Ik moet even wat van me aftypen. Sinds een paar maanden geleden is er bij mij vastgesteld dat ik wat 'constructie-fouten' had bij mijn rug.
Meer bepaalt: een vernauwing tussen mijn onderste ruggenwervels, een kromming in mijn ruggenwervel en de uitsteeksels van een van mijn wervels zijn vergroeit met mijn bekken. (aan een kant vergroeit, andere kant zit ie er tegen)
Hierdoor heb ik dus erg veel last van rug pijn, zowel hoge rugpijn (dus door die kromming) als lage. (door de andere twee

Mijn kinesist vertelde me dat ik beter kon stoppen met rijden. Volledig....Dit wil ik niet, Zeker niet tot ik mijn laatste ponyjaar heb uitgereden.
Hij zei ook dat als ik groter werd, ik meer last zou kunnen krijgen van mijn rug.
Ik kreeg dus oefeningen mee die ik netjes deed en nog steeds doe, maar ik krijg alleen maar meer pijn in mijn rug, ik heb nu meer dan ooit last van mijn rug. De oefeningen doen pijn, en eerlijk? Ik zie er het nut niet van in.

Ik kan het niet goed vinden met mijn kinesist, ik kreeg praktisch geen uitleg en die krijg ik nog steeds niet!
Zijn er mensen hier op bokt aanwezig die me wel wat uitleg kunnen geven?

Die oefeningen, kunnen die ook daadwerkelijk die kromming wegwerken?

Ik rijd nu met een elastische steun voor mijn rug.
Springen mag ik niet meer van mijn moeder. Een tijd geleden sprak ik er van om jumping te gaan rijden als ik een paard had, omdat mijn huidige pony nietkon springen. Dat was allemaal goed, ik zou in mijn moeders voetsporen treden.
De eerste 5 jaar zal ik niet gaan springen. Daar zorgt mijn moeder wel voor, ze wilde me eerst zelfs verbieden van nog op mijn kleinste pony te rijden (redelijk gekke pony, ze was bang datk zou vallen).

Ik weet absoluut niet hoe ik er mee om moet gaan. Mijn omgeving maakt het allemaal nog een beetje moeilijker door te doen alsof ik half dood ben en elk moment in twee kan breken

help?