Reumatoïde Artritis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PPPeet

Reumatoïde Artritis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 10:27

Omdat ik pas heb gehoord dat iemand in mijn familie Reumatoïde artritis heeft vroeg ik mij af of er ook mensen op bokt dit hebben of mensen kennen met Reuma?

Welke problemen komen jullie tegen zowel op sociaal niveau als bijvoorbeeld bij medicijngebruik?

Ik heb al best veel inhoudelijke informatie kunnen vinden op internet maar ik zou graag meer te weten komen over persoonlijke opvattingen.

Bedankt alvast

Haagsemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:26

De oma van mijn vriend heeft het, maarja die is natuurlijk ook al ouder.
Ze kan weinig met haar handen en daarom moeten dus de deksels al een stukje losgedraaid worden en ze kan niet alle pakken sap hebben omdat die moeilijk te openen zijn.
Ze heeft wel medicijnen maar welke weet ik absoluut niet, ze gaat wel elke week geloof ik naar de fysio.

Ik weet niet of je ook nog specifieke dingen wilt weten? Mijn vriend is (bijna afgestudeerd) fysio, kan hem wel wat vragen hij heeft ook bij het LUMC op de Reuma gelopen.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:18

Reuma is een verzamelnaam voor ik geloof ongeveer 200 aandoeningen aan het bewegingsstelsel, waarvan Reumatoïde Artritis er 1 is.
Er zijn vormen welke zeer goed onder controle te houden zijn, maar ook vormen waardoor iemand niets meer kan.

darwin

Re: Reumatoïde Artritis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:53

Ik heb nu ongeveer 13 jaar reumatoide artritis en heb al veel medicijnen gehad, maar de meeste hielpen niet.
Op dit moment spuit ik 1 x per week methotrexaat en ik spuit 1 x per week enbrel en nu gaat het heel goed.
Ben in de afgelopen jaren wel 23 keer geopereerd en ga nog steeds 2x per week naar de fysio.

creative

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:53

Mijn vader heeft ook deze vorm van reuma al een jaar of 15. Zoals Darwin je waarschijnlijk wel kan vertellen gaat deze vorm van reuma gepaard met heel veel pijn en ongemak.

Mijn vader is ook al een aantal keer geopereerd, o.a. twee nieuwe heupen en een nieuwe knie..

Op dit moment doet hij mee met een experimenteel medicijn, een keer per week een flink aantal tabletten en de rest van de week is geloof ik medicijn vrij, buiten sterke pijnstillers uiteraard!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 20:43

Meld zich !!

Ik ben sinds mijn 4e ookal een reuma patientje, Ik zal maar zeggen, Je leert ermee leven. Doktoren zeggen ook steeds dat het bij mij niet meer overgaat, Dat ik ermee moet leren leven, Maar gek genoeg heb ik dat al gedaan !

Paardrijden mag ik niet meer, Dus ben ik nu aan het wachten tot mijn paardjes uit genoeg zijn om te mennen, Zo zie je dat je dingen kunt vervangen voor andere leuke dingen.

Sociaal ben ik wel, maar ik ben ook heel onzeker omdat ik erg ben gepest met mijn ziekte, heb ook een jaar lang niet kunnen lopen.

Nu gaat het eigenlijk steeds beter. Toevallig vanochtend heb ik mijn nieuwe ringen opgehaald tegen het uit de kom schieten van mijn vinger. Ook heb ik een laptob braces, en meerdere medicijnen per dag.

Ik heb wel steeds mijn ups en downs, Dan gaat het beter en dan in eenkeer heb ik weer heeeel erg veel pijn dat mijn ouders me iedere dag brengen, Gelukkig heb ik van die lieve ouders.

Fitnissen doe ik ook 1 keer in de week om alles soepel te houden, en ik werk gewoon maar dan wel met maten.

Vragen ? Barst maar los. Lachen

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:41

creative schreef:
Mijn vader heeft ook deze vorm van reuma al een jaar of 15. Zoals Darwin je waarschijnlijk wel kan vertellen gaat deze vorm van reuma gepaard met heel veel pijn en ongemak.

Mijn vader is ook al een aantal keer geopereerd, o.a. twee nieuwe heupen en een nieuwe knie..

Op dit moment doet hij mee met een experimenteel medicijn, een keer per week een flink aantal tabletten en de rest van de week is geloof ik medicijn vrij, buiten sterke pijnstillers uiteraard!

Welk medicijn is dat dan.
Ik slikte eerst ook 1x per week 9 tabletten ledertrexaat, maar na al die jaren kon mijn maag er niet meer tegen en toen heb ik diezelfde medicijnen in injectievorm gekregen en dat ging een stuk beter.