ken niemand die geutanseerd is.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:29

Ook ik ben voor, ik werk in de gezondheidszorg en wat ik daar soms zie, pff vreselijk.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:30

Absoluut voor! Zit in de gezondheidszorg. Wat een lijdensweg moeten sommigen doorstaan, ook vreselijk voor de familie om te zien. Misschien kun je nog wat googlen, staat vast het 1 en ander op van mensen die tegen zijn (zoals de paus vanwege het geloof etc). Succes!

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:36

Ik ben ook voor.
Mijn moeder is overleden dmv euthenasie en ik vind ook dat het goed is dat je die keuze kan maken.
Imo heeft het namelijk geen zin om door te leven en te wachten op de dood, als je zeker weet dat die komt. Je zult tenslotte alleen maar verder aftakelen, wat een hel voor jezelf is maar ook voor je omgeving.
Dan denk ik dat je beter op zo'n manier afscheid kunt nemen dan dat je er op gaat zitten wachten, daar wordt niemand gelukkiger van...

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:39

Ik ben ook voor euthenasie. Als iemand erg aftakelt, en alleen nog maar kan 'wachten'op de dood. Denk ik dat het beter is als je dan gelijk weg bent, dat is waarschijnlijk ook minder moeilijk voor nabestaande...

Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:49

ik ben ook voor euthenasie. m'n overgrootoma wilde al een hele tijd niet meer leven. maanden en maanden is ze kunstmatig in leven gehouden doordat verpleegsters haar voerden. ze wilde uit zichzelf niet meer eten en drinken. totdat ze op een gegeven moment besliste als ze instorte zat ze dan absoluut niet meer gereanimeerd wilde worden. zover is het nooit gekomen. dankzij euthanasie is ze overleden en heeft ons en vooral haar veel minder lijden gekost.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:09

Ik ben ook voor.

Susanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 20:25

dankje wel allemaal
kep nui wel genoeg...
tenzij iemand een tegenstander is natuurlijk.. die moet zijn mening maar pb'en (voor kwart over negen of zo)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:43

ben ik nog op tijd?

ik ben voor euthanasie. ik heb mijn schoonmoeder op die manier heen zien gaan en het was een prachtige ervaring, zowel voor haar als voor degenen die erbij waren. zij kon pijnloos naar haar maatje in de hemel gaan, omringt door degenen waar ze van hield, en wij konden zien hoe vol vertrouwen en rustig ze heen ging. ja top!!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:52

Ik weet niet of ik optijd ben, maar wiltoch graag mijn mening geven.
Ik ben voor euthenasie. Ik heb op deze manier afscheidt genomen van een dierbare die als een opa voor mij was.
We werden heel goed begeleidt. Ik vond het zelf fijn, dat alles stap voor stap doorgenomen werd. Ik had zelf tijd genoeg om afscheid te nemen, en dat geldt ook voor mijn zusje en ouders. De dokter kwam elke dag langs om even te praten met iedereen, over de situatie. Hij is bij ons in huis gestorven, omdat ond huis eigelijk ook zijn thuis was.
Dat hij euthenasie heeft gepleegd hebben we wel binnen het gezin gehouden (hij had zelf geen familie). Omdat we zelf in een klein dorp wonen, en het niet echt geaccepteerd werd. Je weet wel hoe dat in kleine dorpjes gaat.
Hij heeft zelf gekozen voor euthenasie, omdat hij niet wilde leven als een kas plantje. We wisten al ruim voordat hij ziek was, dat hij deze keuze had gemaakt.

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 00:05

ook ik ben voor , mijn schoonvader is terminaal kankerpatient, en ik vind dat waneer de pijn te erg word, of men als een kasplantje erbij ligt, ik vind dat het voer mag zijn... vooral om degene uit zijn og haar lijden te halen..

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 01:55

Ik ben voor euthanasie. Soms is het beter om gewoon niet meer er te zijn, dan erg veel te lijden.. Ook kan je dan zelf bepalen hoe & wanneer je doodgaat. Soms zit het er gewoon aan te komen, en dan kan je beter zelf het juiste moment uitzoeken waarop je wilt stoppen met leven, met je geliefden om je heen! Natuurlijk is het rot om een dierbaar persoon te verliezen, maar een leven lang in een ziekenhuisbed is ook niet alles.. En wie weet, is de dood misschien zo slecht niet!

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:42

Voor. Euthanesie vind ik een best goede manier om mensen uit hun lijden te verlossen, mits diegene het zelf wil en er goede redenen voor heeft. Kijk, al heeft iemand geen pijn ofzo maar ziet ie het gewoon niet zitten, dan ben ik ook wel tegen ja, maar als diegene ziek is vind ik het wel kunnen. Als er (zoals eerder gezegd) geen bekende familie is die kan beslissen en ze doen het maar gewoon, vind ik het ook moord.