Beginnende blaasontsteking, iemand tips voor snel herstel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemeik

Beginnende blaasontsteking, iemand tips voor snel herstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 16:12

Hoi,

sinds afgelopen nacht heb ik last van een blaasontsteking. Hier heb ik wel vaker last van, maar de laatste keer was alweer een tijdje geleden.

Heeft iemand tips voor een snel herstel?

De tips van veel water drinken en vitamine C ken ik al en daar ben ik ook flink mee bezig...

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:14

Cranbarry sap drinken!
Dat helpt heel goed, je kan ook cranberry tabletten kopen als je dat sap niet te zuipen vind.
Die tabletten zijn ook speciaal tegen blaasontsteking.

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:14

Arrabel je bent me voor.

Pilletjes halen bij de dokter, werkt snel en doeltreffend.

Arrabel

Re: Beginnende blaasontsteking, iemand tips voor snel herste

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:15

Hier nog wat tips:

Blaasontsteking

Berkenbladthee of Kamillethee zijn rustgevend voor de blaas en stillen de ergste pijn. Veel water drinken, houd de voeten en de buik warm. De vagina met afgekookt water schoonmaken en katoenen ondergoed dragen. Eventueel bij een ruwe ofwel geirriteerde vagina een beetje olie erop om het schrale te verzachten.
- Margriet

Voor blaasontsteking en het voorkomen ervan: Cranberrysap drinken, of thee van gedroogde cranberrys drinken, het helpt echt.
- Janny

Bij een beginnende blaasontsteking een stuk of 8 vitamine c tabletjes eventueel 2 keer per dag eten en veel drinken en de blaasontsteking verdwijnt.
- Petra Boers

Blaasontsteking: als je dit wilt voorkomen, plas dan altijd na het vrijen (als een vriendin met een nieuwe man ineens zo vaak blaasontsteking heeft weet u hoe het komt).
- Barbara

Veel water drinken, zelfs al vind je het niet lekker. Een paar dagen lang zo'n 2 liter per dag drinken om de blaas gevuld en nat te houden. In een te lege blaas kunnen bacteriën zich namelijk in een razend tempo vermenigvuldigen en dit wil je nu juist voorkomen! En dames: ALTIJD van voor naar achteren vegen na het toiletgebruik...
- Iona

Wat goed helpt is karnemelk drinken.
- Wilma v.d. Esschert

Bij chronische blaasonsteking is het raadzaam, iedere dag vitamine C 500 of 1000 mg. in te nemen. Dat houdt de zuurgraad in de blaas op peil en de blaas is minder gevoelig voor infectie. Dit advies kreeg ik van de Uroloog. En het werkt.
- Karo

Alsje voelt dat er blaasontsteking op komt zetten, neem dan meteen 3 paracetemol in en drink veel water. Dit is om de blaas te spoelen en een bepaalde zuurtegraad in je lichaam te krijgen, zodat bacterieen sneller het lichaam kunnen verlaten. helpt echt.
- Bianca

Gebruik Koemis koetjingthee(Reformwinkel) samen met vitamine C. Urine wordt zo zuur dan de bacterien kapot gaan. Werkt prima.
- Guus

Het helpt ook heel goed om na het plassen nog eens 30 seconden te blijven zitten en nog eens te persen. U zult zien dat er er altijd nog wat druppels uit komen. Dit kan, per toilet bezoek, een paar keer herhaald worden (juist deze kleine beetjes zijn belangrijk weg te plassen omdat hier nog veel bacterien in zitten die de blaas continue blijven irriteren). Ook is het raadzaam om in het toilet een glas naast het fontijntje te zetten en jezelf dwingen 2 glazen te drinken. Het doet nl veel meer pijn als je een heel klein plasje elke keer hebt dan als je een normale hoeveelheid kunt plassen.
- Saskia

Drink bij het begin van een blaasontsteking veel appelsap, door de zuurgraad van het sap zal de blaasontsteking snel verminderen.
- Yvonne

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:16

Goede preventie is na de sex plassen

en uh ja al het voorgaande