Mensen die overal kunnen slapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Mensen die overal kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 13:27

Hoihoi,
ik heb de "gave" dat ik overal en altijd kan slapen. Als ik moe ben val ik gerust midden in een feestje in slaap. Ik slaap op de grond, in stro, rechtop in de auto enz. Sommigen benijden mij omdat ik zo lekker kan "powernappen' maar soms is het heel lastig:

Ik zit nu namelijk achter mijn bureau en ben echt zo moe, ik val dus gerust hier in slaap. Beetje lastig als je op je stageadres zit met allemaal collega's om je heen... ze zitten me nu al raar aan te kijken omdat ik zo met mn ogen aan het knipperen ben...

Iemand hetzelfde probleem/zin om me steun toe te wensen in mijn gevecht tegen de slaap op dit moment?

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:30

Zou het helpen om ff naar het toilet te lopen en ff flink je gezicht met koud water te wassen, en daarna ff 5 minuutjes Snake ofzo op je telefoon te spelen

Hielp bij mij altijd, amar heb geen snake meer

Rosa_

Re: Mensen die overal kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:34

Of een druivensuikertje erin gooien.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:37

o ik slaap ook overal en nergens
soms is het maar 10 min. en ben weer helemaal fit voor de rest van de dag.
Even van je plekkie af ga in de wc effe staan te springen je spieren losgooien, water in je gezicht en je bent weer fris.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:37

Ik heb dezelfde gave... en herken jouw probleem. Als ik te laat naar bed ga heb ik ook wel es serieuze moeite mijn ogen open te houden...

Ik ga dan ff naar de wc en drink veel, veel koffie. Heb je ook klusjes waarbij je kunt bewegen? Ik ga dan nl even wat archiefklusjes doen, of ons keukentje even opruimen. Normaal niet echt mijn werk maar dan raak je door het dode punt heen!

Kaatie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:40

Ja ik heb het ook Wel gemakkelijk, maar soms ook best vervelend ja. Ik was vb. net twee uur samen met mijn vriend (was op oudejaarsnacht!) en val ik lekker tegen hem in slaap op het feestje haha. Moet het nu nog horen

Ga even naar de wc, maak je polsen en je gezicht wat nat en ga daarna weer lekker aan de slag

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:43

OOoh ik heb echt precies het zelfde.. overal waar je me neer zet kan ik slapen, in de auto, in de tuin. Zelfs in het vliegtuig lig in de hele vlucht te pitten. Vroeger op studiereis met de bus.. iedereen klagen over de slechte stoelen etc .. en ik was al lang in dromenland.

Het is idd ook een nadeel. Ik studeer nog en op mijn kamertje als ik moest gaan leren voor tentamens.. dan was het gevaar altijd dat ik me voorgenomen had.. 2 uur te gaan leren, en na 5 minuten dus al lag te pitten.. en de 2 uur zo voorbij waren.

Tips... hmmm elke keer gaan verzitten, niet in de zelfde houding blijven.. En ik zit trouwens altijd aan de Red Bull.

Groetjes en succes.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:45

Ik kan overal slapen, in de bios, op bezoek, in de auto/trein/vliegtuig, maar niet in mijn eigen bed......Erg frusterend!
Ik probeer veel water te drinken, kauwgom in mijn mond zodat het bloed in mijn hoofd een beetje blijft stromen en niet te lang in dezelfde houding blijven zitten. Muziekje ofzo, helpt helemaal niks, ik slaap er alleen maar sneller van.

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 13:50

goed idee van die druivesuiker, heb ik altijd bij voor als ik flauw ben dus die heb ik net eens uit mijn tas opgegraven..
Naar de WC ben ik net geweest maar dat helpt altijd wel ja. Helaas is dat maar van korte duur...

@whiz: grappig dat jij dat ook zo hebt, zou mij ook overkomen idd...

Unity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:05

Ir111 schreef:
Ik ga dan nl even wat archiefklusjes doen, of ons keukentje even opruimen. Normaal niet echt mijn werk maar dan raak je door het dode punt heen!

Ik heb dat ook, maar toen ik de bovenstaande methode uit probeerde, heeft iemand me wakker gemaakt. Stond met mijn hoofd tegen de stelling ff te slapen....

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:08

Aan de ene kant lijkt het me best fijn omdat te hebben, ik kan namelijk alleen echt lekker slapen in mn eigen bed, maar aan de ander kant is het natuurlijk in sommige situaties erg vervelend.

Een vriend van mij heeft het echt heel erg, laatst waren we op een feest (hardcore dus herrie genoeg ) en hij zat gewoon te slapen op een trappetje

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:30

Ik kan ook op heel veel plekken slapen, maakt me niet uit. Ik kan alleen niet zomaar in slaap vallen, moet wel zoiets hebben van: nu ga ik slapen. Een suikerklontje wil ook wel eens ooit helpen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:37

Heeft het niet wat meer zin om je levensstijl te veranderen? Meeste mensen die zomaar in slaap kunnen vallen hebben een ongezonde levensstijl tenzij het een stoornis is. Normaal hebben gezonde jonge mensen hier geen last van. Ik zou toch eens proberen om vroeger naar bed te gaan, desnoods 21u of 21.30u ofzo.

P.s. Ik lees net dat je vaak flauw bent en als je dan suiker neemt wat je weer energie hebt. Weet je zeker dat je geen suikerziekte hebt? Trek je ook wit weg als je flauw bent? Als dat zo is zou ik voor de zekerheid even bij de dokter langsgaan.

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 14:48

ik ben al regelmatig naar de dokter geweest voor mijn flauwte, dan moest ik weer eens nuchter bloed prikken en het enige wat daar uit kwam was een wat laag ijzer over vitamine B gehalte. ik slik nu centrum tabletten (van a tot zink) waar dat allemaal inzit.

Ik slaap wel echt 8 uur per dag (nacht) hoor, vaak wel meer. Veel mensen zeggen dat je jezelf ook kan trainen om minder te slapen. Dat je door veel slapen juist nog moeder wordt.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:06

Vervelend maar ook weer niet.
Ik kan echt nergens anders (goed) slapen dan in mijn bedden. (thuis en internaat)

Als ik bij iemand logeer, lig ik vaak nog 2 uur wakker. In auto heb ik nooit (zelfs niet toen ik een peuter was) kunnen slapen. Tijdens busreis van 12 uur heen en 12 uur terug heb ik geen 1 minuut kunnen slapen hoewel ik doodmoe was.
Echt heel klote!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:06

Tjee wat vreemd zeg. Maar wel goed dat je geen suiker hebt in ieder geval. Het ligt op zich aan je persoon hoeveel slaap je nodig hebt en hoe moe je de volgende dag bent. Ik kan er bijvoorbeeld totaal niet tegen als ik laat naar bed ga, de volgende dag ben ik echt een wrak. En nu ga ik vrij vroeg slapen en ik ben eigenlijk nooit moe, alleen als ik mijn bed uitmoet . Maar er zijn natuurlijk ook mensen die het weer andersom hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:15

mm, kan overal slapen als ik echt nmoe ben
behalve in mijn eigen bed zonder life teddybeer

Cherellee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:17

Ik kan ook overal slapen als ik moe ben ja, als ik niet moe ben ook trouwens

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:46

Ik kan het ook echt overal en altijd! Ik kan nu rustig in bed gaan liggen om een aantal uur te slapen haha

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:48

Ik heb het ook, ik heb er echt lastvan, ik kan overal goed slapen, op feesten met harde muziek, buiten op een bankje, zelfs als ik bij me vriend achterop de fiets zit, maar de laatste tijd, ik val in me bed écht niet meer in slaap

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:52

Aan de ene kant heel lekker natuurlijk overal kunnen slapen maar aan de andere kant blijkbaar ook weer een probleem

Ik zou veel koffie gaan drinken. Helpt echt, ik drink nooit koffie en van de week had ik om 11 uur 's avonds 2 koppen koffie en ik kon niet meer slapen....

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:14

Ik ben toch altijd zo verbaasd dat mensen dat kunnen! Zomaar in slaap vallen als je bijvoorbeeld een film aan het kijken bent, snap daar nou nooit wat van

Mijn moeder heeft het ook een beetje, maar haar is aangeraden om toch echt meer dan 8 uren per nacht te slapen. Zij slaapt bijna altijd 9 of 10 uren per nacht, en het helpt wel.

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 16:20

Miss_Montana schreef:
Tjee wat vreemd zeg.
<knip>.

haha bedankt! nouja het lijkt me inderdaad ook vreselijk om van die busreizen enzo helemaal mee te moeten maken altijd. Het is soms wel economisch met je tijd omgaan als je op een lange autoreis alvast wat uurtjes slaap in kan halen van een wilde stapnacht daarvoor

Maar nu is het effe niet handig! hoewel ik alweer een beetje opgeknapt ben is het eerste wat ik thuisdoe: een lekker dutje op de bank!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:20

PinkiiY schreef:
Ik ben toch altijd zo verbaasd dat mensen dat kunnen! Zomaar in slaap vallen als je bijvoorbeeld een film aan het kijken bent, snap daar nou nooit wat van

Haha ik kan dat ook niet hoor
In de auto kan ik wel, in mijn bed gelukkig ook ( ) maar verder...

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:33

Ik moet wel goed moe zijn om écht overal te slapen... maar dan slaap ik ook echt aan een stuk door. Als ik dan 'wakker' ben heb ik het gevoel slaap te wandelen, ik hoor niks, zie niks en plof op de eerste de beste plek neer om verder te tukken. Staand slapen is me nog niet gelukt, maar zittend wel. Tijdens college je hoofd neerleggen en je bent weg, zeker als het saai is, of je al 3 uur zit...
Koffie helpt bij mij niet, maar cola wel, daar word ik alleen iets té actief van... Dan sta ik gerust uren in pogo-mode.
Het lekkerste slaap ik alleen in de zon, ik ben nu ook zó blij dat het weer zomer is. Beetje jammer dat ik nu eigenlijk voor een tentamen moet leren en nog amar een halfuurtje buiten ben geweest vandaag En van leren word ik ook érg slaperig, ben wel eens boven een boek in slaap gevallen. Dacht al pagina's lang: ik wil liggen, maar het was zó spannend dat ik doorlas en dus later wakker werd in de meest oncomfortabele houding.