Ik heb een navelpiercing!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerabc

Ik heb een navelpiercing!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 11:10

Ja, hoor, het is er eindelijk van gekomen:
Ik heb gisteren een navelpiercing laten zetten!

Ik vond het best wel eng, maar uiteindelijk viel het wel mee. De naald was wel even auw, maar ik had de hand van mijn vriend om in te knijpen. En daarna de piercing er doorheen. Dat was eigenlijk een nog rotter en gemener gevoel.

Ik heb zeep meegekregen van Unicura en daarmee moet ik mijn navel 2x per dag wassen. Mijn navel is nog wel een beetje gevoelig, maar pijn doet het nu niet echt meer.

Hoe lang moet ik eigenlijk 2x per dag wassen met Unicura? De genezing duurt zo'n 4-6 maanden las ik in de brief die ik heb meegekregen. Maar ik neem aan dat ik niet een half jaar 2 x per dag hoef te spoelen?

Verder nog iemand ervaringen?

Rytm

Re: Ik heb een navelpiercing!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:11

Leuk!!

Ik ben ongeveer na 3 maanden gestopt met schoonmaken 2 keer per dag. Daarna deed ik het gewoon om de dag en steeds iets minder.
Je ziet het vanzelf wel als je weer meer moet schoonmaken.

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 11:35

Oké, dus jij hebt nog wel 3 maanden 2x per dag schoongemaakt.
Ik heb een klein potje met zeep meegekregen, dus vanmiddag maar even langs de winkel voor een voordeelverpakking !

Ik heb er trouwens nu een staafje van titanium (goudkleurig) inzitten met een steentje erin. Vond ik wel leuk.

Hoe is het trouwens het makkelijkst schoonmaken? Ik doe het nu zittend op de rand van het bad, en dan met de sproeikop op mijn navel. Denk dat als ik het gewoon aan de wastafel doe, ik niet overal bijkom zeg maar.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:52

Ja, bij mij ging ie steeds heel snel ontsteken dus ik ben best lang blijven schoonmaken.

En ik douch 2 keer per dag dus dan is het heel simpel schoonmaken.
Insoppen, paar keer heen en weer halen, laten intrekken en afspoelen.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:55

super zeg ik heb ook een eind een navelpiercing overwogen. Hopelijk geneest alles goed en ontsteekt het niet, veel plezier ermee

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:59

toen ik mijn piercing liet zetten
kreeg je gewoon een ringetje[mocht je nog niet kiezen staaf/ring]
alweer heel wat jaartjes geleden dus

de eerste weken heel goed schoonmaken indd
wattenstaafje,spul erop,op piercing en omliggende huid smeren
piercing heen en weer halen,daarna goed schoonmaken met water!!!
ennuh ook even een poosje niet zwemmen

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 12:13

3 weken niet zwemmen, zeiden ze. (ga nl. morgen over 4 weken op vakantie) Maar gelukkig ben ik niet zo'n fanatieke zwemmer...

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:20

Ik heb 2 jar gelden een tepelpiercing laten zetten, hetb er totaal niks van gevoeld, maar sinds 2 maand heb ik hem er uit omdat hij zo begin ontsteken, het schoohouden en schoonmaken van je piercing is zo vreselijk belangrijk en zorg echt dat je chirurgisch staal er in hebt en niet denkt op de markt kosten ze 5 eu. doe dat niet bij mij is het daardoor helemala mis gegaan

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 12:25

@ hicky: dat is niet zo fijn, dat hij ging ontsteken! Hoop dat dat bij mij niet gaat gebeuren, heb al eerder een onsteking gehad in mijn navel (zonder piercing) en dat deed enorm zeer!
Ik heb nu dus titanium erin zitten. Die vrouw zei dat als ik er na een aantal maanden een andere in doe, en hij gaat onsteken, dat ik dan weer deze van titanium erin moet doen. Want titanium is anti-allergisch en dat gaat de onsteking eerder weg.

Ik zal hem goed schoonhouden maar, want een nieuwe onsteking, zit ik niet echt op te wachten!

susie_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:36

Ik heb 5 weken geleden eentje laten zetten. Er zit een staafje in van chirurgisch staal met een blauw steentje.
Ik mocht er toen niet aanzitten en ook niet heen en weer halen, gewoon ervan afblijven en wachten tot hij vanzelf los ging (groeit niet vast volgens hun). Na 1 dag zat hij al los trouwens en kon hij alle kanten op.

Ik moet hem 2x per dag schoonmaken met een spulletje van de piercer. Dit is een samenstelling van Alcohol, Glucanol en Chloorhexedine. Het is een blauw goedje wat ik met een wattenstaafje om de bolletjes moet doen.

Tijdens het douchen veel schoonwater er langs laten lopen en eerste dagen absoluut een zeep in de buurt. De eerste twee weken niet zwemmen en niet in bad. In de zee zwemmen is wel weer goed. Zoutwater ontsmet ook.

Hij is bij mij nooit ontstoken oid. Heeft nooit gebloed (alleen toen ik dr een tik tegen aan had gekregen, maar dat was binnen een halve dag weer helemaal genezen). Ik doe wel eens (1x per week ofzo) in een zoutoplossing weken. Je neemt een borrelglaasje, doet er een theelepel zout in, kokend water erbij, laten afkoelen en dan omgekeerd op je navel zetten. Ik laat het ongeveer 10 min staan en dan goed droog maken.

Nu (5 weken later) maak ik het ongeveer 1x per dag of per 2 dagen schoon met dat spulletje van piercer. Het ziet er zo goed uit terwijl ik erg gevoelig ben voor dit soort dingen.

Veel plezier ermee!! Ik ben er ook ontzettend blij mee!

Horsesandme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:40

als je hem goed verzorgt is het zo genezen ik heb m 3jaar geleden laten zetten en had hem goed gewassen en er niet te vaak aanzitten als het aan het genezen is. Mijne was snel genezen ik ging terug naar de piercing shop en die zei dat het er goed uitzag en mocht een andere. Je moet gewoon ffies kijke hoe lang het duurt

Maar als het goed is is hier een centraal topic over hoor

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 12:46

Ja, dat centrale topic was ik al aan het zoeken, maar kon het zo niet vinden, vandaar een nieuwe...
Ik mag er inderdaad ook niet te veel aan zitten.
Als ik een tijdje gezeten heb, en dan weer ga staan, dan rekt mijn vel weer een beetje op. En dan lijkt het net of hij nog een beetje vast geplakt zit. Dus dan heb ik wel de neiging om hem weer even goed te doen zeg maar.
Ik zal de tip van de zoutoplossing onthouden!

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:49

Lang leve de lol

Ik heb hem nu zo'n 4 maanden ofzo.
En ik ben al tig piercings verloren en blijf overal achterhaken met broeken

Maar aah het staat wel heel mooi, piercings verwisselen is nog best een lastige klus en voelt niet fijn...

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:02

leuk hoor
Ik heb de mijne nu 5 jaar en m eigenlijk niet eens schoon mogen maken, maar moest er vanaf blijven.
Heb wel een aantal keer dat met dat glaasje en zoutoplossing gedaan.
Heel veel plezier iig ermee!

susie_anne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:15

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 13:28

Bedankt voor de link! Had nog niet bij het jeugdhonk gezocht

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:22

daarom een slotje