Wie heeft er last van spanningshoofdpijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yootje15

Wie heeft er last van spanningshoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 21:31

Haai,

Ik heb een vraagje, ik heb last van spanningshoofdpijn. Dat houdt in dat als ik spanning voel (bij een ruzie, toets of iets anders waar ik me druk over maak) hoofdpijn krijg. Soms hoeft er niet direct spanning te zijn, om hoofdpijn te krijgen. Ik heb het nu al ong. een half jaar of nog langer. En ik wil weten wie dit ook heeft en wat jullie hieraan doen?

Ik volg therapie en heb vroeger paracetamol geslikt, maar ik heb nu het idee dat het allebei nog niet echt werkt!

Wat doen jullie hiertegen?

Groetjes, Yo

Prrrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:33

Ontspanningsoefeningen voor je rug en nek, ademhalingsoefeningen... en als ik echt merk dat het aan mijn werk ligt doe ik wat aan de oorzaak van de stress.

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 21:35

Wat voor oefeningen zijn dat dan?

PolosportJ

Re: Wie heeft er last van spanningshoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:45

ja, ik meld me ook. heb het ook gekregen sinds ik mijn nieuwe opleiding volg. Het begint achter mijn oog of vanuit mn nek. heb het alleen aan de rechterkant. Het is echt een enorme bonzende pijn. En als het flink achter mn oog zit heb ik echt behoefte om mn oog eruit te prikken ofzo. Ik heb het direct als ik stress heb. Als ik overstuur ben dan heb ik ook echt meteen. Verder heb ik het ook wel gewoon. dan word ik er wakker mee ofzo..
Ben der voor naar de manueel therapeut geweest. Die heeft me een aantal x gekraakt enz. Toen had ik eventjes niet maar een week later kwam het nog heftiger terug dan eerst
ja verder idd ook oefeningen mee gehad om mijn schouders los te maken maar mij helpt het niet.
Je moet dan met je schouders ronddraaien en met de hoofd voorzichtig draaien enz...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:49

Ik heb het jaren gehad en heb een edelsteen gedragen en ik was er daarmee snel vanaf.

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:51

Ik heb dr ook last van, wordt er soms mee wakker als ik me de vorige avond ergens heel druk over heb gemaakt.
In de vakantie werd mijn paard ziek en mn ouders waren op vakantie, 's avonds kwam alle spanning eruit en had ik me toch een hoofdpijn en last van mn nek.
Meestal neem ik dan een zware asprine en ga even op bed liggen en dan gaat het wel weer.
En idd die oefeningen met je hoofd en schouders draaien probeer ik ook, ook met je duimen over je slaap masseren wil nog wel eens helpen.

PolosportJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:53

advil liquid caps werken bij mij trouwens ook super.. ben aleen nog beetje misselijk daarna maar de hoofdpijn is vaak weg. Is wel erg prijzig trouwens maar werkt super!

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 21:56

ja ik moet ook oefeningen doen met mijn hoofd en schouders rond draaien, maar omdat mijn nek zo vast zit doet dat nog onwijs pijn en stop ik er maar mee. Terwijl ik van binnen wel zoiets heb van, dat ik door moet gaan. Ik word er wel een beetje ziek van, dat het dus eigenlijk nooit overgaat!

Prrrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:08

Als je nek zo vast zit weet je ook wel waar je hoofdpijn vandaan komt, denk ik Meer oefenen! Losser maken!

Ik heb zelf altijd erg baat bij het afrollen van mijn rug (en ik ben zo stijf dat dat er niet uit ziet, maar dat mag de pret niet drukken). En wat bij mij ook erg helpt: op een stoel gaan zitten, helemaal voorover gaan zitten zodat je buik vlak over je benen zit en je hoofd dus voorbij je knieen, en dan je hoofd lekker laten hangen, met je armen ernaast. En LOSssssss.

Dat laatste kan je goed controleren door iemand die je echt vertrouwt je hoofd op te laten pakken. Die moet dan echt het hele gewicht dragen. Als je dat een paar keer gedaan hebt weet je wanneer je echt ontspant.

Hoop dat 't helpt! Maar het klinkt alsof je eerst eens met die nek aan de slag moet...

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:10

ik heb er ook last van, enige wat bij mij helpt is tabletten slikken....

Whoopi32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:11

ik ken het gevoel, pillen!!

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:16

Je rug en schouders laten masseren de afvalstoffen moeten eruit, tis heel pijnlijk maar tis het enige wat het opheft. Doe dat zo,n 3 keer per week.

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:21

Ik heb het ook, spierspanningshoofdpijn.
Wat eigenlijk wel raar is want ik heb niet veel last van stress.
Maar ik merk wel dat als ik me ergens op verheug ik áltijd hoofdpijn heb.
Wat ik er tegen doe om het weg te laten gaan heb ik nog niet ontdekt.
Ik heb inmiddels alle medicijnen er tegen gebruikt en niks helpt.
Soms laat ik mijn moeder mijn rug en nek masseren en dat is wel ontspannend maar of dat nou écht helpt?

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 11:44

ja, ik word ook wel eens gemasseerd, maar dat helpt dan nooit lang. Vooral als je je dan weer druk maakt om iets, is het zo weer terug!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:31

Ik heb het in de 5e en 6e van de middelbare school gehad. Ik wilde graag cum laude slagen, omdat ik een lotingsstudie had. Dus had mezelf best wel onder druk gezet. Natuurlijk is dit niet gelukt en ben ik uitgeloot
Maar meestal kwam halverwege de toets vreselijke hoofdpijn opzetten en kon ik eerst 3 uur met paracetamol naar bed. De laatste 2 toetsperiodes slikte ik gewoon voor de toest paracetamols, zodat ik die toets goed kon maken en daarna rustig verder leren. Maar echt gezond is anders natuurlijk

Nu studeer ik, heb het naar mijn zin en maak me absoluut niet meer druk om mijn tentamens. Echt heerlijk en de hoofdpijn is ook weg!

Ik weet eigenlijk niet echt iets wat je ertegen kunt doen. Behalve zorgen dat de spanning verdwijnt. Zorgen dat je voldoende zelfvertrouwen hebt en verder heeft iedereen denk ik z'n eigen gewoontes om zijn spanning weg te laten vloeien... Je gedachtes ergens anders op zetten en bij ruzie ofzo flink gaan sporten.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:51

Ja, ik heb het ook...en dat komt ook doordat mijn schouder/nek vastzit. Als ik gespannen ben dan span ik ook (onbewust) die spieren aan met als gevolg hoofdpijn. Soms helpt een ibuprofen, maar het enige wat bij mij altijd echt helpt is gaan slapen. Dan ontspan in mijn spieren en als ik wakker wordt heb ik geen hoofdpijn meer.

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:34

Ik heb het ook dus [had net al iets in een ander topic erover neergezet]. Al een jaar of vier? Heb er lang mee rondgelopen, toen naar de dokter geweest, recept voor een of andere pijnstiller gekregen, hielpen niet voldoende dus toen doorverwezen naar de fysio. Die kraakte mijn nek maar ik had geen zin om drie keer per week daarnaartoe te gaan.
Na mijn eindexamen werd het opeens wel heel erg extreem, doorverwezen naar manueel therapeut en dat hielp echt heel goed. Bleek ook nog andere problemen te hebben, heupen stonden redelijk scheef, en nog wat andere dingen. Mijn hele ruggegraat zat vast, inclusief nek, schouders, schouderbladen. Na een sessie of twintig was het weer redelijk normaal, maar het bleef wel terugkomen...hij heeft me aangeraden om te gaan sporten [ook omdat ik toen een enorm slechte weerstand had en dus heel vaak ziek was en zowat chronisch verkouden] en dat was echt een geweldig advies. Maar ik ben er nog steeds niet van af. Zoals ik ook al zei in een ander topic begin ik de dag met 4 valeriaanpilletjes [valdispert], en dat werkt best goed. Alleen nu merk ik dus dat het weer is uitgewerkt. Ik krijg echt bij het minste of geringste hoofdpijn, er hoeft maar ergens een slechte sfeer te hangen en het is alweer zo ver :/ Ook als mensen de hele tijd aan mijn hoofd zeuren of op een harde/vervelende toon tegen me aan praten krijg ik last van mijn kop. Vaak ook zwarte vlekken voor mijn ogen, droge mond, steken in mijn hele gezicht, met name mijn kaak.
Mieke_lotte, dat deed ik ook altijd [slapen], maar dat schijnt juist een van de dingen te zijn die je NIET moet doen. Wel heel moeilijk om er dan niet aan toe te geven he? Maar je ontloopt je probleem dan alleen maar eigenlijk, bovendien raakt je hele lichaam erdoor ontregelt wat op de lange termijn alleen maar voor MEER hoofdpijn zorgt.
Iig kan ik iedereen manuele therapie + sportschool aanraden!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:04

Ik heb dit al een hele poos de4 spanning loopt op en uit dit dan uiteindelijk in hoofdpijn.

Bij mij is het alleen zo dat als ik dit heb, ik moet overgeven op een gegeven moment en het dan ook gelijk helemaal over is.

Ik weet nu niet of het spanningshoofdpijn of migraine is maar aangezien ik het altijd heb als ik me druk maak om iets denk ik spanningshoofdpijn....

Kan geen medicijnen slikken en ben nog nooit naar de huisarts geweest....weet alleen dat het gigantisch vervelend is omdat ik het neit voel aankomen. Kan wel bedenekn nu kan ik het krijgen maar het komt zo plots...

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:15

Ohja nog iets: zwarte thee wakkert het bij mij ook aan...vermijd het zoveel mogelijk, als ik nu weer aan de earl grey ga zoals ik eerst deed komt het geheid per direct terug. Kruidenthee is beter denk ik.

enid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 23:39

Ik heb het ook.. na een vrij moeilijke tijd waar veel gebeurd is kreeg ik ook erg last van hoofdpijnen en heel mijn rug,nek en schouders zaten vast en deden zeer. de dokter zei dat ik aan de hoofdpijn niks kon doen dan rusten en ben naar de fisio geweest een aantal keer maar dit heeft nie tgeholpen. de hoofdpijnen zijn wel minder geworden amar als ik me ergens druk om maak dan komt het weer terug.
heb deze week weer heel de week last van die hoofdpijn..en mijn nek doet daarbij ook erg zeer..

het enige wat ik eraan doe is rusten en me proberen te ontspannen..ook al gaat dat bijna niet

Meisje201

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:51

Ik heb het ook,
daarom neem ik als ik weet als ik bijvoorbeeld nieuwe dingen ga doen, zoals op stage ofzo, of als ik toetsen heb, 3 dagen vantevoren begin ik met 2 dagen 2x daags 1 paracetmol, en die laatste dag ervoor neem ik 3x daags 1 paracetemol en dat hou ik aan tot de spanningen weer over zijn.
moet het helaas wel zo doen want als ik eenmaal hoofdpijn heb kom ik er erg slecht weer vanaf, zeker in spannende tijden.
en het werkt eigenlijk goed bij mij

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 10:27

Ik heb ook een hele tijd lang paracetamol geslikt, maar op een gegeven moment werkte het bij mij niet meer en ben ik er maar mee gestopt. Ik slik nu niks meer. Maar ik merk wel dat als ik paardrij, de hoofdpijn minder wordt omdat je dan niet met jezelf bezig bent maar met je paard.

SuzannedG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:30

Ik ben naar de dokter geweest en daar heb ik migrafin van gekregen.. tegenwoordig neem ik dat niet meer want ik werd er misselijk van. Nu draag ik een armband van edelstenen tegen de hoofdpijn, nooit gedacht dat het zou helpen maar het werkt.

apenstaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:40

Meld zich!. Sinds kort is bij mij ook de diagnose spierspanningshoofdpijn gesteld. Sinds een val van een paard vorig jaar heb ik bijna continue hoofdpijn/nekpijn.

Vorig jaar oktober ben ik begonnen met fysiotherapie en naar zijn idee was er echt iets mis met mijn nek. Een paar weken geleden is na onderzoek er (gelukkig) niets mis met mijn nek, maar de hoofd/nekpijn is er nog steeds. De neuroloog hield het op diagnose spierspanningshoofdpijn.

Nu heb ik vorig jaar wel stress gehad. Hier ben ik nu wel vanaf. De neuroloog is van mening dat de spieren door de val een enorme klap hebben gehad en zich niet meer kunnen ontspannen. De fysio heeft de boel niet los kunnen krijgen.

Ik ben nu naar mensendieck gestuurd, echter het vertrouwen dat deze mijn klachten gaat verhelpen is er niet. Ik heb al mensendieck gehad voor mijn rug hernia. De huidige therapeute is van mening dat het meer uit de boven en onderrug komt ipv de nek. Dus alle deskundigen zijn het weer heerlijk met elkaar eens.

Pijnstillers probeer ik zo min mogelijk te nemen. Zij helpen tegen het symptoom en niet de oorzaak, tevens is het zo dat door pijnstillers ook hoofdpijn kan ontstaan. Verder krijg ik meer last van mijn darmen als ik teveel van die zooi slik. Helaas heb ik dus geen oplossing en ben nog zoekende naar iemand die me hier vanaf kan helpen.

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:43

* meld zich ook*
idd ook bij overstuur zijn , veel drukte in korte tijd met alles en nog wat, te druk/te hard bezig zijn of iig drukker/harder dan goed voor mij is.
Ook last van niet goed worden als ik in ruimtes ben met veel mensen, een zaterdag middag in de stad , zelfs als ik 20 minuten in de bieb rekken met boeken heb afgezocht voor leuke boeken.