Benen scheren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pressent

Benen scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 17:29

Hoii

beetje raar vraagje maar van mijn moeder mag ik mijn benen niet scheren,omdat je anders volgens haar je hele leven van die stoppels blijft houden en je haartjes veel harder worden. Ook zegt ze dat je heel veel moet scheren dan om het weg te hoeden.

Nou ik wil ze dus wel gaan scheren, maar nou wil ik dus ook niet van die hele harde benen. Nou ken ik genoeg mensen die zae scheren en vindt ik het ook wel overdreven dat je benen daar zo hard van worden.

Wat vinden jullie hiervan??? Ik weet het rare vraag

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:31

het kan wel zijn dat de haartjes dikker worden dacht ik
maar dat weet ik niet zeker...en ik snap het probleem niet want je haalt het toch weer weg dus dan zie je dat niet?? toch??
ik denk dat je het gewoon nog even goed met je moeder over moet hebben

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 17:35

Ja ik vindt het ook wat overdreven want als ik het gewoon steeds weg scherr is het ook WEG maar moeders kunnen soms zo zeuren.

Rachel_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:35

Klopt idd dat de haartjes wat harder worden ja.. Maar dat heb ik dan liever dan met ene oerwoud rond te lopen

mirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:35

Het is wel zo dat je het vaak moet scheren maar ik doe het b.v. in de winter niet:P en dan valt het mij eigenlijk niet op dat ik hele dikke haartjes heb hoor.

polly2

Re: Benen scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:36

Je haren worden idd wat stugger....maar...je scheert het telkens toch weer weg...dus dat maakt niks uit.
Je kunt ook ontharingscreme van Veet gebruiken. Dan krijg je geen stugge haren. Maar ik vind het zelf altijd maar een geklieder...
Je hebt ook kans dat je overgevoelig bent voor die crème.
Ik scheer sinds kort met de Braun Silk epil. Dit trekt de haren er uit. Het voelt niet echt prettig...maar ook niet echt vervelend. Ik doe dit omdat het dan wat langer weg blijft.

Enne...mijn moeder zei dat vroeger ook tegen mij.Maar ik ben gewoon gaan scheren. Nu moet ik zeggen dat mijn moeder van een generatie is dat het scheren niet zo gebruikelijk was (ze is nu 75)...dus ik snapte wel dat zij het gek vond. Nu vindt ze het trouwens heel gewoon dat ik het doe. Ik heb die Braun Silk epil vorig jaar van haar op mijn verjaardag gehad!

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:37

Ik mag het ook niet van me moeder
Maar mijn haren zijn blondt...
Maar ik wil het wel , en ga het binnekort waarschijnlijk wel scheren..

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:37

Wat de meeste hier al zeggen; gewoon scheren! Als je weer wat hardere haartjes of donkere haartjes terugkrijgt, dan scheer je het toch gewoon weer?

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:38

Ik scheer mijn benen altijd, ik vind het gewoon mooier en zeker met dit mooie en warme weer. Ook voelen je benen veel gladder en zachter aan. De haartjes worden idd wel iets dikker, maar veel scheelt het ook niet, volgens mij. Wat je je wel moet bedenken is dat als je eenmaal begint, dat je t dan wel elke 3/4 dagen opnieuw moet doen en daar moet je wel zin in hebben natuurlijk! Als je dat niet wil, dan moet je er niet aan beginnen.

Ik zou gewoon nog een keertje met je moeder gaan praten en zeggen dat je het toch heel graag zou willen. Misschien dat t dan toch mag

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 17:39

Ha ja ze moet er gewoon maar aan wennen want ik ga het ook gewoon doen

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:39

heb je licht haar of niet?
ik heb namelijk hele lichte haren op m'n benen die je bijna niet ziet, dus ik vind het niet zo nodig om ze te scheren want je krijgt er zwarte haren voor in de plaats!

maar ik zou gewoon eens goed met je moeder erover praten en uiteindelijk blijft het toch jou lichaam

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 17:41

Ja ik heb wel lichte haren ja daarom heb ik het ook nog niet gedaan maar ik vindt scheren wel mooier

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 17:45

Wat vinden jullie dan met licht haar beter niet scheren dan??

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:46

Ik zou toch scheren, voelt fijner aan en ik vind het persoonlijk mooier

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:47

Wat je ook kunt doen is epileren (daar heb je ook apparaatjes voor), dan blijven de haartjes langer weg dan bij scheren. Ik weet niet of dat t pijn doet, want ik scheer zelf altijd

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:51

Als je scheert komen de haartjes zwarter, dikker en sneller terug. Dat moet je dus je hele leven blijven doen inderdaad.
Epileren kun je mee stoppen wanneer je wilt.

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 17:54

je benen epileren? ben je wel lang bezig volgens mij

_Yvonne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:56

Ik scheer mijn benen ook, heb blonde haartjes op mijn benen, maar ze komen niet donkerder terug. Dat is bij elke mens verschillend. Ik scheer mijn benen al 2 jaar ofzow en nog steeds geen donkere haartjes
Door verschillende methodes te proberen kun je kijken wat je zelf het fijnste vind.
Ik vind persoonlijk geschoren benen mooier, wat voor kleur de haartjes ook zijn

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:58

Watte Lotte1990 hierboven zegt, ze komen in het vervolg dikker of donkerder en sneller terug. Als je nu dus lichte en bijna onzichtbare haartjes hebt worden deze juist zichtbaar na scheren in het vervolg. Je scheert ze vervolgens altidj weg, dat wel maar denk eens aan de stoppels die wel een beetje zichtbaar worden. Sommige krijgen van die 'scheerbenen' waarbij om alle haarzakjes rode vlekjes komen, dit is ook niet echt mooi vind ik.

Ik ben oopas op mijn 16 begonnen met scheren van mijn benen trouwens

En als laatste tipje mijnerzijds Als je ze gaat scheren, beperk het tot de knie en daaronden. Veelal zijn de haartjes op je bovenbenen zo dun en onzichtbaar dat deze best kunnen bijven staan. Niet zichtbaar en scheelt je wel weer komende jaren je bovenbenen ook scheren omdat je anders stoppels krijgt

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:59

pressent schreef:
je benen epileren? ben je wel lang bezig volgens mij

Dat gaat net als scheren ook met een apparaatje (EpiLady ofzoiets) dat is een soort scheerapparaat, maar dan trekt hij de haartjes eruit in plaats van af te scheren

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 18:00

Crisje_Lanc : ja als ze geschoren zijn zie je de kleur toch niet. Maar donkerder haar zou ik wel jammer vinden maar moet het dan toch eerst proberen he

_Charlotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:03

pressent schreef:
Crisje_Lanc : ja als ze geschoren zijn zie je de kleur toch niet. Maar donkerder haar zou ik wel jammer vinden maar moet het dan toch eerst proberen he

Nee, maar vaak na 1/2 dagen komen er stoppeltjes als je ze scheert. En iedere dag scheren is wel veel werk.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:04

Mij lijkt epileren pijnlijk, maar de haartjes blijven wel lang weg.
Zelf scheer ik..

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 18:12

Ga dan denk iik epileren als de haren dan lenger weg blijven.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:18

Zou gewoonff goed met je moeder praten, die stoppeltjes valt vast wel mee, ligt er net aan hoe erg behaard je bent.