Ik heb het ook dus [had net al iets in een ander topic erover neergezet]. Al een jaar of vier? Heb er lang mee rondgelopen, toen naar de dokter geweest, recept voor een of andere pijnstiller gekregen, hielpen niet voldoende dus toen doorverwezen naar de fysio. Die kraakte mijn nek maar ik had geen zin om drie keer per week daarnaartoe te gaan.
Na mijn eindexamen werd het opeens wel heel erg extreem, doorverwezen naar manueel therapeut en dat hielp echt heel goed. Bleek ook nog andere problemen te hebben, heupen stonden redelijk scheef, en nog wat andere dingen. Mijn hele ruggegraat zat vast, inclusief nek, schouders, schouderbladen. Na een sessie of twintig was het weer redelijk normaal, maar het bleef wel terugkomen...hij heeft me aangeraden om te gaan sporten [ook omdat ik toen een enorm slechte weerstand had en dus heel vaak ziek was en zowat chronisch verkouden] en dat was echt een geweldig advies. Maar ik ben er nog steeds niet van af. Zoals ik ook al zei in een ander topic begin ik de dag met 4 valeriaanpilletjes [valdispert], en dat werkt best goed. Alleen nu merk ik dus dat het weer is uitgewerkt. Ik krijg echt bij het minste of geringste hoofdpijn, er hoeft maar ergens een slechte sfeer te hangen en het is alweer zo ver :/ Ook als mensen de hele tijd aan mijn hoofd zeuren of op een harde/vervelende toon tegen me aan praten krijg ik last van mijn kop. Vaak ook zwarte vlekken voor mijn ogen, droge mond, steken in mijn hele gezicht, met name mijn kaak.
Mieke_lotte, dat deed ik ook altijd [slapen], maar dat schijnt juist een van de dingen te zijn die je NIET moet doen. Wel heel moeilijk om er dan niet aan toe te geven he? Maar je ontloopt je probleem dan alleen maar eigenlijk, bovendien raakt je hele lichaam erdoor ontregelt wat op de lange termijn alleen maar voor MEER hoofdpijn zorgt.
Iig kan ik iedereen manuele therapie + sportschool aanraden!