Knakkende kaak.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Knakkende kaak.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 00:12

...en ik word er gek van!
Steeds als ik mijn kaken op elkaar wil doen (bijv bij het eten) hoor en voel ik een knak. Zelf mijn moeder vroeg ernaar. Huuh? En het begint ook steeds pijner te doen. Gisteren had ik er eventjes geen last van, maar als ik me tanden weer op elkaar doe doet het ook pijn.... En dat is niet echt lekker hehehe. Het zit zegmaar achter de achterste kiezen daar. Ik kan er niet echt veel aan doen en ik irriteer me er kapot aan
En het is aan één kant...
Auwtsj ging die weer hahahah... iemand tips of ook een knakkende kaak ofzo

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 00:14

Heb ik ook een tijd gehad, soort van vast blijft ie dan zitten.
Wat het precies is weet ik ook niet, heb je toevallig een beugel? Had er in die tijd toen veel last van.

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 00:16

Nee ik heb geen beugel (gehad). Het kwam gewoon opeens een maand geleden ofzo

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 00:18

haha ik heb dit ook...is veroorzaakt door me buitenboord beugel en sindsdien heb ik t

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:35

Ik heb hetzelfde maar dan als ik mijn mond open doe. Maar bij is de oorzaak een kaakoperatie.

Waarschijnlijk doe je iets te geforceerd kauwen of je kiezen opelkaar zetten, er bestaat fysio voor je kaken. Kun je echt veel baat bij hebben!

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:46

bij ons zit het in de familie
we hebben een te grote kaakkom en daardoor knakt hij elke keer dat mn mond open gaat(en weer dicht)
het zit dus aan beiden kanten
maar bij mij doet het dus niet pijn en ik heb het al mn hele leven
mensen vinden het altijd super interesant
het is namelijk echt ene hard geluid

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:36

misschien vergroeit kraakbeen? Mijn kaak knakt enorm hard als ik in iets bijt..maar het doet geen pijn en ik hoor alleen heel hard KNAK. Maar dat komt omdat ik mijn onderkaak een keer ontzet heb gehad na een kopstoot van een paard.

Lotje02

Re: Knakkende kaak.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:41

Ik heb het ook. Hij 'knoept' als ik mijn mond open en dicht doe...Heb er verder geen last van.

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:07

Schijnt van veel kauwgom eten ook te kunnen komen.

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:00

Ik heb het altijd 's ochtend. Het doet bij mij geen pijn, maar wel irritant als ik moet gapen of wil eten..

Lipydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:02

Ik heb juist een knak als ik mijn kaken open doe... het is echt héél irritant ja! Misschien voor de zekerheid maar naar de huisarts, want een vriendin van mij had het ook en moest toen naar de kaak chirurg. Wat er nou precies aan de hand was weet ik niet meer.

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:21

Heb ik ook.

Aaaltijd. Bij stokbrood vooral Als ik dan een beetje moet buiten dan gaat het van KNAK.
Maar ik kan het ook gewoon zeg maar zonder eten, dat ik het gewoon kan laten horen aan iemand.

Ik heb eens aan de tandarts gevraagt. En die zei ;

Je hebt gewoon een zwakke kaak, je mag geen nagels meer bijten, geen kauwgom meer kauwen en probeer niet te vaak harde dingen als appels te eten.

Jammer maar helaas ; ik ben verslaafd aan kauwgom en nagels bijten, en appels vind ik ongeveer het lekkerste wat er is.

Maar bij mij werkt wel door er niet teveel op te letten, niet gaan uitlokken door de hele dag met mn mond open en dicht te lopen en eh ja, meer kan je dr niet aan doen volgens mij.

Nassie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:33

Ik had hier ook last van, ik ga maandelijks naar een osteopaat (voor me nek) en toen vertelde ik dat ook. Hij zei tegen mij dat me kaken niet helemaal goed op elkaar afsloten, nadat hij wat gewrikt had aan me kaak heb ik er eigenlijk geen last meer van gehad

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 18:54

O.
Maar ik ben een beetje (heelerg) verslaafd aan kauwgom.
Nagels bijten doe ik niet, en het voelt nu als een blauwe plek van binnen en hij knakt niet meer

Thats_Me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:11

Dat heb ik ook! Heb gevraagt aan de tandarts wat je er tegen kan doen. Geen kauwgom kauwen (deed ik al niet) en voorzichtig gapen = best lastig. Maar heb er nu eigenlijk weinig tot geen last van.

Muzefee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:19

Ook gehad.
Ben er 2 maanden geleden aan geopereerd.
Mijn onderkaak was te klein en knakte ook bij elke hap/beweging die ik maakte. Deed idd ook pijn

Ik zou als ik jou was even afwachten, als het nog lang zo blijft afspraak maken bij de tandarts die je kan doorverwijzen naar een kaakchirurg.

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 22:57

ik moet in juni alweer naar de tandarst, zal gelijk even vragen

Druif_01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:00

jaaaaaaaaa ik heb het ook, eindelijk lotgenoten!!! mijn zus heeft het ook. Het gaat echt super hard, durf op stage enzo bijna niet te eten als het stil is. Ook bij choloca enzo en wat taaier vlees dan knoept het als een gek, verschrikkelijk, volgens de tandarts kon het geen kwaad trouwens, mijn zus heeft het eens gevraagd

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:19

ik heb dat ook jarenlang gehad, tot het 3 jaar geleden snachts fout gegaan was.... mn kaak zat helemaal vast... tandarts geweest, doorgestuurd naar de kaakchirurg...wat bleek nou? er zit aan je kaak een soort haakje waardoor je kaak 'vast' blijft zitten, dit haakje was er bij mij vanaf geschoten waardoor mijn kaak dus vastgeslagen was. omdat het waarschijnlijk vroeg in de nacht gebeurd was, was het ook verstijft en kon het niet makkelijk los gehaald worden. uiteindelijk heeft de kaakchirurg nog 1 poging gewaagd... hij heeft met zn gewicht eraan gehangen en tegelijkertijd er tegen aan geduwd, toen is het geelukkig weer terug gesprongen( en geloof me als ik zeg dat het pijn doet!). appels bijten etc is echt funest... ik doe dat dus ook echt niet meer

Xx_Marleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:23

Ik heb er ook last van heel vervelind idd

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:46

auk schreef:
jaaaaaaaaa ik heb het ook, eindelijk lotgenoten!!! mijn zus heeft het ook. Het gaat echt super hard, durf op stage enzo bijna niet te eten als het stil is. Ook bij choloca enzo en wat taaier vlees dan knoept het als een gek, verschrikkelijk, volgens de tandarts kon het geen kwaad trouwens, mijn zus heeft het eens gevraagd

Ja dat is het enige nadeel eraan bij mij. Het doet geen pijn ofzo, maar dat geluid

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:50

Ik heb het ook als ik gaap, maar het doet verder geen pijn. Ik heb er ook geen last van met eten etc.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:51

Ik heb dit ook gehad.. En ik heb een jaar lang bij de kaakchirurg gelopen en bij de kaakfysiotherapeut.

Blijkt dus dan ik aan 1 kant mijn kaakkopje heb versleten.

Bij mij kraakte het niet alleen, ik kreeg mijn mond op een gegeven moment gewoon niet verder open dan 1 cm en ik kon bijna niet meer kauwen.

Heb van de kaakchirurg een tandspalk gehad. En de fysio heeft mijn spieren weer soepel gekregen.

Nu heb ik er al jaren geen last meer van behalve af en toe een paar knakjes. Maar als het daar bij blijft vind ik het niet erg.

joske_vuran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:50

Ik heb het ook, al 3 jaar lang, tot ik er op gegeven moment niet meer tegen kon (bang voor tandarts én vooral kaakchirurg) Dus toch maar de tandarts gebeld, die wist van het probleem, heeft vorig jaar al een 'knarsplaat' gemaakt, maar wist nu ook niet wat hij verder moest, dus doorgestuurt naar de kaakchirurg.

Dus toen ben ik bij de kaakchirurg geweest. Foto's gemaakt, en toen bleek dat ik geen vergroeingen oid in mijn kaak had. De kaakchirurg keek naar mijn tanden, voelde aan mijn kaken en stelde wat vragen, en kwam tot de conclusie dat ik de volgende dingen niet meer mag doen:
- Knarsen (maar dat is moeilijk, want dat doe ik snachts)
- Klemmen (ook moeilijk, want dat doe ik constant, al lukt het al aardig om het te minderen)
- Nagelbijten (ook al zoiets)
- Kaugomkauwen
- Gapen met mijn mond ver open
- Geen harde dingen eten
- En dus eigenlijk het mondopenen beperken.

Het helpt al aardig moet ik zeggen, maar ik 'knak' nog steeds, maar gelukkig heb ik nu bijna nooit meer pijn. En ook mijn mond kan ik nog steeds niet ver open.. Over 3 weken moet ik weer terugkomen bij de kaakchirurg om het nog eens verder te bespreken.

Maargoed, mijn advies: Probeer bovenstaande dingen dus ook niet te doen, maak een afspraak met je tandarts, en heb het er met hem over. Hij zal waarschijnlijk voelen aan je kaak, kijken naar je tanden en foto's maken.. En dan zul je wel meer horen.. Succes in ieder geval!

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 22:14

bedankt voor de tips, hopelijk heb ik er wat aan