Hartslagfrequentie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

scooby

Hartslagfrequentie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 13:04

hoihoi,

Ik heb wat vraagjes over hartslagfrequentie.

zijn er mensen met een vrij lage HF?
In hoeverre hebben jullie daar last van?
Of heb je juist een hoge HF?
Is dit in combinatie met ziektes oid?

Gr. Jocelyn

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:45

Ik zit redelijk laag, rond de 60, maar verder geen problemen, sporters zitten vaak in rust nog veel lager Heb daarbij ook een erg lage bloeddruk, wat weleens vervelend is als je een tijdje hebt gezeten of gelegen. Als je dan opstaat wordt de hele werels even zwart

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 17:49

Weet je misschien ook wat ze onder rust verstaan?
Volgens mij betekende dat plat liggen zonder te slapen, of niet?

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:53

Volgens mij gewoon rustig zitten of liggen, zonder spannende boeken of computerspelletjes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:09

Volgens mij is tussen de 60 en de 80 wel normaal. Het verschilt per persoon. Ik heb het laatst eens geteld, toen had ik 80. Sporters hebben over het algemeen een wat lagere hartslag in rust.
In rust is gewoon als je ontspannen/rustig bent.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:39

Ik zit heel laag. Als ik lig zakt hij zelfs soms onder de 40, normaal heb ik tussen de 40 en de 50. Bij mij gaat het samen met een heel lage bloeddruk, 90/45, soms lager.
Ik weet dan mijn linker hartkamer niet helemaal in orde is, maar ik weet niet niet of het een met het ander te maken heeft.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 00:12

Ik heb ook een hele lage hartslag, zelfde als Lusitana, tussen de 40/50 in rust. Bij mij gaat het samen met een groot hart.
Ik ben er op onderzocht, en afgezien van het feit dat mijn hart groter is dan normaal is er niets afwijkends. Mijn bloeddruk is iets aan de lage kant, maar niet zo laag dat ik er last van heb.

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:11

Mijne is erg hoog
Ik heb geen idee hoeveel hij is in rust, maar als mijn hartslag gemeten moet worden schiet ie omhoog. Laatste keer was hij 150 bpm

Gelukkig weet ik dat mijn hartslag omhoog gaat als hij gemeten wordt, maar anderen schrikken er nog wel eens van.

Ik heb geen hartafwijkingen of ziektes, dat is zeker want er zijn genoeg hartfilmpjes gemaakt.

Chita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:29

Mijn hartslag is ook aan de lage kant, zo rond de 50. Geen problemen verder mee. Normaal is tussen de 60 en 80, dus zo heel ver zit ik er ook niet vanaf.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:23

Ik wil even toevoegen dat mijn hart veel te lijden heeft gehad van anorexia toen ik jong was en ik vraag me af of er bij jullie ook verband is met jullie gewicht en hartslag, ik bedoel, hoe magerder hoe lager de hartslag bv?

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:25

Is bij mij niet. Ik ben zeker niet dik ( 1.75 m, 60 kg) maar heb wel een enorm hoge hartslag. Ik heb geen idee wat mijn hartslag is in rust maar ik vermoed dat hij wel iets hoger is dan gemiddeld.

Er is iig geen pathologische oorzaak voor, mijn bloeddruk is ook niet te hoog (112 - 70 ). Ben gewoon een vreemd geval denk ik

Chita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:06

Ik heb een hartslag aan de lage kant, maar ik ben niet dun. Ook niet dik, maar gewoon normaal. Denk niet dat dat er wat mee te maken heeft. Ik weet niet wat de oorzaak is.

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 14:23

Nou ik heb zelf dus ook een best lage hartslag, rond de 45 in rust.
Ik heb echter geen geweldig conditie.
Ik merk dat ik vrij snel op slaapstand ga, als ik in een collegezaal zit of op mijn werk, was benieuwd of meer mensne daar last van hebben.

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:27

Lusitana schreef:
Ik wil even toevoegen dat mijn hart veel te lijden heeft gehad van anorexia toen ik jong was en ik vraag me af of er bij jullie ook verband is met jullie gewicht en hartslag, ik bedoel, hoe magerder hoe lager de hartslag bv?

Volgens mij is daar geen verband tussen, maar heel dikke mensen hebben wel een hogere bloeddruk (en hartslag?) over het algemeen, omdat het nou eenmaal meer weefsel is zal het hart dan ook wel harder moeten werken..

Chiwawa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:33

50 bpm op de middag in rust... lang leve de sport

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:36

Yessy schreef:
Lusitana schreef:

Volgens mij is daar geen verband tussen, maar heel dikke mensen hebben wel een hogere bloeddruk (en hartslag?) over het algemeen, omdat het nou eenmaal meer weefsel is zal het hart dan ook wel harder moeten werken..

Er is wel een bewezen verband tussen anorexia en hartkwalen (insufficientie met name), maar ik weet niet waar de omslag ligt, oftewel, hoe mager moet je zijn voordat je hart langzamer wordt, vandaar mijn vraag...

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:19

Maar hartfalen en een langzamere hartslag zijn totaal verschillende dingen, meestal krijg je juist een snellere hartslag bij hartfalen, doordat er minder bloed per slag wordt rondgepompt, je bloeddruk lager wordt en dankzij wat reflexen de hartslag dan wordt verhoogd..
Het is het punt wrs waarop de voedingsstoffen die je nog in je lichaam hebt, naar belangrijker organen gaan dan je hart, en dat zal niet snel gebeuren, dus gewoon mager zijn heeft geen nut (anders had ik er ook last van moeten hebben )