pericarditis? iemand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chiwawa

pericarditis? iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 13:34

Ik ben vorig jaar met spoed opgenomen wegens een hevige pericarditis... Ik heb toen lange tijd op de hartbewaking gelegen... de oorzaak was bij mij een influenza-besmetting... Ik weet dat de ziekte meestal bij zeer oude mensen vorkomt, maar aangezien ik nog steeds hinder ondervind, zoek ik mensen die hetzelfde hebben / hebben gehad...

Chiwawa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 20:54

nou... het is blijkbaar heel zeldzaam... dan zet ik mijn zoektocht wel verder op internet.. er moet toch iemand zijn....

Spetter

Re: pericarditis? iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:43

Ontsteking van het hartzakje bedoel je toch? Heb het 2 jaar geleden gehad. Tenminste, dat was wat ze toen aannamen. Ik heb in totaal ongeveer 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Maar toen ik ontslagen werd zeiden ze dat het niks was. DUs wat het was weet ik niet. In eerste instantie zeiden ze dat die pericarditus door een virus kwam. Klachten waren, hevige pijn op de borst, trok door via de hals naar de kaak naar de oren. Met name inademen zeer pijnlijk en bewegen en draaien ook. Kreeg het iig spaansbenauwd er van. Het is bij mij nog 2 keer terug gekomen in minder heftige mate. Toen gewoon rust en pijnstilling genomen.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:59

Heb het even voor je opgezocht in mijn studieboeken.

Ontsteking van het pericard (het hartzakje), vaak als virusinfectie soms als onderdeel van een algemene ziekte, zoals collagenosen, hypotheroidie, polyserosititis, hartinfarct, tbc,uremie, chronische pericardititis met afzetting van calciumzouten en meerdere ziektes. Maar gezien het bij jou om een virusinfectie ging heb ik niet alles over geschreven evt. klachten heb ik nog niks over kunnen vinden, wel wil ik dingen voor je vragen op mijn stageadres. Mocht je nog vragen hebben pb me dan maar

Chiwawa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 10:55

Ik heb een heilige schrik dat het terugkomt... dat is eig mijn grootste zorg

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:13

Een oud stalgenootje van mij had dat ook. Uh, ze is niet oud, maar stond vroeger bij mij ops tal. Zij was geloof ik jaar of 20 toen ze dat kreeg. Heeft er erge tijd last van gehad, verschrikkelijik moe daarna en lange nabehanelingen. Weet de exacte naam niet wat zij had, maar heb herken het wegens dat onstoken hartzakje..

Veel beterschap. Mss dat er een forum is oid? als je via dat woord op google zoekt?

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:23

Chiwawa schreef:
Ik heb een heilige schrik dat het terugkomt... dat is eig mijn grootste zorg

Dat kun je niet uitsluiten nee. Het is ook niet gezegd dat het wel terug komt! Maar hoe moeilijk het ook is, probeer wel gewoon verder te gaan anders heb je straks helemaal geen leven meer