Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella_e schreef:Had vroeger ook niet zoveel contact met hem. Hij was wel aanwezig maar er werd nooit echt een gesprek gevoerd of wat dan ook. Mijn vader vind nog een beetje dat zijn kinderen hem moeten bellen en niet andersom.
M3isSi3j schreef:Mijn moeder was er ook altijd heeel bang voor en ik moest weten dat ik altijd der kind zou blijven en bladiebladiebla..
M3isSi3j schreef:Toen ik dat min of meer overleefd had kreeg ik te horen dat ze het jaar erop naar curacao gingen.. Volgende maand zijn ze weg, en you know: ik ben blij! Ik word zo moe van der, ze doet me alleeen maar meer pijn en maakt me helemaal kapot met dat egoistise gedrag van der. Ze kan maar beter aan de andere kant vna de wereld zit..
Chubby schreef:Volgende maand zie ik hem weer. Mijn broertje gaat trouwen, en (uiteraard) zijn onze ouders met hun nieuwe geliefden uitgenodigd. Eigenlijk zijn we erg bang dat het feest geen feest zal worden....
PrinCessRomy schreef:ik heb sinds een maand of 2 geen contact met hem puur omdat ik het spuugzat word dat het van MIJN kant af moet komen, hij belt nooit etc. als hij me niet feliciteerd op mijn verjaardag, laat ik een naamswijziging doen , dan wil ik niet eens meer mijn vaders naam dragen
Chubby schreef:Afschuwelijk dat het zo moet toch......
Firedancer schreef:Ik begrijp dat niet he?
Waarom zou je als ouder nou willen voor je bloedeigen kind dat het niet meer van zijn of haar andere ouder mag houden?
Een kind houdt toch van nature intens veel van allebei de ouders?
Wat ik denk, is dat de -aangetrouwde- persoon, alle aandacht wil voor hun gezin. Is de partner gescheiden, en ziet ie/zij de kinderen 1x in de 14 dagen, dan proberen sommige het nog minder te maken. Om alletijd voor hun gezin te willen hebben.
Kijk, dat je als volwassenen besluit dat je relatie niet werkt en dat je uit elkaar gaat, dat kan natuurlijk. Dat je dat met ruzie doet is misschien ook niet eens helemaal onbegrijpelijk gezien de emoties die daarmee samen gaan.
Maar dat je dan de kind emotioneel "amputeerd" om je zin te krijgen of de andere ouder pijn te doen... wat ben je dan voor een ouder?
dan ben je geen ouder, dan ben je zo inde war, en maak je de foute beslissingen
Chubby, wat jammer dat je vader je voor je gevoel in de steek gelaten heeft. Is er niet een mogelijkheid om toch nog een keer met je vader te gaan praten zonder dat je stiefmoeder aanwezig is?
d0nt_kn0w schreef:Hij heeft geroepen dat zijn eigen kinderen te duur waren! (niet letterlijk maar wel dat het zo overkomt)
Hij wou me zus niet in huis nemen in de slehcte tijden. (nu zit ze er wel, na veel aandringen)
Zijn zaterdag was naar de malle moere, omdat ik naar de manege wou, en hij me moest brengen. (moest van mij, hij moest geewoon voor mij moeite doen, dat hoord een vader toch te doen?)
Zijn vrouw vond dat ook...
Chubby schreef:Je hoeft niet wekelijks te bellen, maar stuur minimaal kaartjes met verjaardagen of andere belangrijke gebeurtenissen. Om te voorkomen dat mama die kaartjes niet doorgeeft, kun je beter nog bellen en eisen dat je ze te spreken krijgt. Nodig ze -ondanks dat je uitnodiging keer op keer afgewezen wordt- toch uit voor kerst, in vakanties of met de verjaardag van papa.
Jullie zijn hierin de volwassenen. Zorg ervoor dat de kids je over een jaar of 10 niks kwalijk kunnen nemen. Wanneer ze zelfstandiger worden, zullen ze zelf plaats weten te maken in hun leven voor hun papa. Maar dan moeten ze wel weten dat ze welkom zijn. En dat kun je bewerkstelligen door regelmatig wat van je te laten horen.
Firedancer schreef:Imhotep, wat een vreselijk verdrietig verhaal!
Wat knap van je dat je er toch zo sterk doorheen bent gekomen en zo'n fijne begripvolle man gevonden hebt. Bravo!