Vaak duizelig zijn, wat kan het zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Vaak duizelig zijn, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 18:34

De laatste paar dagen ben ik heel erg duizelig steeds....
Op mijn stage hadden ze gezegt dat ik wel eens een te lage bloeddruk kon hebben. ( verpleeghuis)

Ik eet toch goed vind ik zelf, hier een schema:
Op maandag, dinsdag en woensdag heb ik een vast ritme, dan zit ik op mijn stage:
's morgens om kwart over 7 2 boterhammen.
Dan om 10 uur eet ik nog 2 boterhammen.
Om half 12 eet ik weer 2 boterhammen daarna eet ik niks meer totdat ik thuis ben.
Ik ben dan om 6 uur thuis.

De rest van de week eet ik dit ook, alleen dan om andere tijden.
Gisteravond was ik heel erg duizelig, wilde iets pakken en werd heel erg duizelig en moest gewoon gaan zitten, anders ging ik er onder uit.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:36

lage bloeddruk heb ik ook, wordt 's morgens meestal al licht hoofdig wakker. als je gezond eet en leeft heb je het snel.
het is eigenlijk een teken van gezond zijn maar het nare gevolg is lage bloeddruk. heb je ook weleens ineens een drang voor zout eten? dan kan het heel erg goed. sowieso zorg als je duizelig wordt dat je wat zouts eet(dropje chips of in het ergste geval een beetje puur zout) kom je weer terug op aarde

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:38

Ik heb het ook.. Lage bloeddruk. Duizelig en zwart voor je ogen, erg irritant ja.
Je eet wel genoeg, maar drink je ook genoeg?

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:39

Ik heb zelf een bloeddrukmeter en hou het bij, maar ik slik kelpasan van Vogel en daar mee gat hij omhoog.

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:40

Ik heb het vooral met het warme weer gehad deze week! Als ik mijn hoofd al te snel omdraaide had ik het... nu nog steeds als ik veel gedaan heb! Lage bloeddruk kan, maar miss in combinatie met warmte, vermoeidheid oid?

renate85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:43

bloedarmoede misschien?

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:11

Ik heb ook soms last van een lage bloeddruk.
Bij echt slechte dagen kan ik nauwelijks op mijn benen staan. Dan wordt alles zwart voor mijn ogen als ik rechtsta, pas als ik me neerzet komt alles terug. Als ik van een stoel opsta krijg ik dan vaak ook plots een steek in mijn hoofd, alsof er iemand met een hamer op mijn hoofd slaat.
Ik heb voor als ik het echt erg heb(dus niet meer op mijn benen staant) pilletjes om mijn bloeddruk te verhogen. Maar dat gebeurt maar eens in de zoveel jaar. Voor de rest heb ik het advies om veel zout te eten en ook veel water de drinken, vooral op warme dagen.

Ik zou dus eens je bloeddruk laten controleren. Maar het hoeft daar ook niet van te zijn, dus als dat in orde is, kan eens bloed trekken geen kwaad wanneer je er regelmatig last van blijft hebben. Misschien kom je wel iets tekort .

dorothea

Re: Vaak duizelig zijn, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:02

Zowel mijn partner als ik hebben het gehad. Ik wat vaker. Hij is er voor naar de dokter geweest, maar die kon niets vinden. En zo onverwacht als het komt, is het ook weer weg.
Overigens, stress kan wel een oorzaak zijn van luizedingen.

Succes!

Yannicke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:04

ik heb hier ook wel es last van de laatste tijd, waarom dat is weet ik niet. de laatste tijd ben ik niet meer zo duizelig als eerst, toen was het af en toe echt erg, nu gaat het wel. Waarschijnlijk komt het door stress, denk ik.

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:06

aha, !
ik heb het ook wel eens, mss heb ik dan ook wel last van lage bloeddruk. ik eet wel gezond, veel fruit, 3 tot 4 stuks per dag, en veel groente, 5 keer per week, ook drink ik veel water, en jah.. ik vind vanm mezelf dat ik wel gezond leef..

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:10

ik heb het bepaalde (vervelende) tijden van de maand als ik te snel opsta of te snel omdraai, weet alleen niet waar het vandaan komt

magli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:34

Persoonlijk, kom ikzelf niet toe met 2 boterhammetjes! Ik weet nu niet hoe oud je bent, maar als je ouder bent dan mij (14) zou ik wel wat meer eten.. maar idd mss gewoon eens je bloeddruk laten meten!

Je kan er ook gewoon gevoelig aan zijn.. als ik een spuitje moet laten trekken, val ik ook soms flauw, het zit een beetje in de familie bij ons, het kan dus aan verschillende redenen liggen!

Te weinig slaap kan ook, maar als ik het zo lees, denk ik niet dat je te weinig slaapt!

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:55

Ben je al weleens bij de dokter geweest?
Het zou bijvoorbeeld ook met je suikerspiegel te maken kunnen hebben.
Ik heb dit ook, bij mij zakt hij te snel en daardoor word ik ook duizelig e.d.

KirstenFranc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:56

ijzer te kort??

Ghani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:04

Het hoeft er niet aan te liggen hoevaak je eet, het kan er ook aan liggen wát je eet.

Mijn zus heeft het ook heel erg, en zij is er ook voor naar het ziekenhuis en zo geweest..
Extreem lage bloeddruk, daarom heel snel duizelig!

Wat zij moet doen, is regelmatig glucose binnen krijgen. Ze moet gewoon om het uur gewoon even wat eten, denk dan aan fruit, of een sultana iets waar wat suiker in zit, en vezels.

Je kan het een tijdje proberen. Druivensuiker en een suikerklontje geven je op een moment van duizeligheid even een opkikker, maar dan moet je snel iets gaan eten, die opkikker duurt niet extreem lang..

Je kunt dit een tijdje proberen, en anders toch even naar de dokter gaan.

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:27

Kom ik weer aan Maar misschien is er wat met je ogen.IK ben al tijden duizelig en heb slechte ogen dus moet nodig lenzen.Die schaf ik dus ook maar weer aan.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:31

Ik heb zelf ook wel last van duiziligheid. Niet constant en niet elke dag.
Een lage bloeddruk heb ik wel, maar daarvoor had ik het ook. Misschien een idee om even langs de huisarts te gaan

sunshine

Re: Vaak duizelig zijn, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 09:22

Woogy: Echt zout eten doe ik niet, in ieder geval niet met het gevoel van "ik heb het nodig".

hasten: Ik drink niet echt heel veel, maar dat heb ik nooit gedaan.
Soms doe ik wel een hele dag met een flesje water ( halve liter)...

Ik heb ook vaak als ik opsta dat ik dan zwart voor me ogen krijg en steken in mijn hoofd.
Een erg vervelend gevoel!

Maar als ik bloed willen laten prikken, moet je dan eerst langs de dokter?
Want ik ben hier voor al eens naar de dokter geweest en die zei dat ik misschien eens naar een psycholoog moest gaan
Want hij dacht dat het "tussen mijn oren" zou zitten.

magli: Ik ben 17 jaar... maar echt meer eten kan ik niet want dan zit ik toch echt heel vol.
Ik slaap ook wel genoeg.. slaap vaak om 11 uur en kom er dan om 6 uur weer uit.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:12

Lekkere dokter. Kan je niet een andere arts aanvragen al is het maar eenmalig voor dit?
Als je bloed wilt laten prikken, dan moet dat wel gebeuren via de huisarts

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:15

Mijn vader heeft ook een zeer lage bloedruk, hij was met pasen gigantisch duizelig ineens en kon niet meer autorijden etc. antwoord van de huisarts was een te lage bloedruk en hij moest meer zout eten...

Zelf heb ik het ook regelmatig hoor! Maar ik eet nu meer zout, zoals zoute popcorn jummiej!, zoute drop en meer zout over het eten, want ik had gewoon een zout en kalium tekort opgebouwd. En als ik moe ben dan kijk ik letterlijk scheel, daar word ik ook duizelig van!

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:16

Ik heb standaard iets 'zoutigs' bij mij... wanneer ik dan duizelig wordt of ligt in mijn hoofd, neem ik zo'n zout ding....