Sonja Bakker ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tuhan

Sonja Bakker ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 12:56

Hoi Allemaal,

Ik heb zaterdag het boek "Bereik je ideale gewicht"gekocht van Sonja bakker. Wie heeft hier ervaring mee?

ik wil 15 kilo afvallen, ben namelijk 1,60 en weeg 71 kilo dat is gewoon te veel.

Ik paardrij al vanaf mijn 4e 6x per week en nu sinds een maand sport ik nog eens 3x per week ik hoop dat dit in combiatie met goed eten mijn streefgewicht maakt.

graag wil ik weten hoe jullie ervaringen zijn met Sonja Bakker

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:04

Ik ken het niet, maar vind dat je nogal veel wil afvallen....

Takkel

Re: Sonja Bakker ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:07

Ben zelf dietist, en mijn tweelingzus is met behulp van dat boekje (en tips van mij ) 20 kg kwijt!

Heb het boekje zelf nog niet aandachtig gelezen, maar ik geloof dat ze gewoon van gezonde voeding, 3 maaltijden en 3 x een tussendoortje uitgaat. En daar kan ik me wel in vinden.

Al die rare dieten wat voor geen enkel gedeelte op een normale voeding lijkt...
Het is de bedoeling dat je het ook je hele leven kan blijven toepassen (kortom: je huidige eetpatroon wijzigen in een goed eetpatroon).

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:10

NoaC schreef:
Ik ken het niet, maar vind dat je nogal veel wil afvallen....

dit is wat de dokter wil, ik was niet tevreden want ben binnen 1jr tijd zoveel aangekomen. ze hebben mijn bloed magekeken daar was niks mis mee.

mijn BMI is niet goed en om de juiste tehhebn moet ik 15 kilo afvallen en an kom ik inderdaad op het gewicht wat ik altijd was.

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:10

Oke nou inderdaad mijn eetpatroonm moet wijzigen dat zag ik zelf ook in en ik heb het idee dat dat boekje me flink op weg kan helpen.

hoelan zal ik er over doen om af te vallen?

Takkel

Re: Sonja Bakker ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:12

Ow ja.....

Je bent 1.60 mtr. zeg je.
Met je huidige gewicht van 71 kom je uit op een BMI-index van 27,7. Dit is iets te hoog. Een gezond BMI zit tussen de 18,5 en 25 (sommigen beweren 20 en 25).

Zorg dat je je doel in eerste instantie niet te hoog stelt. Probeer eerst eens naar een BMI van 25 te gaan (gezond gewicht). Als je het berekent betekent het dat je eerste doel 64 kg zou moeten zijn.

Vanuit daar kan je weer een neiuw doel voor jezelf stellen indien je niet tevreden bent. Bijvoorbeeld een ideaalgewicht (BMI van 22,5). Dan zou je 57,6 kg moeten wegen. Maar onthou dat elk gewicht van 64 kg of lager in ieder geval een gezond gewicht is.

Als je te zware doelen voor jezelf stelt vergroot dit de kans op mislukken en weer terugvallen in je oude patroon.

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:20

Ik heb het boekje nu 4 weken in huis en ben 6 kilo kwijt zonder honger
Je eet ( vindt ik ) veel en gevarieerd. Ik heb 6 jaar bij mijn schoonouders gewoond en zij kookte altijd in het begin, later ben ik 2 keer in de week gaan koken maar altijd voor 4 personen. Vorig jaar April hebben we zelf een huis gekocht en ging ik elke avond koken veel te veel en niet gevarieerd genoeg. Ik hou me niet eens altijd aan het menu, vanavond zouden we eigenlijk witte bonen in tomatensaus moeten eten maar dat leek me niet erg smakelijk Dan pak ik een schema van een andere dag, probleem opgelost.
Ik eet zelfs de bloemkool en witlof met een sausje ( wat dan eigenlijk niet zou mogen) ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat als ik dat sausje er niet over doe ik het eten niet lekker vindt en dan toch wat anders ga snoepen
Wat bij ons ook helpt is dat ik alle boodschappen haal Mijn man wil al snel iets te snoepen mee nemen en dat is nu gewoon niet in huis.
Ik ben er dus erg positief over

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:31

wohow dat klinkt erg goed en leuk.

REMI: jouw probleem klinkt als het mijne inderdaad ook bij mijn schoonouders gewoont en in december een huis gekocht en ik kook gewoon niet gevarieerd genoeg omdat ik niet veel ideen heb, dit leek mij de oplossing en ben blij dat het bij jouw ook werkt.

sport je ook bij het boekje?

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:44

Ja ik ga 3 keer in de week naar de sportschool, maar dat deed ik ook al voor ik op de radio van dit boek hoorde, heb het toen gelijk besteld en nog geen seconde spijt gehad.
Ik kookte gewoon veel te veel en deed veel teveel extra dingen door het eten bv spaghetti met bruine bonen, mais saus en een kilo( ) gehakt........ Ik eet nu ook netjes 3 maaltijden per dag, ik ontbijtte nooit, at wanneer ik trek kreeg en haalde dan wat ik lekker vondt, tja dat gaat natuurlijk niet goed Als ik geen zin had om te koken , hup frituurpan aan, s 'avonds lekkere trek geen probleem zak chips. Ik voel me nu lichamelijk een stuk fitter en heb weer energie!!! Ik heb nu ook geen maagproblemen meer en het opgeblazen gevoel is ook weg.

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 15:01

nou dat klinkt echt super. ik ga vanavond de boodschappen doen in mijn eentje haha.

ik haal alles wat ik voor 1 week nodig heb volgens het boek. en ga 3x in de week sporten vooral cardio en 5x per week paardrijden, ik denk dat ik dan gped bezig ben

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:13

Zo doe ik nu ook boodschappen, gelijk voor een hele week, kom je ook niet in de verleiding om als je trek hebt net dat extra 's mee te nemen. Ik zondig wel eens hoor, ik eet mijn Yoghurt met een schep halvajam, drink water met siroop ( wel 1 1/2 liter per dag, moest er in het begin zelfs s'nachts uit om te plassen ) Eet bij de ovenpatat yogonase, maar op deze manier is het makkelijk vol te houden. Waar ik me wel netjes aan hou is de 200 gram groente 125 gram aardappelen en het fruit.
Ik doe ook voornamelijk cardio, heb nu een programma van 1 uur en ook dat is dan makkelijker vol te houden, beloon mezelf 1 x per week met een zonnebankje, en rij gemiddeld per dag 2 paarden.

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 01:39

Jaaa ik wil dat boek ook (zag op tv een interview met Sonja Bakker erover). Dus het werkt wel goed blijkbaar?

Jackieboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:55

het werkt echt!!
ik ben 2 kilo in een week kwijt

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:41

ik ken het niet.
maar ik denk wel dat je met gezond eten en voldoende spoerten al een heel eind komt

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:06

Geen ingewikkelde dingen, je mag gewoon veel eten! Het is voor mij gewoon handig om een beetje een richtlijn te krijgen voor meer variatie in mijn avondeten, ik had nog nooit van mijn leven bloemkool of witlof klaargemaakt omdat dat groentes zijn waar ik normaal gesproken niet warm voor loop Maar ik moet zeggen het smaakt me nu best
Geen pillen , poeders of shakes, of dingen die je niet mag of alleen juist wel mag eten.

De spinazieschotel/omelet daar ben ik niet aan begonnen en ook niet aan de wittebonen in tomatensaus
Er zitten zelfs dagen bij dat je ovenpatat mag eten weliswaar maar 125 gram maar toch Het voelt haast als het eten van verboden vruchten

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:06

Ik volg het ook, toen ik het boek net had volgde ik het erg streng, en mijn broeken zaten binnen no time veel lekkerder, maar nu laat me echt te vaak gaan, dus moet weer beginnen. Het enige probleem is dat ik niet mij eigen avondeten kan maken, ik woon namelijk (tijdelijk) bij mijn vriend plus zijn familie in, dus dat gaat niet. Helaas.

amannnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:06

Ik wil het zelf ook gaan doen vriendin van mij lest bij haar zus ma ik hoor ook weer als je in je ouwe patroon terug valt dat je dan weer aankomt.

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:38

Skitter schreef:
Ik volg het ook, toen ik het boek net had volgde ik het erg streng, en mijn broeken zaten binnen no time veel lekkerder, maar nu laat me echt te vaak gaan, dus moet weer beginnen. Het enige probleem is dat ik niet mij eigen avondeten kan maken, ik woon namelijk (tijdelijk) bij mijn vriend plus zijn familie in, dus dat gaat niet. Helaas.

Dat probleem heb ik ook.
Twee weken echt streng gevolgd en nou ben ik weer op school en krijg ik van alle kanten verleidingen.
Maargoed: ik ga weer doorzetten!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 23:43

ik vraag me af(ken dit dieet niet)of dit iets is voor langere termijn?
Ofwel kun je het gewoon inpassen in je eetpatroon?

Chantalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 23:47

Het boekje bestaat uit een schema van 9 weken. Je eet regelmatig en gevarieerd! Mijn moeder wilde 15 kilo afvallen en het is haar binnen 8 weken gelukt! Ze houdt het boekje nu regelmatig bij. 1 week zelf kiezen en dan week 1 volgens boekje. weer een week zelf kiezen en dan week 2 volgens boekje.

Het schijnt een enorme rage te wezen geloof ik

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:47

Anoniem schreef:
ik vraag me af(ken dit dieet niet)of dit iets is voor langere termijn?
Ofwel kun je het gewoon inpassen in je eetpatroon?

Het is heel simpel eigenlijk, bv avondeten 125 gram aardappelen, 2 ons groente en bv 1 gehaktballetje en een schep magere jus, je mag dan ook nog een bakje rauwkost met een klein beetje dressing. 2 stuks fruit zit in elke dag, weinig brood maar volkorencrackers, en yoghurt met Kellogs-K.Het is echt heel gevarrieerd ,ik heb nog nooit een dieet gedaan en dit voelt niet als een dieet, ik heb namelijk geen honger
Het is heel simpel in te plannen en zeker handig voor de langere termijn.

Dora88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:31

Is het niet net zoiets als Streep-Je-Slank van de Magriet?? Ik heb d'r geen ervaringen mee met Sonja Bakker...

Sterre_Nova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 07:18

Ik heb het boekje van het weekend gehad en ga na de pinksteren beginnen

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:56

Dieten is er niet om jezelf uit te hongeren een goed dieet is geen dieet, het leert je een ander voedingspatroon aan te nemen, alleen dan heeft het succes en houd je het ook vol.
Het gaat erom dat je regelmatig, gevarieerd en gezond eet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:33

bedankt Remi voor de opheldering.
KLinkt goed,ik moet ook wat kilo's kwijt.
Al te actief sporten kan ik wegens enkelklachten (nog)niet, dus zal vooral op mijn eten moeten gaan letten.

Wellicht is dit wel wat voor me.