ontstekingen na oksels ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

ontstekingen na oksels ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 22:49

Nu de zon zich weer wat vaker laat zien wil ik graag mouwloze t-shirts, haltertopjes of andere leuke kleding met bv spagetti-bandjes dragen. Dat betekent dus de hel die oksels ONTHAREN heet !!

Nou is het ontharen op zich niet zo'n probleem echter na een dag ontstaan in mijn oksels de meest pijnlijke ontstekingen, hoe ik ook ontsmet, wat ik ook smeer........doffe ellende en langdurig erg pijnlijk !

Wie heeft hier ook last van en wat doe jij er tegen ? ( behalve dan niet ontharen en dus t-shirts met mouwtjes dragen)

ellepel

Re: ontstekingen na oksels ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:54

hoe onthaar jij?

als je scheert, een mesje gebruiken met maar 1 snijvlak erin, en goede scheercreme.

gebeurt namelijk het volgende:
als je een mesje gebruikt met meerdere snijvlakken erin tilt de eerste de haar op en de 2e snijd de haar eraf.

doordat het in je oksels altijd warmer is heb je kans dat er een bacterie bijkomt je je zo dus kans krijgt op ontsteking.

zo heeft mijn huisarts het me verteld, sinds ik scheermesjes gebruik met maar 1 snijvlak erin heb ik er geen last meer van.
en na het scheren niks erop smeren,maar gewoon zo laten, pas de volgende dag deo gebruiken

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:58

Ik gebruik i.p.v. scheercreme, vaseline om mijn oksels te ontharen. Werkt bij mij perfect, geen les meer gehad van ontstekingen. Zoals ellepel al zei.... pas de volgende dag deo gebruiken.

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:59

Ja inderdaad pas de volgende dag deo gebruiken anders doet het echt zeer .

__Robijn__

Re: ontstekingen na oksels ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:17

Ik had het eerst ook. Maar het irritante vind ik. Bij mij zie je altijd en vaak nog stoppels.. Hoe komt dat dan ? Een epilady doet volgens mij super pijn

esther82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:13

Is harsen geen optie? Niet de meest prettige, daar ben ik me zelf ook erg van bewust. Maar het resultaat is echt geweldig!