Bij ons zitten er momenteel afschuwelijk veel muggen en tja, die steken behoorlijk dus ik krab me onnozel. Veel (smeer)middeltjes helpen niet echt tegen de jeuk, of hebben/kennen jullie een wondermiddel?
Ik gebruik Prikweg van VSM; super spul. Tegen muggen heb ik spul uit Indonesie; perfect spul en geen last van muggensteken (moet ik me alleen niet vergeten in te smeren )
Ik heb vanmiddag geprobeert wat Zweedse Kruiden ( kruidenspul op basis van alcohol, wondermiddel uit grootmoederstijd) erop proberen te doen. Dit hielp, zoals veel middeltje, een klein beetje en tijdelijk. Dus ik heb nog geen jeukaanvallen kunnen stoppen met een middeltje.....
ik had iets van mijn vriend gehad die continu geur afgaf waar muggen niet van hielden en had een citroen achtig ruikende plant dat hielp jammer genoeg zijn beide overleden
Tijger Balsem (Tiger Balm) helpt ook goed en is tenminste niet zo'n chemisch goedje(heb er in Azie heel wat malariadragende muggen mee op afstand gehouden) Helpt zowel bij het voorkomen van prikken als voor erna. Citroen olie (in zo'n klein bruin flesje) van de Kruidvat werkt ook heel goed tegen de muggen (dus niet NA een beet)