Noodkroon AUW

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Noodkroon AUW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 20:06

Is er toevallig iemand met ervaring met een noodkroon. Ik heb er dus vandaag één gekregen en nu de verdoving is uitgewerkt....AUUUUWW!

Is dit normaal? Wie weet het?

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:54

Heb je een zenuwbehandeling gehad? De pijn na verdoving hoort, neem desnoods paracetamolletje als je het niet meer trekt. Na een dagmoet de pijn wel stukken minder zijn hoor, anders is de behandeling mss niet helemaal af nog en zal je tandarts het nog even schoon moeten spuiten onder de noodkroon.
Als je de kroon gewoon ter vervanging hebt gehad zonder vooraf gaande behandeling, houd het dan ook even goed in de gaten, want dat ding moet wel passen natuurlijk ook al is het een noodkroon..Succes.

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:53

Volgens mij redelijk nomaal; vader verging ook van de pijn.

Takkel

Re: Noodkroon AUW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:48

Ligt er idd aan wat voor een behandeling je hebt gehad. Indien dit een wortelkanaalbehandeling was, kan het daarvan zijn. Meestal krijg je een recept mee voor ibuprofen bruis 600 mg.... Anders kan je zelf een paracetamolletje nemen.

Het kan idd ook zijn dat je noodkroon te lang/groot is. Hierdoor wordt de druk op je kaak groter als je je kiezen op elkaar zet. Dit kan heeel veel pijn veroorzaken. Een kwestie van naar de tandarts teruggaan en de noodkroon wat afvijlen, zodat de druk wat minder groot wordt.

Een noodkroon heb ik trouwens ook gehad (voor een week ofzo), maar die viel er telkens uit :S
Het zit met een soort cement vast aan de opzet van je kies, maar 1 keer hard ergens op kauwen en je verliest hem.... heel irritant!

dorothea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 21:15

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties! Het gaat idd wat beter, de pijn van gisteren is stukken minder, wel heb ik een blauwe kaak, dus wat mijn tandarts gedaan heeft......
Of ik een wortelkanaalbehandeling heb gehad weet ik niet. De hele boel is verdoofd, dus dan kunnen ze van alles met je doen zonder dat je het door hebt
Heb vandaag even gebeld, en als het morgen niet over is, dan moet ik even langskomen.....heb ik niet zoveel zin in, gaan ze dadelijk weer allemaal enge dingen doen. Ik had gedacht dat een kroon geen pijn zou doen en dat viel dus even tegen!

Takkel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:33

dorothea schreef:
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties! Het gaat idd wat beter, de pijn van gisteren is stukken minder, wel heb ik een blauwe kaak, dus wat mijn tandarts gedaan heeft......
Of ik een wortelkanaalbehandeling heb gehad weet ik niet. De hele boel is verdoofd, dus dan kunnen ze van alles met je doen zonder dat je het door hebt
Heb vandaag even gebeld, en als het morgen niet over is, dan moet ik even langskomen.....heb ik niet zoveel zin in, gaan ze dadelijk weer allemaal enge dingen doen. Ik had gedacht dat een kroon geen pijn zou doen en dat viel dus even tegen!

Als je een kroon krijgt MOET er eerst een wortelkanaalbehandeling gedaan worden. De wortel moet dood zijn, voordat er een kroon op kan. Dus hoogstwaarschijnlijk heb je daar die pijn van. Dat duur t vaak een paar daagjes. Ibuprofen helpt er goed tegen. Sterkte!

dorothea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 20:28

@Takkel: oh, dan viel het dus best wel een beetje mee. Als ik van te voren had geweten dat ik een wkb zou krijgen, was ik vast heel zenuwachtig geweest!!