Ik heb sinds een aantal weken erg last van mijn ogen, iedere keer een branderig gevoel en heb veel last van hoofdpijn. Ik draag al een aantal jaar lenzen en ik dacht dus dat misschien mijn sterkte van de lenzen niet meer klopte . Dus ik een afspraak gemaakt bij de opticien en kreeg dus te horen dat ik minder dan 50% zicht had! En dat er nog wat anders aan de hand was. Er zit vocht achter mijn oog o.i.d. en mijn bloedvaatjes zijn dichtgegroeid. De opticien vertelde mij dat ik een week mijn lenzen niet in mocht en dan weer terug moest komen. Na een week precies hetzelfde verhaal. Nu 2 weken verder heb ik niet het idee dat het vooruit is gegaan. Ik moet morgen terug voor controle en ben best zenuwachtig, ik heb namelijk eens rond geinformeerd en kwam uit op glaucoom.
Wie heeft dit ook gehad? En wat is je ervaring hiermee??
ja aik heb hier ook last van.. een tijd gelede kreeg ik mijn ogen niet meer open zat de hele dag te huile en kon bijna niks zien alleen een waas.. toen ben ik naar de dokter geweest zalf gekregen het was een bacteriele infectie.. het zou naar een week over moeten zijn en nu 3 maanden later is het wel ove rmaar nog steeds 's avonds en 's ochtends of tijdens het rijden en op de fiets branden mijn ogen heel erg net of er zand in zit
Ja, mijn ogen irriteren echt enorm vaker! Zeker 4 keer per week, en dan de hele dag. Erg irritant.. In de winter tranen ze heel snel als ik ook maar net buiten kom..
Ja dat had ik ook.. maar nu is het probleem meer dat ik erg wazig zie en het vocht en de bloedvaatjes. Ik ga trouwens morgen even mijn dokter bellen voor een verwijsbrief naar de oogarts, ik vertrouw het namelijk niet helemaal.
Snel bellen voor een afspraak hoor! Ik ben al jaren aan het rommelen met mijn ogen...ik heb aan 1 oog 30% zicht en het andere minder dan 30%. Snap trouwens niet dat de opticien niet heeft gezegd dat je beter naar de oogarts kan gaan. Vocht achter je oog? ik heb vocht achter mijn netvlies....dat wordt met druppels bestreden. Meis...echt doen hoor naar de oogarts...ik heb ondertussen al 2 staar operaties ondergaan en het zicht wordt bij mij nooit meer beter dan die 30%.
Ja ik weet niet precies waar het vocht zit, ja ergens bij/in/rond me oog. Ik heb vandaag de dokter gebeld en kan vanmiddag een verwijsbrief halen en gelijk bellen.
@Meys Wat heb je dan precies aan je ogen?? Normale staar?? Ik ben zo bang dat ik ook zo iets heb. mag ik trouwens vragen hoe oud je bent
Het begon bij mij met regenboogvliesontsteking...dit is behandeld met druppels (predforte) dit is echter te vaak gebeurd..of ik bedoel heb het te lang gebruikt en daardoor (en door de reuma) staar gekregen (grijze staar, zag dus echt niks meer) Ik ben 33 jaar en ben al zo'n 8 jaar denk ik aan het rommelen met mijn ogen.
Ik maak bijna geen traanvocht aan. Ik moet dus heel vaak met kunsttranen druppelen want anders schuurt mijn ooglid het hoornvlies kapot met alle gevolgen van dien.
Een vochtmeting is een onderzoekje van niks dus misschien ook de moeite waard om te laten doen?
@meys Pff das idd wel erg, en nu zeker iedere keer controle enz? En draag je een bril of lenzen?? Ik wil namelijk zelf geen bril dragen wordt gek van dat ding!! Zelfs als ik in bed lig voel ik dat ding nog op mijn neus Ik ga zo eerst voor controle naar de opticien en dan door naar de arts die verwijsbrief halen.
@Saar Ik neem aan dat als ik naar de oogarts ga dat ze dat ook doen .. aangezien ik te veel vocht heb laat maar zeggen. Is dat ook hetzelfde onderzoek als drukmeting? Ik heb gelezen dat het allemaal pijnloze onderzoeken zijn gelukkig.
Het is volgens mij niet hetzelfde als een drukmeting. Je krijgt in ieder oog een papieren strookje en daar moet je dan een paar minuten mee blijven zitten met je ogen dicht. Het is een beetje irritant maar het doet absoluut geen pijn.
Odys, ik heb jarenlang lenzen gehad maar dat kan nu niet meer...dus draag een bril....want anders zie ik dus echt niks. Ja ik sta flink onder controle...gister weer geweest, maar nu hoef ik niet zo heel vaak omdat ik zwanger ben en ze toch niet heel veel kunnen doen en ik kan zelf een hoop met de druppels...ik merk heel goed als het weer slechter wordt dus dan ga ik meer druppelen.
Drukmeting doet niet pijn...je oog wordt verdoofd met een druppeltje en dan zetten ze wat op je oog om het te meten. Ik heb zelf ook kunsttranen in huis voor het geval dat..heb ook vaak last van droge ogen maar dat heeft bij mij ook te maken met de reuma.
Ik heb er ook last van hier iedereen bij ons trouwens..het schijnt door het weer te komen dat er zoveel stuifmeel in de lucht zit waardoor je ogen erg gaan irriteren, bij ons is het zelfs zo duidelijk dat de auto's tuinstoelen alles onder de stuifmeel zit, loop dus nu altijd met een zonnebril op
Nou ik ben vanmiddag bij de opticien geweest en op zich was het allemaal redelijk positief. Hij heeft eerst geprobeerd om gewoon een meting te doen, die dus goed ging en hij vertelde me dat ik weer bijna 100% zicht had. ( pfieuwww ) . Ook heeft hij een klein onderzoekje gedaan met contrastvloeistof ( jeej heel de wereld was geel ) om te kijken van hoe en wat met het vocht, en ook dit was een stuk verbeterd. Ik ben eigenlijk vergeten te vragen hoe het nu met de bloedvaatjes ervoor stond Ik was namelijk erg blij met dit nieuws!! Ik mag me lenzen weer in, wel hebben mijn ogen door dit alles weer een opdonder gehad en zijn ze achteruit gegaan, maar ach.. Wel ga ik morgen nog voor de zekerheid de oogarts bellen voor een afspraak maar hier staat een wachttijd van 2 tot 6 maanden voor!!
@ Hicky Bij mij heeft het niets te maken met het stuifmeel o.i.d. Het probleem was dat er vocht ergens rond/achter/in mijn oog zat en dat mijn bloedvaatjes dichtgegroeid zijn.