Zelfmoordpoging van moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koss_Binky

Zelfmoordpoging van moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 01:15

Zojuist hebben de ambulance broeders mn moeder opgehaald, omdat ze geprobeerd heeft zelfmoord te plegen.
Ze heeft 14 stuks paracetamol 500 mg ingenomen. Niet dat dit dodelijk is, maar kan wel tot ernstige beschadiging van de lever leiden. Maar toch ze dacht dat dit zou werken.

Nu is ze alcolist en door de paracetamol kan de lever nog erger beschadigen dan ie al is, dus nu is ze op weg naar het ziekenhuis, om soort van tegengif in te spuiten en ter observatie.

Het begon allemaal dat ze al weken lang zegt dat ze zelfmoord wil plegen, we hebben vele dingen geprobeerd, maar uiteindelijk deed ze het toch niet, tot aan vandaag.

Ik lag al in bed toen ik plotseling gebeld werd, mn moeder had contact gehad met iemand van Parnassia en verteld dat ze een aantal tabletten had ingenomen. Mn broertje maakte zich ook ernstige zorgen en dit was eigenlijk de reden dat het gecontroleerd werd.
In eerste instantie wilde mn moeder niet naar het ziekenhuis toe, maar het was wel van belang, want er zou gespoeld moeten worden. Dus wij eerst maar de huisartsenpost gebeld en met de huisarts gesproken. Het was toch wel van belang dat mn moeder naar het ziekenhuis moest. Mn moeder wilde dit niet, omdat het haar toch allemaal niks meer uitmaakte, mn broertje was weg (uit huis geplaatst) en ze vond dat het leven geen zin meer had, dus een kapotte lever maakte haar niks uit.
Ik vervolgens maar de consequenties uitgelegd en uiteindelijke stemde ze er toch in toe om naar het ziekenhuis te gaan.
Dus toen de ambulancebroeders hier aankwamen zeiden ze dat ze niet meer konden spoelen, omdat het langer dan een uur geleden was dat ze de pillen had ingenomen en het al door het lichaam opgenomen was.
Dus de vraag was wat er nu ging gebeuren. Dus weer overleg met het ziekenhuis en uiteindelijk is er toch besloten om haar op te nemen ter observatie en behandeling te startten.

Nu is het afwachten wat er verder gaat gebeuren. We hopen dat er vanuit het ziekenhuis gelijk een procedure wordt gestart waarbij ze opgenomen wordt.

Dus nu zit ik hier alleen in huis en wilde echt even mn verhaal kwijt.

slimmerik

Re: Zelfmoordpoging van moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 01:20

Wat een verhaal zeg. Ik krijg het er gewoon koud van. Is het wel verstandig dat je vannacht daar alleen blijft?? Kun je niet bij je vader terecht??

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 01:25

Wat een vervelende situatie zeg! Ik hoop voor je dat het goed afloopt en dat je moeder wellicht ook mentaal beter wordt! Alleen thuis zijn lijkt me op zo'n moment heel akelig, zou liever ergens anders zijn. Sterkte!

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 01:30

slimmerik schreef:
Wat een verhaal zeg. Ik krijg het er gewoon koud van. Is het wel verstandig dat je vannacht daar alleen blijft?? Kun je niet bij je vader terecht??

Oh mn vaders huis is al zo vol, en denk dat het wel lukt vannacht.
Morgen maar even verder kijken, wat er allemaal gaat gebeuren.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 01:33

Heel veel sterkte meis. Ze is nu in goede handen moet je maar denken. Kan vanaf nu eigenlijk alleen maar beter gaan toch???

Er wordt nu tenminste iets gedaan......

Koss_Binky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 01:44

slimmerik schreef:
Heel veel sterkte meis. Ze is nu in goede handen moet je maar denken. Kan vanaf nu eigenlijk alleen maar beter gaan toch???

Er wordt nu tenminste iets gedaan......

Dank je wel, en ik ben wel blij dat er nu eindelijk wat gedaan wordt.

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 02:10

Ik ken je vorige verhaal en ik zit met het zelfde probleem.. ik heb mijn moeder nu ook al 3 dagen niet gezien. Ik weet niet of ik me zorgen moet maken want het gebeurt wel vaker maarja.. heel veel sterkte en succes ermee!! Ik zou kapot gaan als mijn moeder dat zou doen..

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 02:15

jezus meid Heel erg veel sterkte Meer kan ik niet zeggen...

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 02:30

Heel veel sterke. Gelukkig maar dat je haar hebt over kunnen halen om naar het ziekenhuis te gaan. Nu kunnen ze wat aan haar gaan doen en asl ze straks opgenomen dan kan het alleen maar vooruit gaan met haar. Hoewel het in het begin wel moeilijk is.

Koss_Binky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 08:36

Ik kreeg net een telefoontje van mn oma en ze ligt aan het infuus. De internist en de psycholoog komen in de loop van de ochtend bij haar langs om van alles te bespreken. Dus nog steed maar afwachten.

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:44

wat naar, sterkte ermee..

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:49

heel veel sterkte, rotsituatie.
kan me voorstellen dat het huis nu even heel erg stil is..

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:56

Sterkte!

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:03

sterkte ermee.. wat sneu voor jullie allemaal daar...

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:05

Sterkte !!

En wat goed van je dat je doorgezet hebt !!!

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:09

Jeetje, ik ken de rest van je achtergrond ed niet.. maar dit is niet prettig

Veel sterkte!!

Palma_Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:16

heel veel sterkte

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:35

Meissie, goed gehandeld gisteren! Normaal hoort een moeder er voor haar kinderen te zijn en nu ben jij de wijste geweest en gehandeld naar wat op dat moment het beste was.
Het is alleen spijtig dat jij daarna achterblijft thuis zonder arm om je heen. Dat is niet goed als je zo iets net hebt meegemaakt. Waarom ga je toch niet naar je vader toe. Je geeft aan dat het daar al zo vol is maar dat vindt je vader echt niet erg. Jij bent er voor andere maar er is ook plaats voor jou op deze wereld hoor!!! Andere mensen willen jou ook graag helpen en zijn trots op je om wie je bent en wat je allemaal gedaan hebt! Voel je dus niet teveel en schoorm niet om ergens aan te kloppen. Als ze dat bij jouw doen vind je dat toch ook niet erg...waarom zouden ze het dan wel erg vinden als jij dat een keer doet. Zeker niet in deze omstandigheden!!
Kom op, zorg voor elkaar maar ook voor jezelf! Heel veel sterkte de komende tijd.

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:06

Wow, vreselijk zeg meis. Sterkte met deze situatie.
Je moeder is nu in ieder geval in goede handen!

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:11

Ach meid toch wat erg voor je.
Sterkte

diandra_15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:13

jezus meid... héél veel sterkte

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:42

Goed gehandeld door jou en je broertje.
Petje af.

Mijn moeder heeft in het verleden ook meerdere zelfmoordpogingen gedaan. Dus ik kan mij indenken hoe je je nu voelt.

Mijn pb box staat open.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:48

Wow.... heel erg veel sterkte ermee! Dat moet echt als een klap aankomen. Jij en je broertje hebben echt heel erg goed gehandeld. Ik heb het ook meegemaakt, alleen niet bij mijn moeder, dus ik weet wel wat het is, net als meer mensen hier. Meer weet ik zo even niet te zeggen, wil je alleen heel veel sterkte wensen en mijn PB box staat altijd open

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:20

Jeetje, heel veel sterkte ermee!
Goed dat je het je toch gelukt is je moeder te overtuigen dat ze naar het ziekenhuis moest!

Mijn vader heeft nu bijna 9 maanden geleden zelfmoord gepleegd, maar dat had niemand zien aankomen..

mijn pb staat open!

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:24

Héél erg veel sterkte, hopenlijk komt het allemaal weer goed