reisziekte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__inge__

reisziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:40

hey,
ik word echt ontzettend misselijk als ik lang in de bus/auto zit. ik ben net een weekendje naar disneyland parijs geweest, was heel gaaf maar ik heb ong. 10 uur in de bus gezeten ( en ook weer 10 uur terug ) en dat was niet fijn. zolang ik maar vooruit kijk gaat het goed, maar als ik iets eet/drink/lees/tv kijk of wat dan ook, word ik echt direct misselijk.
je hebt van die pilletjes tegen misselijkheid maar daar word ik juist ziek van! meer mensen met hetzelfde probleem? en wat doen jullie er tegen?

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:21

Ik word ook snel ziek van auto of busrijden.

Ik heb nu van die bandjes die je bij de etos of kruidvat kunt halen. Die zitten strak om je polsen en zo'n soort pinnetje druk op een bepaald punt in je huid. Dat helpt tegen reisziekte en zwangerschapmisselijkheid.

Bij mij werkt dit wel, misschien moet je het ook eens proberen.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:29

Ik heb het ook.

Eerst kon ik niet langer dan een half uur in de auto zitten of het ging verkeerd. Ik nam dan elke keer van die tabletten in die heel vies smaken. Na een tijdje nam ik deze niet meer en het is wel beter geworden. Ik kan nu iets langer dan een uur in de auto zitten zonder er last van te krijgen, dat hangt af in wat voor auto ik zit. Als ik in onze oude auto zit heb ik er wel last van en in de nieuwe helemaal niet, hetzelfde geldt voor andere auto's.

Het rare is dat ik in een bus er geen last van heb (vorig jaar met school naar Belgie en elke dag 4 uur of meer in de bus was geen probleem) en in de auto wel. Voorin gaan zitten kan ook helpen, dan heb ik er geen last van.

Het is in ieder geval wel vervelend als je heel lang moet reizen.

Tayga

Re: reisziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:50

Hoe oud ben je?

Wij thuis hebben het alledrie gehad, maar zijn er overheen gegroeid! Dus er is nog hoop Misschien dat het met de puberteit te maken heeft...

Die pilletjes werken idd niet al te best. Voorin zitten vaak wel. Niet teveel en niet teweinig eten, cola drinken. En in de ene auto had ik er meer last van dan in de andere auto. Verder vooruit naar de weg kijken.

Succes ermee, tis zeker vervelend!
Laatst bijgewerkt door Tayga op 08-05-06 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:53

Ik heb het ook . Ik kijk altijd maar naar buiten ofzo, en dat helpt nog het beste.... een beetje meekijken waar de auto heengaat. Ik heb ook die pilletjes, en die werken eigenlijk bijna niet.

Cissi_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:07

Ik vroeg me ook af hoe oud je bent.. Ik heb er ook jaren last van gehad! Vervelend is het he?! Al keek ik alleen maar recht vooruit, het maakte niks uit. Pilletjes werkten inderdaad niet echt, die groene waren zo vies dat 't alleen maar erger werd, homeopatische pilletjes gingen wel. Ik moest vooral bezig blijven. Leuk muziekje op, gezellig kletsen en dan ging het redelijk, maar zodra de verveling toesloeg .... Lezen hoef ik nog steeds niet te proberen, dat gaat niet.
Maar als je nog jong bent zul je er vast wel overheen groeien! Iedereen die ik ken die er last van had is er overheen gekomen.. en als je zelf rijdt heb je er waarschijnlijk ook geen last van..

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:09

Ik had en heb het soms ook....
Vooral in de auto....maar sinds ik zelf rij is het veel minder.

Alleen als ik er nu naast zit dan kan ik helemaal niks meer, van sms-en word ik zelfs al misselijk....dus meestal rij ik gewoon...

Het is al wel echt een stuk minder als vroeger

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:13

Ik ben nu 21 en heb ook notg steeds last bvan wagenziekte, ik hoef maar een kwartier in de auto te zitten en het is mis... Bij mij werken die pilletjes wél, maaaaar ik word er veel te moe van. De remedie: snel 18 worden en je rijbewijs halen Want zelf rijden werkt het allerbeste

__inge__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 18:23

k ben 14.. ik hoop echt dat ik er overheen groei.. tis echt niet grappig.. hihi. maargoed, ik zal die bandjes eens proberen! moet tog wat he.?! bedankt voor de tips!

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:52

als ik zelf rij heb ik er geen last van maar als ik passagier ben... pfff 20 minuten gaan dan nog nét.. die reistabletje helpen bij mij gelukkig wel ,maar heb weleens gelezen over een watje in je oor. ben je linkshandig dan rechts en ben je rechtshandig dan links.... zoiets was het, is het proberen waard natuurlijk:)

Lientje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:56

Ik ben ook snel wagenziek, vooral in de bergen of zo. Die vieze pillen van primatour moet je niet nemen. Ze zijn zo smerig dat je ze beter in je poeperd kan stoppen en ze werken ook niet goed. Wat wel goed werkt is Travelin van VSM. Dat ie homeopatisch, smaakt nergens naar en moet je gewoon op je tong uit elkaar laten vallen; het moet namelijk inwerken op je slijmvliezen. Werkt echt prima! En voorin zitten helpt ook goed.