aspirines?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pretty_lover

aspirines?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 14:57

ik heb een probleempje.. als ik ergens pijn heb slik ik een aspirine maar dat helpt bijna niet dus neem ik er nog 1. als ik weer pijn heb al ik dat 10 min later ik neem er gewoon nog 1 en dat gaat zo maar door:S ik weet niet hoe maar het gebeurt gewoon..wie heeft dit nog meer?

yyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:59

nee dat heb ik niet, maar pas je wel op het is slecht en je maagwand kan er aan kapot gaan zo haal je alleen maar meer trammelant op je hals..

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:00

Met aspirines zo veel innemen moet je erg uitkijken. Aspirines kunnen nogal goed je maagwand beschadigen namelijk, met bijvoorbeeld een maagbloeding tot gevolg. En daar heb je echt niet veel aspirine voor nodig...
Ik weet niet om wat vor pijnen het gaat en hoe vaak, maar alternatieven zijn bij spierpijn of menstruatie pijn (zijn maar voorbeelden natuurlijk) Ibuprofen, en bij bijvoorbeeld hoofdpijn paracetamol, eventueel met cafeïne...

misslauie

Re: aspirines?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:02

das heel slecht voor je hoor!
als ik jou was, zou ik ff naar de huisarts gaan. die kan je een sterker middel voorschrijven, wat waarschijnlijk beter helpt.
want als je zo doorgaat, beschadig je niet alleen je maagwand, maar ook veel andere organen!

pretty_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:04

Nickeltje schreef:
Met aspirines zo veel innemen moet je erg uitkijken. Aspirines kunnen nogal goed je maagwand beschadigen namelijk, met bijvoorbeeld een maagbloeding tot gevolg. En daar heb je echt niet veel aspirine voor nodig...
Ik weet niet om wat vor pijnen het gaat en hoe vaak, maar alternatieven zijn bij spierpijn of menstruatie pijn (zijn maar voorbeelden natuurlijk) Ibuprofen, en bij bijvoorbeeld hoofdpijn paracetamol, eventueel met cafeïne...

ik heb vooral last van hoofdpijn buikpijn menstuatie pijn enzo.. ik gebruik daarvoor advil anderen krijg ik niet weg die blijven hangen in mn keel

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:07

ik heb klachten als iemand van Fibromyalgie alleen is de diagnose nog niet gesteld, en bij mij werken van allerlei reumapillen enzo niet, morfinepleisters ook niet (en das ook heftig) maar paracetamol als enigste....je moet toch iets he?

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:07

Probeer eens ibuprofen. Ik had ook erg buikpijn in mijn ''feestweek'' en paracetamol ofzo (wat ook in Advil zit) deed erg weinig, maar ibuprofen deed dat wel. maar dan wel als ik eerst een pil van 400mg nam (niet 200mg) en een stuk later op de dag nog een. Dan zit je nog steeds ruim binnen de toegestane maximum dosis, maar omdat je per keer dat je slikt een sterkere dosis neemt, werkt het iets sneller, maar vooral langer. En Ibuprofen is een stuk veiliger voor je maagwand dan aspirine.
Probeer het eens. Het is ook gewoon bij de drogist te krijgen...

pretty_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:09

die heb ik hiervoor een tijdje gebruikt maar toen ik hoorde dat die niet veilig waren van mijn huisarts ben ik op advil overgestapt..

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:10

uhm ibuprofen werkt op de darmen of niet? Kun je dat gewoon bij apotheek halen?

pretty_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:13

je kunt lichte bij bijv kruidvat enzo halen voor zwaardere moet je naar huisarts.

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:13

Als je alle medische details over Ibuprofen wil weten, kijk eens op http://www.cvzkompassen.nl/fk/. Dit is eigenlijk een nogal medische site, maar soms wel nuttig.
In welk opzicht bedoel je dat ibuprofen op je darmen werkt? Daar invleod heeft? Of op je stoelgang? De ervaring die ik heb, toen ik heel veel ibu slikte (meer dan 2400 mg per dag wegens kapotte schouder) dat stoelgang wat dunner werd...
Verder ken ik geen vervelende bijwerkingen, op voorwaarde dat je je aan de voorgeschreven maximum dosis houdt.

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:15

pretty_lover schreef:
ik heb vooral last van hoofdpijn buikpijn menstuatie pijn enzo.. ik gebruik daarvoor advil anderen krijg ik niet weg die blijven hangen in mn keel

Met advil, moet je gewoon een halfuurtje wachten, dan komt het goed, ik gebruik het zelf ook

pretty_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:16

doe ik ook maar het helpt niet hellemaal heb soms het geveol of het erger word,ben er mee naar de huisarts geweest maar die zij dat ik dan uurtje later nog ff een moest nemen en dan zou het vast wel over zijn maar dat is het niet..

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:18

nou ik heb spastische darmen en laatst kwam iemand met een pijnstiller en daar stond op : niet voor gevoelige darmen... ofzoiets maar ik weet niet of dat ibuprofen was

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:20

Aha... Dat zou op zich heel goed kunnen omdat jou darmen dan daar heel vervelend op reageren. Maar voor ''normale'' darmen (sorry, bedoel daar echt niks vervelends mee, maar weet niet hoe het anders te zeggen) zijn ze niet gevaarlijk ofzo... En misschien krijgt pretty_lover deze beter door haar keel...

Marieke85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:59

Nickeltje schreef:
Probeer eens ibuprofen. Ik had ook erg buikpijn in mijn ''feestweek'' en paracetamol ofzo (wat ook in Advil zit) deed erg weinig, maar ibuprofen deed dat wel. maar dan wel als ik eerst een pil van 400mg nam (niet 200mg) en een stuk later op de dag nog een. Dan zit je nog steeds ruim binnen de toegestane maximum dosis, maar omdat je per keer dat je slikt een sterkere dosis neemt, werkt het iets sneller, maar vooral langer. En Ibuprofen is een stuk veiliger voor je maagwand dan aspirine.
Probeer het eens. Het is ook gewoon bij de drogist te krijgen...

Je kan beter Paracetamol nemen, Ibuprofen is erg slecht voor je maag!

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:34

En paracetamol voor je nieren...
Uitproberen dus wat bij jouw pijn het prettigst werkt...

Marieke85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:00

Nickeltje schreef:
En paracetamol voor je nieren...
Uitproberen dus wat bij jouw pijn het prettigst werkt...

Op mijn werk geven we het advies dat je beter Paracetamol kan nemen i.p.v. Ibuprofen