Eiken-processie rups?geprikt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Eiken-processie rups?geprikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:26

Afgelopen vrijdag ben ik op stal geweest, niks bijzonders.
Omdat er paarden waren uitgebroken, heb ik nogal tussen de bomen door moeten lopen(stalling ligt aan de rand van het bos)om paarden te helpen vangen.

Eenmaal thuis kreeg ik op veel plekken jeuk, er zaten ook plekjes. Ik dacht aan muggen, heb er After Bite op gesmeerd.
Twee uur na thuiskomst zwol mijn rechterhand enorm op(bij de pink-knokkel zeg maar,bovenkant hand)alsof het zwaar gekneusd was. Er zat ook daar een klein puntje zoals een muggenbeetje.

Nu, zondagavond,zijn alle plekken paarsblauw geworden, alsof het een blauwe plek is. De plekken zijn ook warm en jeuken nogal.
De wittige bultjes zitten er ook nog op.

Vandaag zag ik dus wel een bord staan waarop vermeld stond dat er in het bos Eiken processie rupsen zijn, die dus hun stekeltjes afwerpen en die kunnen dus zorgen voor jeukende pijn(heb ik), oogklachten(ik heb droge jeukende ogen) en ademhalingsklachten.

Wellicht is dit helemaal niets, heb ik gewoon pech dat ik gek op een steekbeest reageer,maar toch...zijn er hier mensen met deze verschijnselen of ervaring met die rups??

ben erg benieuwd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:28

Ja, ik heb er vorige zomer enorme last van gehad. Ze zitten hier in de bomen die langs het fietspad op weg naar school staan. Dus zonder jas naar huis fietsen ging al helemaal niet...Ik had alleen uitslag op mijn huid, vreselijk. Raar genoeg heb ik er deze zomer *klopt af* nog geen last van.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:30

inderdaad even afkloppen..
had jij echt ook bultjes ervan,of hoe zag het eruit?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:33

Anoniem schreef:
inderdaad even afkloppen..
had jij echt ook bultjes ervan,of hoe zag het eruit?

Ja, allemaal rode bultjes, op mijn benen, in mijn gezicht, op mijn armen, vreselijk. Wij hebben trouwens wel een gel die verkoelend werkt, die heet Mentho10. Kan ik je er echt tegen aanraden!

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:12

mijn zus heeft het vorig jaar ook gehad. Erg vervelend, maar ze had er niet zoveel last van als de ts.