Morning After Pil?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plura

Morning After Pil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 12:49

Heeft er iemand ervaringen met de (bij)werkingen van de MA-pil?
Ik heb deze gisteren genomen en voel helemaal geen bijwerkingen.
Vroeger had ik ze ook al eens genomen en toen was ik er echt ziek van. Nu niks....eigenlijk wel raar.
Het merk heet Norlevo (is portugees, misschien hebben ze het geeneens in Berlgië/Nederland).

Even nog ter info: neen, ik neem de pil niet aangezien ik daar volledig gek van wordt . Heb zowat alle merken geprobeert en het is niet goed voor me. Ja, ik geloof in veilig vrijen maar soms raak je een condoompje al eens kwijt . Dus om mijn gemoedsrust te temmen, ben ik op doktersadvies de MA-pil gaan kopen.
Deze geeft geen bloeding, ik moet wachten op mijn menstruatie (die ik maar 4x per jaar ofzo heb!).

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:51

Ik neem aan dat dit een eenmalige iname is... Dat je nu wel beter oppast...

De een heeft nergens last van ..... en de ander wordt honds honds honds beroerd...

Een vriendinnetje vertelde me eens dat als je beroerd wordt dat het dan hoogstwaarschijnlijk wel raak is geweest.. Maar daar geloof ik niet echt in.

Zij was in iedergeval zo ziek dat ze alles aan twee kanten er uit gooide en de hele dag op bed heeft gelegen.

En ander vriendinnetje had nergens geen last van en ging gewoon mee stappen en eten.

plura

Re: Morning After Pil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 13:09

Citaat:
Ik neem aan dat dit een eenmalige iname is... Dat je nu wel beter oppast...

Niet perse een eenmalige...Als het in de toekomst nog eens gebeurt, dan neem ik ze weer. Ik heb der geen enkel probleem mee.
Beter oppassen..vrienden van me vertelden dat het eigenlijk regelmatig voorkomt dat ze een condoom kwijtspelen. En omdat ik zeker wil spelen, ben ik even langs de dokter geweest.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:12

Ik kan mij toch niet aan de indruk ontrekken dat een MA pil niet echt geweldig voor je lijf is.

Is er geen andere manier te verzinnen (spiraaltje, vrouwencondoom, prikpil, implanon) om toch beschermd te zijn zonder de pil te hoeven slikken?

plura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 13:24

Spiraaltje ben ik aan het overwegen. Lijkt een beetje uit de mode bij de gynacologen maar is misschien wel iets voor mij.
Ik wil geen hormonen slikken aangezien ik er slecht op reageer en omdat borstkanker een familieprobleem is.
Vrouwencondoom vindt ik een vreselijk gefrul. Daar kan ik echt niet aan wennen. Doe mij maar een gewoon condommpje mits die blijft zitten....

De MA-pil kan nooit goed zijn, ben ik mee akkoord. t Is de 2de maal dat ik ze neem, en ik ben er ook niet trots op. Maar in geval van twijfel...

Is het plaatsen van een spiraaltje erg pijnlijk? mijn moeder had er 1tje, zei net dat het enorm veel pijn doet en ze is er toch zwanger van geraakt : ik ben het resultaat

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:31

plura schreef:
Is het plaatsen van een spiraaltje erg pijnlijk? mijn moeder had er 1tje, zei net dat het enorm veel pijn doet en ze is er toch zwanger van geraakt : ik ben het resultaat

Dan kan je beter in dit topic kijken:
[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Want anders wordt je topic gesloten (als het topic dadelijk alleen nog maar over andere anti-conceptie gaat)

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:31

Ik denk dat de spiraaltjes een beetje "uit" zijn omdat er steeds meer lichte hormoon alternatieven op de markt komen.

Het was vroeger "of" de pil "of" een spiraaltje en die grens is niet zo zwart wit meer natuurlijk.

Kun je misschien wel tegen de oestrogeen varianten zoals Implanon of Novaring? Of wil je dat ook niet c.q. kun je daar ook niet tegen?

(Overigens, ik kan ook niet tegen Implanon e.d. hoor)

plura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 13:44

Was net even aan het kijken op het anticonceptie-topic. Vooral over het plaatsen van een spiraaltje.

Neen, ik kan niet tegen enig hormoonpreparaat. Wordt ik khelemaal gek van én ik krijg huiduitslag/allergie.
Daarom vindt ik het zo raar dat ik geen neveneffecten voel van de MA-pil.