Last van heup

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Emma_

Last van heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 21:29

Last van mijn heup.
Dat klinkt als ouderdomsverschijnselen.
Maar ik ben nog maar 15 dus ik zal het even uitleggen.

Ik liep (voordat ik dit kreeg) een stuk of 2 keer in de week hard.
Gewoon omdat ik het leuk vind en het is goed voor mijn conditie
Maar een maand geleden ging er iets mis, wat weet ik niet, maar na een stukje hardlopen kreeg ik ineens last van mijn heup.
Ik ging een stukje wandelen en probeerde het daarna opnieuw. Maar het werd niet beter.. dus uiteindelijk ben ik maar naar huis gewandeld.
Ik ging even onder de douche, maar toen ik eruit wou komen kon ik nauwelijks op mijn rechterbeen staan. Ik kon dus moeilijk lopen..
Gewoon naar bed gegaan met de hoop dat het de volgende dag wel over zou zijn. Maar dat was niet zo, dus moest ik naar de dokter van mijn moeder.
Die heeft er naar gekeken, ik moest wat bewegingen doen, hij heeft wat vragen gesteld.
Hij dacht een verrekte spier. In een week zou het over zijn. Anders was het een ontsteking. En als dat het niet was, maar dat zou zeer onwaarschijnlijk zijn, dan was het een heupafwijking.
Mijn zus heeft namelijk ook een heupafwijking, en nog een paar mensen in mijn familie, dus het zou erfelijk kunnen zijn, ofzo

Maar goed. Ik heb dus braaf een week niet gesport. Wel gewoon naar school gefietst enzo, maar niet hardlopen, zelfs niet paardgereden.
Na die week was het wel minder, maar het is nooit echt over geweest.
Ik dacht dat het nog wel over zou zijn, dus ik heb een maand gewacht met hardlopen.. maar vanavond wou ik het weer proberen.
Ik heb gewoon rustig aan gedaan, het grootste deel van het rondje gewandeld, en kleine stukjes rustig joggen.
Maar nu.. nu doet het weer pijn. En ik baal er echt heel erg van!
Mijn moeder zei dat ik moest gaan liggen en dat het morgen wel weer over zou zijn, zo niet dan zouden we het nog wel even aan zien.

Maar ik word hier zo gek van, ik heb al pijn in mijn heup na een middagje shoppen
Herkent iemand dit misschien?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:15

Mijn heup gaat soms een beetje uit de kom. Niet echt uit de kom, want dan krijg je hem niet zelf terug.
Met fietsen met met rijden heb ik het vaak (vooral met fietsen). Dan schiet hij gewoon verkeerd en kan m'n been niet meer bewegen. Als ik dan een beetje beweeg doet het wel heel erg pijn, maar schiet hij weer terug.
Soms gebeurd het een hele tijd niet en soms als ik van of naar het station fiets gebeurd het wel 3-4 keer (half uurtje fietsen) Moet ik iedere keer afstappen, dus echt handig is het niet.

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 00:15

Misschien heb je wel een heupafwijking net als je zusje? Heeft het er altijd al gezeten maar is het omdat er iets niet helemaal goed ging bij het hardlopen nu naar boven gekomen en heb je er last van...

Sterkte in ieder geval

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 00:21

Ik heb ook lang last van mijn heup gehad. Het bleek een geirriteerde aanhechting te zijn die aan mijn heup vast zat. Die aanhechting zat precies op de overgang van je bovenbeen naar je heup. De pijn straalde behoorlijk uit naar dat hele gebied. Ik heb daar fysio voor gehad en oefeningen en nu ben ik al een paar maanden pijnvrij.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:33

Ik heb heupdisplasie. Ik ben daar 3 jaar geleden aan geopereerd. Als je een heupafwijking vermoed, moet je gewoon aan je huisarts vragen of hij je doorverwijst naar een orthopeed, die laat dan rontgen foto's maken en dan is te zien of je een afwijking hebt.

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:34

en als dat de huisarts je niet doorstuurt, kun je het nog proberen bij een Sport Medisch Adviescentrum

_Emma_

Re: Last van heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 18:40

Bedankt voor de reacties
Ik denk ook dat ik weer terug moet naar de huisarts, want het voelt niet alsof het nu ineens wel over gaat.
Maar mijn moeder is zo iemand die zegt 'we kijken het nog wel even aan'.
Maar als het echt zoiets is als SylviaG zegt, of een heupafwijking, dan moet ik daar niet zo rond mee blijven lopen denk ik.
Dus ik ga maar even met mijn moeder praten.

Krissiekris

Re: Last van heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:29

He Emma,
Ja ik herken dit maar of dit het zelfde is als bij mij dat kan ik niet zeggen.
Maar ik heb een heupafwijking en dit begon met dat ik langzaam aan niet meer kon lopen. Na een tijdje ging mijn heup eens in de paar maanden uit de kom. en na een tijdje ging hij 10 x per dag uit de kom. Vorig jaar ben ik hier 2 x aan geopereerd. Maar of dit het zelfde is als jou durf ik dus niet te zeggen maar ik zou het zeker in de gaten houden.

@Anouar15
Het verhaal van jou lijkt dus erg op dat van mij. En wannneer je hier vaker last van krijgt zou ik zeker naar de arts gaan anders rekken die banden om je heupen op en dit is niet goed voor je lichaam.

Ik heb dus heupdysplasie en heupluxatie, maar of dit het zelfde bij jullie is kan ik zo niet zeggen maar ik zou het zeker in de gaten houden voor je er misschien jaren mee loopt.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:31

Ik ga wel een keer als onze eigen HA op vakantie is, dan kan ik naar een ander. Onze HA is niet echt goed, die neemt niks sirieus