Knobbeltje in borst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 15:50

Vanaf vorige week had ik steeds veel pijn in 1 borst. Toen ik thuis kwam uit het werk en ging douchen voelde ik een hard knobbeltje ongeveer zo groot als een knikker boven in mijn borst. Ik dacht eerst dat het misschien wel weg zou gaan maar nu ong een week later zit het er nog en doet het nog steeds zeer.

Ik maak me er best veel zorgen om. En probeer steeds de dokter te bereiken om een afspraak te maken. (of is dit te overhaast?)

Heeft een andere bokker dit wel eens meegemaakt, tips, of er ervaring mee?

Sorry voor het verhaal maar ik moest het even kwijt.

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:52

Ik denk dat je inderdaad naar de doktor moet gaan..

Een kennis van mij had het ook, en dat bleek een tumor te zijn..
Ik zou inderdaad snel naar de doktor gaan!

debbiejansen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:53

kan inderdaad heel gevaarlijk zijn zo maar snel gaan !!! kan namelijk kanker zijn

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:56

Jeetje, kort door de bocht is ook een vak he dames? (eva en debbie)
Volgens mij is het een 'goed teken' dat het zeer doet. Een tumor (goed of kwaadaardig) schijn je niet te voelen.
Gewoon mee naar de dokter gaan hoor! Zowieso verstandig, dan ben je er mooi snel bij, en wel zo prettig voor je eigen gemoedsrust.
Het kan vanalles zijn. Onstoken kliertje, cyste, etc.
Laatst bijgewerkt door Concorde op 18-05-06 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Toke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:57

Ik heb het zelf ook ooit meegemaakt.
Kwas ook superongerust. Bij mij zat het rechts boven in mijn borst. Ben toen ook zo snel mogelijk naar de dokter gaan, en die stelde me al vrij snel gerust, omdat het zo hoog in mijn borst zat, was het waarschijnlijk gewoon een cyste.
Voor de zekerheid toch nog een echo laten maken en daar bleek het inderdaad een cyste te zijn.
Deze heb ik nu operatief laten verwijderen. Je kan ook het vocht eruit laten zuigen, en het blaasje van de cyste laten zitten, maar als er dan een knobbeltje achter komt, vind je dat niet zo snel terug.

Ik kan me levendig voorstellen hoe dat je je nu voelt !! Maar probeer zo snel mogelijk een afspraak te maken bij de dokter, zodat je zekerheid hebt !

Ik duim in ieder geval voor je dat alles goed is...

Sterkte !!!!

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:00

Kan me voorstellen dat je bezorgd bent. Ik denk dat je er verstandig aan doet om even bij de dokter langs te gaan om een en ander uit te kunnen sluiten. Het lijkt me een beetje voorbarig om te roepen dat het K zou kunnen zijn. Maar stél dat het toch iets is wat eruit moet, dan kun je er niet vroeg genoeg bij zijn.

Ik denk dat het voor je eigen gemoedsrust ook een stuk beter is dat je zo snel mogelijk even bij de huisarts langs gaat. Sterkte.

Lotje02

Re: Knobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:01

kan me ook voorstellen dat je schrikt. Ik zou voor alle zekerheid toch maar even langs de dokter gaan. Mocht er iets niet goed zijn, dan ben je er waarschijnlijk op tijd bij en mocht het wel allemaal goed zitten dan ben je in ieder geval gerustgesteld.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:01

In zo'n geval liever 1000x te vroeg naar een dokter dan 1x te laat. Het hoeft helemaal niets te zijn, maar als het wel wat is kan je er beter maar zo vroeg mogelijk bij zijn.

_Suus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:03

Mijn moeder heeft zoiets gehad.
Als je er optijd bij bent..
Is heet vaak goed te genezen..
Mijn moeder die had iets van sters of weet ik nie meer ..

Veel sterkte nOg

XxX

Riannetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:05

Ik heb ook wel eenn soort knobbetljes maar bij mij ''groeien'' ze nog.
Ik zou er wel mee naar de dokter gaan

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:06

Het is heel goed te snappen dat je hiervan schrikt, zeker als je ook nog eens op bokt hoort wat het allemaal kan zijn
Ik zou inderdaad voor de zekerheid even de dokter opzoeken, je weet maar nooit he, dan weet je tenminste wat het is!
beter vroeg dan te laat.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 16:41

Bedankt voor jullie lieve reactie's.
Ik maak zsm een afspraak bij mijn dokter. Ik hou jullie op de hoogte

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:22

En heb je de uitslag al ?

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:24

altijd als je ongerust bent de dokter bellen!
Veel beter voor je eigen gemoedsrust meid
Veel succes bij de dokter

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:11

dat vroeg ik me dus ook af, ik heb het aan de onderkant van mn borst maar iets engs zal niet gaan ontsteken ofzo toch? ik had 2/3 weken terug dus een knobbetje met een bultje er op, bultje kapot gemaakt en kwam viezigheid uit nu is het bultje weg maar je ziet nog wel een soort van vlekje zitten en dus ook een knobbel erin en doet idd ook zeer. maar neem aan dat het gewoon een ontsteking is. Had jij dit ook of alleen een knobbeltje?

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 11:54

ik heb het binnenin mijn borst valkbij het weefsel. Aan de buitenkant is niks te zien.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:41

Ik kan en ga je niet helpen met het vinden naar ''mogelijke'' kwaaltjes, maar ik wil je wel even veel succes en sterkte ermee wensen! Hou ons op de hoogte!

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:03

Weet je al wat meer?

Bij mij hebben ze ongeveer 7 jaar geleden een knobbeltje ontdekt. Na de dokter ben ik naar het ziekenhuis gegaan en daar een aantal onderzoeken ondergaan. Gelukkig niets ernstigs. Knobbeltje zat er nog een hele tijd en elk half jaar controle. Sinds een tijdje is het knobbeltje weg.

Rashja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:10

Mijn schoon moeder had daar 2 jaar geleden last van gehad.
Eerst dachten ze dat het een ontsteking was maar na 2 maanden was het nog steeds niet weg.
Toen hebben ze nog meer onderzoeken gedaan en daar uit bleek dat het een tumor was.
Die hebben ze toen verwijdert en hebben ze het onder zocht.
Daar uit bleek het gelukkig nog een goed aardig te zijn.
Maar ze had niet langer moeten wachten.
Ander zal het wel kwaat aardig geworden zijn.
Bij jou hoeft het natuurlijk zo niet te zijn.
Maar als ik jou was zal ik het maar wel na laten kijken.
Je weet maar nooit.
Heel veel succes.

Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:20

wilde 2 weken geleden ook een topic openen hierover, maar heb het niet gedaan. maar wil hier toch erg graag op reageren. 3 weken geleden voelde mn mam ook een grote knobbel in haar borst, ook ter grootte van een flinke knikker. binnen een week steeds meer last van, pijn. toch uiteindelijk maar afspraak gemaakt bij de huisarts. die nam het erg serieus en spoedafspraak gemaakt bij het ziekenhuis. in het ziekenhuis mammografie gemaakt en waren er zelfs 2 te zien. een kleinere zat er nog onder. echo gemaakt en punctie. uit de punctie is gekomen dat de grote 'maar' een cyste was en voor de kleine zouden ze het resultaat afwachten van de andere punctie. afgelopen maandag heeft de arts terug gebeld, het is een tumor. maar gelukkig een goedaardige het is goed ingenesteld en mag blijven zitten. maar ze moet wel de komende weken op controle blijven en dan elk jaar terug komen voor een mammografie. ben toch wel erg opgelucht, je weet maar nooit.

meis, maak een afspraak bij een arts, laat er naar kijken en laat het uitsluiten. heel veel succes en zal aan je denken! laat je het even weten allemaal?

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:21

Ik heb het ook gehad.Ik weet precies hoe je je voelt ik was echt bang gewoon ik dacht echt dat ik kanker had.Maar het bleek een ontstoken melk klier te wezen gelukkig.Die is operatief verwijderd.ik zal de dokter bellen en waarschijnlijk moet je even langs het ziekenhuis voor een echo en dan maken ze een afspraak.dus het hoeft niet iets heel ernstig te wesen hoor heel veel sterkte en laat je nog even weten hoe het afgelopen is?

Jessicoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:49

Ik zou echt heen gaan.. mijn moeder had t ook en aangezien ze wel eens lasthad van een opgezette klier.. wou ze niet heen.. ze dacht dat dat het was....
Maar met t doorzeuren vanmijn vader is ze maar heen gegaan....
Nou nog geen 3 week later was ze al onder t mes geweest! kanker!!:(.... de knobbel was eerst 1,5 na ong. anderhalf week was hij 4,5 cm .. dus zal voor de zekerheid wel even gaan!... Je weet het nooit.

Jessicoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:49

die .. moest niet een gaap poppetje zijn!! : O

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:56

[b]ELK knobbeltje, of het wel of niet pijn doet, moet worden onderzocht. Ga naar de huisarts is mijn dringende advies. Je zou anders niet de eerste zijn die maar besluit af te wachten en dan te laat is voor therapie een jaar later... Meestal is het goedaardig maar uitsluiten betreft kwaadaardigheid kan niet zonder nader onderzoek van een arts !. Succes !!!

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:54

Er was laatst ook al een topic op MW over viewtopic.php?f=136&t=591160&hilit= niet helemaal hetzelfde trouwens.

Een bultje in je borst is vaak op jongere leeftijd (begin 20) niks ernstigs. Dus: hoe oud ben je? Komt borstkanker in de familie voor?
Ook over het knobbeltje zelf kun je een aantal dingen zeggen: Is de huid erboven veranderd? Zit het aan de huid vast? Kun je het bewegen (is een goed teken), dus zit het niet vast aan het weefsel eronder? Ben je pas ongesteld geweest? Hoe lang zit het er al? Is het hard, zacht, met duidelijke grenzen (je kunt dan duidelijk voelen waar het bobbeltje ophoudt), pijnlijk?
Als je net ongesteld bent kun je het beste wachten tot een week na je menstruatie, dan zijn je borsten het rustigst. Meestal zal de huisarts je toch een maand laten wachten (nog een extra menstruatie) omdat het dan alsnog kan verdwijnen of verminderen.
Een huisarts zal gaan palperen (voelen) en kan dan vaak al redelijk beoordelen of het klierweefsel is of iets anders. Daarna laten ze je nog een maandje wachten om te zien of het verandert na een volgende menstruatie. Als hij/zij dan nog twijfelt word je doorgestuurd voor een mammografie (of een echo, zien ze hetzelfde op). Op een echo is heel goed te zien of er vocht in zit (cyste, komt nogal eens voor), of dat het mooi glad is aan de buitenkant (goedaardig) of dat het erop lijkt dat het kwaadaardig is. Daarna kunnen ze het weghalen, maar meestal doen ze een punctie. Dan halen ze een beetje weefsel weg en bekijken dat onder de microscoop. Dan is zeker of het goed of kwaadaardig is.
Veel succes en maak je nu niet gek, daar heb je op dit moment helemaal niets aan Als een arts iets vertelt wat je niet begrijpt, vraag dan verder.