Overdreven veel lucht in buik na het eten...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silver

Overdreven veel lucht in buik na het eten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 22:16

Ik heb sinds een aantal maanden last van overdreven veel lucht in mijn buik na het eten. Het is niet alleen vervelend (je gaat er namelijk van boeren), maar het doet ook echt veel pijn. Het druk tegen m'n longen aan en krijg het daardoor heel erg benauwd en word duizelig. M'n buik is ook zichtbaar opgezet. Na een tijdje boeren (sorry klinkt beetje stom, maar het is nou eenmaal 1 van de 2 manieren waarop lucht je lichaam verlaat ), krijg ik de lucht eruit en is mijn buik minder opgeblazen.

Ik zou niet weten waarom het zo opeens gekomen is. Ik denk zelf dat het misschien te maken kan hebben met verkeerde ademhaling tijdens het eten, waardoor ik veel lucht meehap. Maar ik heb er verder nooit last van gehad. Ik heb het ook niet elke dag, maar wel een paar keer in de week.

Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben of die weten waardoor het eventueel kan komen?

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:21

Let eens op wat je eet als je er last van hebt, bepaalde voedingsmiddelen zijn heel gasvormend.
Ga anders eens rustig op de bank liggen 'uitbuiken' na het eten, misschien dat dat helpt?

Sterkte ermee!

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:24

Het kan idd aan bepaalde voedingsmiddelen liggen, heb je de laatste tijd iets veranderd in je eetpatroon?

Kauwgom kauwen en te snel eten kunnen ook zorgen voor teveel gasvorming.

silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 22:27

Bedankt voor jullie tips!

Ik ben er een tijdje geleden achter gekomen dat ik niet tegen aardappels kan. Zodra ik dat eet dan word het helemaal erg. Dat is dus eigenlijk het enigste wat ik in mijn eetpatroon veranderd heb. i.p.v. aardappels eet in nu heel veel rijst...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:35

Ik heb het ook en bij mij komt het idd omdat ik teveel lucht inslik tijdens het eten. Vooral bij dingen die ik echt in hapjes moet eten zoals friet, stukjes appel enzo komt het voor bij mij. Kolen, koolzuurhoudende dranken en andere gasvormende dingen zijn sowieso al van het menu hier. Maar ik lees dus graag mee voor de tips want het is best een genant probleem.

silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 23:29

Urielle schreef:
Ik heb het ook en bij mij komt het idd omdat ik teveel lucht inslik tijdens het eten. Vooral bij dingen die ik echt in hapjes moet eten zoals friet, stukjes appel enzo komt het voor bij mij. Kolen, koolzuurhoudende dranken en andere gasvormende dingen zijn sowieso al van het menu hier. Maar ik lees dus graag mee voor de tips want het is best een genant probleem.

Ik heb het ook voornamelijk met dingen die ik in kleine hapjes naar binnen werk. Het is idd best wel genant. Gelukkig eet ik meestal gewoon thuis dus dan is het niet zo erg, maar als je ergens bent en je begint zo erg te boeren...dat is echt niet fijn..

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:20

Of als de lucht verder naar beneden gaat, en het daar een beetje laat opzetten.. gevolg is ook niet fijn.

Maar idd, het beste is om goed te kauwen, niet van die kleine stukjes, en geen koolzuurhoudende dranken.

Verder weet ik ook geen oplossingen..het is vooral kijken wanneer en waarom je het krijgt.

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:23

Moet je eens een paar dagen zo min mogelijk vezels en koolhydraten eten.. Dat wil nog wel eens de oorzaak zijn!

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:33

missiej.... dan ligt gelijk je hele vertering/darmstelsel stil.
Voor mijn geen optie, aangezien het toch al zooooo moeilijk gaat

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:48

hahaha nee je moet he tnatuurlijk wel vervangen met iets anders.. het zijn ook bepaalde soorten vezels, zoals in ruw brood..

Probeer wat meer groenten en fruit te eten, eet wat extra yochurt en laat je aardappelen staan!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:36

Ik krijg juist meer last van groenten en fruit, omdat dat dus in hapjes gaat. Ook hoe meer ik kauw, hoe meer lucht ik erbij inslik. Eerlijk gezegd gaat ongezond eten nog het beste qua luchtinname maar dat is weer niet zo goed voor mijn spekkies.