+ ik wil geen medelijden, dat heb ik al genoeg gehad en ik wordt er helemaal knettergek van..

Ik heb een psychische ziekt: Trichotillomanie (ofzo iets) maar het wordt afgekort als TTM.
Het houdt in dat je haren uit je hoofd trekt en dan op eet [klinkt raar, weet ik]
Nu komt het vervelende: die haren zijn superscherp dus ze kunnen op een gegeven moment je darm opensnijden. Als je niet snel genoeg in het ziekenhuis weet te komen ga je er dus dood aan.
Daar ben ik heel erg bang voor, maar ik kan niet stoppen.
Je zal denken dat het is van: stop gewoon. Maar zo gaat het niet, het is een dwanghandeling, een soort verslaving.
Ik wordt er gewoon niet goed van, het is een soort 'handicap'
ik kan niet met mijn vrienden en vriendinnen naar het zwembad omdat ik niet kan zwemmen (ik draag een haarstuk achtig iets dat los gaat in het water)
Ook kan ik mijn haar niet doen zoals ik het zelf wil, het moet elke dag hetzelfde zitten omdat anders te zien is dat ik half kaal ben.
De ziekte is erfelijk, maar het begint pas als je last hebt van stress etc..
Mijn vader en opa (zelfde kant van de familie) zaten ook altijd aan hun wenkbrauwen enzo te punniken, maar ze trokken het er niet uit. Dat is ook een vorm van de ziekte.
Ik ben al naar verschillende psychologen geweest, maar dat hielp niet.
Zijn er hier bokkers die er ook last van hebben en dat durven te zeggen? of er raad mee weten.
Waarschijnlijk blijft dit een leeg topic, maar ik kan het tenminste proberen..
Bedankt voor het lezen. Dit lucht heel erg op..